Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer, prosím poradíte mi někdo, kdy mám použít, který převodový stupeň při řízení osobního automobilu?
Obvykle to bývá napsáno v Příručce,nebo dnes výrobci žádnou nedávají?
Jinak,pokud je v autě otákoměr,vytáčet motor kousek před červené pole a zařadit další rychlost,to samé na další zařazené rychlosti.
Řazenín časem přejde ,jak se říká,do krve podle pohybu vozidla a rychlosti jízdy vůči okolí.
A u TESLY je to úplně jedno ,tam se mačká pouze pedál akcelerace.
1.Popsal jsem postup kam až se vytáčí motor na jednotlivé stupně tak aby se nepoškodil.
2.Dal jsem sem video z YouTube, kde je to slušně předvedeno - jen si ho pustit.
3.Kolik si myslíš, že mi jako učiteli Autoškoly prošlo takových expertů jako Ty prošlo rukama?
4.V autoškole mi už nic nevysvětlí, už mám 60.let a invalidní důchod na nohy.
5.První Aš a ŘP mám z roku 1971 (kde jsi byl ty nebudu komentovat) , další v 17.letech na motorku, v 18.letech před vojenskou tzv. 3.ku na vše mimo autobus. Na vojně řidič OT-64 SKOT (je na YouTube). V roce 1994 kurz pro učitele autoškoly - VVŠ Vyškov - Dědice a na té samé škole jsem externě učil jízdy.
Znáš ten film "Táto, sežeň stěně?"
Vřele doporučuji.
Taky záleží, jestli máš naftu nebo benzín. U benzínu více otáček než u nafty. Tzn.: s naftou jedu třeba na čtyřku v pohodě a s benzínem bych tam měl za tři.
Divné. Já jsem zvyklý řadit s benzínem v 50 km/h pátý (nejvyšší) převodový stupeň. Když pak sednu do turbonafty, tak na pětku při 50 km/h motor celé auto rozklepe a vůbec to nejede a musím řadit čtyřku nebo trojku.
jj je to dle auta,objemu motoru a výkonu kroutícími momentu atd a hlavně citu poro motor! Jinak všeobecně 1°jen rozjezd do max 20km a to asi jen v kopci ,pak inhed 2°a max 30km a poté 3° (a dle motoru atd)plynulá jízda rovina kolem 50tak při 50 dát 4°a přibližně v 70km pak 5°.Otáčky tak nějak i když mám otáčkoměr nevím snad kolem 2000 na benzínu?
Jednou se stala chyba,přehlédl jsem auto a aby nebyla kolize tak jsem 3°roztáhnul až do omezovače (přes 6000ot)a rychlost 120km! A ještě jednou osobně -v pátek jsem řídil mišáka -2,4GDi cca110Kw a přišel mi línější než můj cíta 1,8i16V 81kW.U svého na rovině běžně řadím při cca65-70km pětku aa no problém a u mišáka jsem musel až při 80 km.Žel nevím hmotnost!
Jednou se stala chyba,přehlédl jsem auto a aby nebyla kolize tak jsem 3°roztáhnul až do omezovače (přes 6000ot)a rychlost 120km!
To ti nevěřím. To je vymyšlený příběh.
Feldu pick-up točím do omezovače každou chvilku a taky jede 120 na 3ku. Vlastně ani omezovač nemám, protože plynovou jednotku mám nastavenou na 10tis ot/min. a to by motor asi nedal. Ale 8tis dá.
Zásada je taková,že motor by měl běžet stále při stejných otáčkách.Jakmile při určité zátěži klesají otáčky,je čas přeřadit dolů.Když auto zrychluje,klesá zátěž,otáčky se začínají zdvíhat,řadím vyšší rychlost.LKze se řídit otáčkoměrem,ale zkušený řidič pozná podle zvuku motoru otáčky,tak řadí podle zvuku motoru.
JABRAKA
Jdeš do autoškoly? Neboj se toho Řadit se naučíš, přejde ti to do krve po chvilce. Kdy řadit jaký stupeň záleží i trošku na autu, se kterým jedeš. Dnes má většina aut i nápovědu - na displeji ti bliká, zda máš řadit a jestli nahoru nebo dolu. Ale jsem přesvědčená, že to nebudeš potřebovat Jinak v běžném provozu - na 1 se rozjíždíš, hned řadíš 2, pokud popojiždíš nebo třeba vjíždíš do zatáčky (odbočuješ) ve městě a jede se pomalu, tak tu 2 necháváš, jakmile se to trochu hýbe, řadíš za 3, pro běžný pohyb po městě ti bude asi 4 stačit. Ale opravdu to na autě poznáš. Koukej na otáčkoměr, kdysi mi někdo říkal, že s benzínem se jezdí na vyšší otáčky, máme silný diesel a na popojížďky plechovku 1,2 benzín a i s tím jezdím v pohodě po městě na 2000ot. Když jedeš do kopce, nechávej déle nižší stupeň, jinak auto "netáhne" - ale to taky poznáš, jakmile v nem budeš sedět jako řidič
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.