Nejste přihlášen/a.
To záleží auto od auta,ale drží většinou takový tlak že voda do cca 115 stupňů nevře,jako papiňák. Když už začne vřít,tlak se zvýší natolik že to překoná pružinku v tý zátce a voda s bublinami plynů začne lítat ven. Na 140 to asi žádný auto nemá,to by musel být celkem tlak aby to nevařilo. Jestli ti začne vařit voda klasicky při 100 tak je ta zátka špatná,nedrží tlak. Reálná teplota kterou to většinou udrží je tak 115-118,pak už začne vařit. Teď v létě je to docela podstatná závada,protože při jízdě ve městě se teplota u mýho auta drží tak kolem 106 stupňů,mimo město s dostatečnou zásobou chladícího vzduchu klasicky 90,ve měst stoupá na těch cca 105-108 a pak sepne sahara a teplota už dál neroste
Většina dnešních aut používá k chlazení směs ethylenglykol-voda, která má bod varu v rozmezí 105 až 110 °C.
Co se týče přetlakových ventilů, tak třeba u koncernu VW jsou nastaveny na přetlak 1,5 baru (absolutní tlak 2,5 baru), čemuž odpovídá teplota směsi ethylenglykol-voda zhruba 140 °C. Takže tomu údaji na uzávěru bych věřil. Samozřejmě je otázkou, zda byl ventil v plně funkčním stavu.
Čemu bych však nevěřil, je ukazatel chladicí kapaliny. U moderních aut většinou lže, jak když tiskne. Skutečnou teplotu lze zjistit jen z diagostiky.
Chtělo by to zkontrolovat ventilátor chladiče a termostat, zda správně fungují. Přetlakový ventil v tom mohl být nevinně ...
Jestli se nepletu,tak voda při tlaku v chladicí soustavě vře až minimálně při nějakých 115 a více °C!Pojistný ventil na chladiči (zátka) nebo expanzce není na teplotu ale na TLAK !
140 jakých jednotek? Myslel jsem, že je to teplota, protože by to plus minus odpovídalo těm 140°C, jak je to u koncernu.
Pokud vše ostatní funguje, tak asi bude chyba opravdu v tom víčku.
140 může být kPa = 1,4 bar, to by taky odpovídalo těm zhruba 130 - 140°C a to už by dávno ŘJ odpojovala motor kvůli přehřátí. Chybu bych hledal buď ve víčku, nebo v ruplém těsnění pod hlavou, vadné vodní pumpě atd. Pokud funguje termostat, oběh vody a sahary tak nemá co vařit ani při atmosférickém tlaku...
Co to je za auto? 30k?
Ja mel prasklou hlavu na fabii , takze svarovani hlavy , tlakove zkousky , srovnani hlavy , nove tesneni pod hlavou + vsechny ostatni tesneni okolo hlavy a vysle jsem i s novym oleje na 5tisic ...
Je chrochták, že. Ful. Jinak bawa, benzinová jezdí až do 118stC.
Teplota vody je měřena přesně ve skrytém menu palubovky.
Ten chladic je zapraseny nahore a dole , jinak velka plocha je OK. Proto bych to na ten chladic nevidel.
Ty auta jezdi v nekterych zemich , kde jsou 40+°C
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.