Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

VW Passat B8

Od: noxus odpovědí: 15 změna:

Zdravím, můj dotaz patří spíš na nějaké autofórum, nicméně zkusím se optat i zde. Můj dotaz se týká vozidla VW Passat B8, o kterém uvažuji. Vozidlo bude soukromé, nikoliv firemní, což u tohoto typu není zrovna obvyklé. Zajímaly by mě nějaké zkušenosti a rady s motorizací. Jsem mladý člověk a očekávám pohodlné svezení, zároveň ale dynamiku. Jako první mi padl do oka motor 2.0tsi 206kw, ale vzhledem k tomu, že je doporučován tankovat benzín s oktanovým číslem 98, který v okolí není moc dobře k sehnání, nejspíš tato volba padá, nerad bych měl potom nějaké problémy se servisem. Otázkou tedy je slabší varianta v podobě benzínu, nebo se nebát jít do dieselu? Zajímavá je i varianta biTDI, ovšem neslyšel jsem moc chvály na sedmistupňovou DSG a také panují trochu obavy ze servisu v podobě dvou turb. Za jakékoliv poznatky děkuji.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x
Pokud nejezdíte stovky km za den, tak si klidně dopřejte benzin...1,4TSI je základ který jede ale jen s 1,8TSI je pro Passat suverénní motor. Samosebou berte jen manuální převodovku.
TSI bere od 7 do 9 litrů v kombinaci.
PS: Najděte si na Autoforum.cz článek s názvem Uhádněte, kolik má najeto tento nový VW Passat TSI.
Je to dobrý článek a nejde mi sem hodit odkaz.
noxus

Zajímavý článek. Každopádně pro upřesnění, mám zájem o nové vozidlo a nejvíce mě zajímá porovnání 206kw TSI a biTDI.

BiTDI je takový vlk v rouše beránčím...ve městě jede na pohodu a za městem a hlavně na dálnici je to střela na dlouhé cesty...jezdí v kombinaci za 8-9 litrů.každopádně to je komplikovaná strojovna...
TSI s 206 kW má skoro nadbytek výkonu, což vyustí ve spotřebu 9-10 litrů. Ve městě i více...je to vždy 4x4 a 6°DSG...za městem to sleze na 8 litrů. TSI by mělo jezdit bezproblému na 95 oktanů.
noxus

Co se BiTDI týče, velice mne láká, na druhou stranu jak říkáte, komplikovaná strojovna, z čehoš bych měl trochu obavy. Navíc auto bude zřejmě hodně těžké a co jsem četl, přestože jezdí jak střela, ten udávaný výkon není zase tolik znát. Ale sto lidí, sto chutí a názorů. Co se dvoulitrového TSI týče, nepochybuji, že jezdit na 95, ostatně stejný motor v Superbu má také psáno 95, ale co na to origo servis, v případě nějakého problému?

V kombíku váží Passat 1720 což je skoro o 200 kg víc jak běžné TDI.. .
Pokud výrobce napíše že motor jezdí na Natural 95 tak origo servis s tím nic nenadělá a akceptuje to.
Dle zkušeností s 3,6 FSI, co jezdil v minulém Passatu/Superbu. Tak pokud jezdil na N95 tak to zvládal jakžtakž (měl sklony ke klepání) ale jakmile jste do něj nalili N98 stal se z něj pocitově úplně jiný motor...
Myslím, že všechna TSI jezdí na N95 a pouze v případě komplikací vám může servis doporučit tankovat N98.

 

fik

0x

Pokud máš dostatečnou finanční rezervu na servis proč ne. Záleží kolik toho najezdíš,pokud se couráš po městě tak benzín,pokud jezdíš delší trasy tak naftu. Co se týče servisu je to skoro jedno,ekoku*vítka jsou dnes jak na benzínových motorech tak naftových. Zrovna turba bych se nebál,to je součástka která už je za ty roky celkem zmáknutá,pokud je budeš dochlazovat a dopřávat motoru včas kvalitní olej,tak vydrží statisíce. Víc bych se bál podobných systémů jako start stop a podobný kvůli ekologii-tyhle systémy se nedívají na výdrž motoru,tyhle systémy jsou kvůli tomu aby se splnily euroekoteroristický normy. Klidně ti to vypne studený motor a zase jej startuje,to dostává na zadek strašným stylem,to kdyby to šlo tak to vypnout trvale nebo kdyby to mělo samostatnou pojistku tak ji normálně vytáhnout a hotovo.

Ten 2,0 TSi to bude žrout jak svině,a ještě na 100 oktanový benzín,to tě budou pumpaři zbožňovat,a zase slabší benzín nebude mít takovou dynamiku,i když třeba ani ta 1,4 TSi nejede úplně špatně. Pokud se vyloženě necouráš po městě a jde ti o dynamiku,možná opravdu ten biTDi. S DSG převodovkou jsem zatím v pozorovaných případech problémy neviděl a ani jsem nějak neslyšel že by byla nějak enormně nespolehlivá. A k tomu motoru nejde dát manuál? to pokud tě řízení baví tak by to byla lepší volba

2,0 TSI se jako jedinný benzinový motor s manuálem nevyrábí.
doplněno 07.07.16 20:06: TDI se 140kW má močovinu ( adBlue ) a proto nejen lépe jede ( nepere se tolik s oxidy dusíku protože tolik nehoní výfukové plyny přes ERG ) a spotřebu má stejnou, místy ba dokonce bižší.

 

dankju*

0x
Jelikoz pisete tyhle motory tak mate asi zajem o vykon, tak me napada co takhle se podivat po BMW 330D (190kw a spotreba rozumna) a nebo Audi A4 3.0 TDI?
Nepisete jestli chcete nove nebo starsi ale osobne de hodne zajimam o BMW 330D a 335D ktere se mi velice libi a v testech spotreba vychazi hodne dobre ale cenove to vychazi draz a proto se divam po roku 2014/2015 (cena uz srovnatelna s novym pasikem)
doplněno 07.07.16 07:02: Tak se omlouvam, cena BiTDI a 330D je stejna (nove vozidlo)
Pro BMW hraje motor 6valec ktery je u BMW vyhlasena kvalita a lepsi zrychleni z 0-100km/h (Xdrive 5,2s) a spotreba kombinovana kolem 5litru.
Passat je novy motor a neni moc vyzkouseny ale spotrebu podle testu ma rozumnou.
Osobne bych sel spise do BMW jelikoz zvuk 6 valcu v nafte je preci jen lepsi a zatah bude uz pri nizsich otackach vetsi (560NM)
noxus

Mám zájem o nové auto. To je právě jeden z důvodů, jelikož bych se rád vešel do ceníkové ceny 1,3M, což mě u Passatu nabízí skoro kompletní výbavu. Na BMW jsem se díval také, nicméně pokud budu chtít něco z příplatkové výbavy, cena šplhá už vysoko nad 1,5. Zvuk a zátah je samozřejmě někde jinde, ale osobně dám hodně na vzhled, kterým mě nejvíce dostal nový Passat a Superb, ten je ale výbavově o něco níž. K BMW mám navíc v poslední době takový malý odpor díky docela solidnímu obsazení lidí, kteří v něm jezdí. Tedy spíš jak s těmi auty jezdí. A to jsem sám měl starou dobrou E39. Plusové body pro Passat jsou navíc za takový elegantní, přesto dynamický design, BMW, MB i Audi na mě působí až moc usedle. Jediné co to trošku sráží jsou atrapy koncovek výfuku, například zrovna u toho biTDI.

dankju*
No je pravda ze nekteri s temi auty jezdi jak... ale ne kazdy takovy je. Novy Passat nevypada spatne to musim uznat ale musite pocitat s tim ze je VW se nejvice krade... z toho duvodu bych do toho nesel.
Ano nove BMW nejsou tak pekne jako kdysi ale maji neco do sebe, treba 535D je poradna masina ale ta cena...
Zalezi cemu date prednost - vzhled + max vybava (VW) nebo zazitky + emoce (sportovni charakter BMW)
Za 1.3M by se dalo sehnat 330D s vyhrivanymi sedackami a mozna i v kuzi (akce a nebo auto ktere stoji na prodejne) ale kazdy ma jine priority.
BiTDI je dvoulitr?
noxus

Ano, biTDI je čtyřválcový dvoulitr a údajně má být náhradou za šestiválce. Stejně tak jako výkonější 2.0TSI.

 

mzxy*

0x

vůbec bych se nebál Passatu s naftovým motorem CR, mám typ 3C 2.0 TDi 125 kW, dynamika na běžné ježdění bohatě stačí , podvozek je sice tvrdší než v superbéčku, odhlučněšní interiéru je výrazně lepší, někomu se ta stříbrná palubka nelíbí, myslím že superbéčko jí má elegantnější ale člověk si zvykne..

Nečetl jsem o žádných nergativních zkušenostexh s motory 2.0 TDi - CR...pokud je někdo má at je sem napíše, ale něco konkrétního...

Pokud jde o téésíčka, už samotný motor TSi byl skrytou vadou, stačí chvilku googlit na německých vw fórech, nedávno jsme četl v jednom vláknu o 1,4 TSi Touranech, o destrukci těchto motorů , kterou zapříčinil nekvalitní poddimenzovaný rozvodový řetěz...později se preventivně měnil za zesílený atd...

Nová téesíčka už koncern vyrábí opět s rozvodovým řemenem, takže pokud TSi, tak je nutné ověřit u prodejce co je v autě za motor...pod 1.8 bych nešel, objem se nedá ničím nahradit...

Ty nové TDi motory 110 a 140 kW neznám, osobně bych volil 110 kW , 140 bych nechtěl kvůli močovině, složitější konstrukci a kvůli papírovému výkonu, který je k dispozici až ve vyšších otáčkách...

noxus

Je pravdou, že 1.8TSI mě zrovna dvakrát neláká, do nižších variant se mě moc nechce (ve variantě highline snad ani nejsou k dostání), takže v úvahu by šly snad jen obě verze 2.0 TSI. Člověk by si to asi nejlépe rozhodl při testovací jízdě. Jinak z těchto dieselů bych se nejspíš také klonil k 110kW variantě, na výkonější jsem moc chvály neslyšel a kromě minimálně lepšího zrychlení se ten příplatek moc nevyplatí. Navíc jsem slyšel, že 140kW varianta je taková nemastná neslaná.

 

noxus

Trochu jsem se prokousal všemi variantami a nakonec budu nejspíš uvažovat mezi variantou 2.0 TDI 110kW nebo prozatimní favorit 2.0 TSI 162kW, tedy ta slabší varianta. Koukal jsem, že jde o stejný motor jako má Octavia RS, která jezdí poměrně solidně a cenově to také není takový výstřelek. Ještě by mě ale zajímala jedna taková drobost. BiTDI má na zádi falešné koncovky výfuků, což u mě dostavuje tendenci si klepat na čelo. Nejvýkonější varianta 2.0 TSI má opravdové koncovky, ale co ta slabší verze? Podle fotek to vypadá spíš na atrapy.

 

noxus

Rád bych ještě doplnil svoji otázku. Zajímalo by mne, jestli má někdo zkušenost s úpravou B8, případě by dokázal zjistit, jestli je možné ty falešné koncovky výfuku u 2.0 TSI vyměnit za ty opravdové, z 206kw varianty. Jestli je vůbec možnost tento nárazník upravit, jestli je třeba měnit komplet tlumič nebo se to dá i nějak koumácky pořešit, případně jaká cena dílu je. Dále by mě zajímaly nějaké indície, kam se za poptáním auta vydat v Brně a okolí? Jaké slevy se dají získat (soukromá osoba) a kde se k zákazníkům chovají uctivě? Jednou jsem již zabrousil do prodejny, ale podle chování prodejce jsem se rychle otočil na podpadku, nejspíš si člověk na koupi takového auta musí pořídit oblek. Za případné odpovědi děkuji.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]