Nejste přihlášen/a.
Potřeboval bych nějak dopravit 3ks trubek KG160 o délce 5m na střeše osobáku. Je to reálné, zkoušel tu někdo něco podobného? Předpisově problém není, ale nějak si nedokáži představit, jak se takový náklad na střeše může chovat, když o dobrých 80cm přesahuje celkovou délku auta.
Zdravím,
převézt se dá v podstatě cokoliv - vše má ale svoje určité podmínky. Bohužel nepíšete ani jak (přesněji na čem - zahrádka. nosnky na hagusech - předpokládám, že na holé střeše to nebude) ty truby povezete, ani na jakém autě to chcete převážet, takže jen všeobecně:
- pokud máte na autě hagusy a nosníky, dejte nosníky do nejdále od sebe (na kraje hagusů) - zabráníte tak rozhoupání nákladu na střeše
- jednotlivé truby nejdříve stáhněte k sobě (lepící páskou, kurtama) tak, aby se jednotlivé truby oproti sobě ani nehnuly (uděláte z nákladu jeden balík, 2 truby budou dole a jedna nahoře) - lépe se to dělá na zemi a pak nakládá na střechu, ale pokud nemáte nikoho, kdo by vám s tím balíkem pak pomohl na střechu, můžete to udělat i už naložené na střechu, jen je to víc blbá práce (budete běhat kolem auta jako blbec)
- po vytvoření monolitního balíku pak tento upevněte k nosníkům (zahrádce) tak, že co nejvíce na krajích - když do balíku na jednom konci strčíte kolmo k ose auta, balík se nesmí ani hnout, ale při vyvinutí větší síly spíš rozhoupete auto
- pokud to vaše auto umožňuje ( u starých aut s kovovými nárazníky to nebyl problém), pak balík úplně vpředu a úplně vzadu uvažte k nárazníkům tak, že úvaz bude vypadat jako písmeno A - takto uvázaný náklad se vám při pečlivé práci na střeše ani nehne. Pokud to konstrukce nárazníků vašeho auta neumožňuje (není místo mezi nimi a karoserií na protažení provazu či kurty), další pomoc je uvázat konec balíku k závěsnému zařízení (ke kouli).
Celkově platí, že podle způsobu upevnění nákladu s tím musíte taky jet ( a volit si cestu) - pokud to bude upevněné "halabala", tak jet hodně pomalu a vyhýbat se provozu, pokud to bduete mít upevněné tak, že se to "ani nehne", tak se s tím dá jet normálně běžnou rychlostí. Pokud to budete převážet někam dál, doporučuji dělat pauzy na kontrolu upevnění nákladu (třeba po 5km) - je to vaše jistota, za upevnění nákladu (nejen, ale i za bezpečnost přepravy a provozu) odpovídá řidič
Věřte, že to, co jsem vám tady napsal, vychází z mé vlastní "stěhovací" praxe. Co už jsem všechno za svůj život v autě (na autě) a na vleku převážel (a jak) tady ale raději psát nebudu, aby to zase někoho nedráždilo k přednáškám
Na menším tranzitu doublecab,,malá korbička,délka cca passat v kombíku a na něm běžně několik kusů šestek lešeňovek,na xantii na strešáku dvě fošny 5m dlouhé nebo kostku haky a v lešení k tomu podlážky, ve škůdce 105 jsem vezl jen 740kg!Takže převézt lze vše!Proti tomu co jsem takto vezl jsou 3ks KG160 pětimetrové nic moc!Jen pořádně přikurtovat a opatrná jízda!
Není to problém. Upevnit na zahrádku /příčníky/ vepředu + vzadu gumicukama (radši dvojitě kdyby jeden rupnul), nebo kurtnou. Pokud nemáš zahrádku tak podložit - matrace, karimatka nebo aspoň hadry at neodřeš střechu + zároveň třecí vrstva proti klouzání. Přitáhnout kurtnou kolem střechy (pootevřít okýnka).
Na přečnívající konec červený hadr (gumicukem).
Chování za jízdy podle kvality upevnění, pozor na brždění a rychlé změny sklonu, typicky zpomalovací hrby, (zhoupnou se a můžou se uvolnit z upevnění, to platí ale spíš pro těžší náklad typu "trám")
S dobře upevněným nákladem se dá jet prakticky bez omezení, s těžkým a blbě přidělaným se nesmí moc divočit. Hlavně při brždění to rádo vyjede dopředu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.