Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dá se osobním autem odvézt 5m náklad?

Od: mytrix* odpovědí: 8 změna:

Potřeboval bych nějak dopravit 3ks trubek KG160 o délce 5m na střeše osobáku. Je to reálné, zkoušel tu někdo něco podobného? Předpisově problém není, ale nějak si nedokáži představit, jak se takový náklad na střeše může chovat, když o dobrých 80cm přesahuje celkovou délku auta.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vilik*

3x
Jde to, ale jak je psáno výše, vědět, co vezu. Prudce přibrzdíte a vylítnou dopředu. Takže pomalu, s citem, provázat vzájemně konce a provázání ještě chytit k nosičům. Kdyby to byla plocha, musíte počítat i s větrem.

 

albatros498022*

2x

Dá co by nedal akorát si to člověk musí neustále uvědomovat, že to veze. Já jsem tohle vozíval pod autem.

KG160 pod autem? Možná nějaká Tatra
Jinak na střeše bez problémů. Nebo vzít 2m trubky... bude to ještě lepší a funkci to splní stejnou.

 

ronyx*

2x

Zdravím,
převézt se dá v podstatě cokoliv - vše má ale svoje určité podmínky. Bohužel nepíšete ani jak (přesněji na čem - zahrádka. nosnky na hagusech - předpokládám, že na holé střeše to nebude) ty truby povezete, ani na jakém autě to chcete převážet, takže jen všeobecně:
- pokud máte na autě hagusy a nosníky, dejte nosníky do nejdále od sebe (na kraje hagusů) - zabráníte tak rozhoupání nákladu na střeše
- jednotlivé truby nejdříve stáhněte k sobě (lepící páskou, kurtama) tak, aby se jednotlivé truby oproti sobě ani nehnuly (uděláte z nákladu jeden balík, 2 truby budou dole a jedna nahoře) - lépe se to dělá na zemi a pak nakládá na střechu, ale pokud nemáte nikoho, kdo by vám s tím balíkem pak pomohl na střechu, můžete to udělat i už naložené na střechu, jen je to víc blbá práce (budete běhat kolem auta jako blbec)
- po vytvoření monolitního balíku pak tento upevněte k nosníkům (zahrádce) tak, že co nejvíce na krajích - když do balíku na jednom konci strčíte kolmo k ose auta, balík se nesmí ani hnout, ale při vyvinutí větší síly spíš rozhoupete auto
- pokud to vaše auto umožňuje ( u starých aut s kovovými nárazníky to nebyl problém), pak balík úplně vpředu a úplně vzadu uvažte k nárazníkům tak, že úvaz bude vypadat jako písmeno A - takto uvázaný náklad se vám při pečlivé práci na střeše ani nehne. Pokud to konstrukce nárazníků vašeho auta neumožňuje (není místo mezi nimi a karoserií na protažení provazu či kurty), další pomoc je uvázat konec balíku k závěsnému zařízení (ke kouli).
Celkově platí, že podle způsobu upevnění nákladu s tím musíte taky jet ( a volit si cestu) - pokud to bude upevněné "halabala", tak jet hodně pomalu a vyhýbat se provozu, pokud to bduete mít upevněné tak, že se to "ani nehne", tak se s tím dá jet normálně běžnou rychlostí. Pokud to budete převážet někam dál, doporučuji dělat pauzy na kontrolu upevnění nákladu (třeba po 5km) - je to vaše jistota, za upevnění nákladu (nejen, ale i za bezpečnost přepravy a provozu) odpovídá řidič
Věřte, že to, co jsem vám tady napsal, vychází z mé vlastní "stěhovací" praxe. Co už jsem všechno za svůj život v autě (na autě) a na vleku převážel (a jak) tady ale raději psát nebudu, aby to zase někoho nedráždilo k přednáškám

 

honzav88*

0x
Ja odvezl 5m koberce v hyundai Atos (nákupní vozík) na střeše bez zahrádky... pořádně přichytit a opatrne a dovezete kam budete chtít...

 


0x

Na menším tranzitu doublecab,,malá korbička,délka cca passat v kombíku a na něm běžně několik kusů šestek lešeňovek,na xantii na strešáku dvě fošny 5m dlouhé nebo kostku haky a v lešení k tomu podlážky, ve škůdce 105 jsem vezl jen 740kg!Takže převézt lze vše!Proti tomu co jsem takto vezl jsou 3ks KG160 pětimetrové nic moc!Jen pořádně přikurtovat a opatrná jízda!

 

mzxy*

0x

V PASSATU Variant jsem vezl 330 cm koberce, jeden konec sahal až na palubní desku

Myslím že starý OPEL OMEGA CARAVAN to zvládne, jen s emusí potevří páté dveře a umísti na konec červený praporek

 

asd1

0x

Není to problém. Upevnit na zahrádku /příčníky/ vepředu + vzadu gumicukama (radši dvojitě kdyby jeden rupnul), nebo kurtnou. Pokud nemáš zahrádku tak podložit - matrace, karimatka nebo aspoň hadry at neodřeš střechu + zároveň třecí vrstva proti klouzání. Přitáhnout kurtnou kolem střechy (pootevřít okýnka).

Na přečnívající konec červený hadr (gumicukem).

Chování za jízdy podle kvality upevnění, pozor na brždění a rychlé změny sklonu, typicky zpomalovací hrby, (zhoupnou se a můžou se uvolnit z upevnění, to platí ale spíš pro těžší náklad typu "trám")

S dobře upevněným nákladem se dá jet prakticky bez omezení, s těžkým a blbě přidělaným se nesmí moc divočit. Hlavně při brždění to rádo vyjede dopředu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]