Nejste přihlášen/a.
Zdravím všechny, potřebuji poradit, jelikož jsem zůstala bez chlapa, který tyto záležitosti vždycky řešil... musím si koupit auto hlavně na dojíždění do práce cca 30 km denně. Větší vzdálenosti nejezdím. Do 60 000,-Kč, nejlíp diesel, 5-dveř., s malou spotřebou, ale hlavně spolehlivé a bez dalších investic. Je tu někdo, kdo by poradil? Líbí se mi např.Škoda Octavia, jen nevím, jestli splňuje to, co hledám... Díky
renault clio 1,5D nebo lépe 1,9D - jednoduché auto, které nemá nic, co by se dalo zk.rvit. dCi je motor, který potřebuje dobrou naftu a ošetření... pokud je bez turba, máte o starost méně a můžete jezdit na olej z fritovacího hrnce...
Kupte levnější - cca do 50tis a dejte na servis pro generálku - teoreticky byste mohla mít štěstí a do vámi uvedené sumy mít super vůz na delší čas - třeba sauto.cz/...
@dabel - i to se dá - se štěstím ... brácha už má druhý kousek, který je v podstatě po servisu, ale stál v garáži po rozvodu... oba kusy jsou z CZ a doloženým servisem autorizovaného servisu a STK protokoly od počátku. Jedno už prodal - najel 100tis km bez servisu (jen olej a filtry, jednou brzdy), druhé má 30tis km a teď to dává na výměnu destiček.
Ale jsou to perly - hledá třeba měsíc a reaguje ihned po vystavení inzerátu.
Oktavii , fabii.
Videl bych to , ale na benzin. Ten stary diesel , co bude mit najeto buhvi a na 30km denne (pocitam 15km tam a 15zpet) se nehodi. Udrzba bude drazsi.
Jinak za 60tisic , kdy to auto bude mit 15+roku , jiz jde v pripade investic jen o stesti. Neb auto je jiz 2x za zivotnosti.
Dieselová ojetina do 60 tisíc Kč bez dalších investic? To je sci-fi. U auta staršího 10 let musíte vždycky počítat s tím, že bude tu a tam potřebovat nějakou "investici". U dieselu mohou být některé investice dost drahé, takže je potřeba mít finanční rezervu.
Zaměřil bych se spíše na malá auta s benzinovým motorem, například Fiat Punto 1.2 44 kW nebo něco podobného.
Kdyby to byla investice tu a tam tak s tím samozřejmě počítám...myslela jsem spíš abych nekoupila auto za 50 tis a dalších 50 tis do něj nemusela narvat. A Fabia 1.2 co vy na to? Díky
NEEEEEEEEEE! fabia 1,2 NEEEEE
škodovky jsou silně nadhodnocený auta - opravdu se nesnažte udržet myšlenky jen na této značce... Zmíněné clio bez turba je nezničitelné, citroen s motorem 1,4 a 55kw je super kup, starší seat s naftovým motorem je dobrá investice (jen pozor na korozi).
Zvláště motor 1,2 HTP NEBRAT!
jeden kolega z práce chodíval každý týden s "mi prdla ta a ta věc a člověče, to je tak levný díl..." - já se svým citronem vyměnil za rok filtry, olej a destičky, on vyměnil snad půl auta a byl minimálně 3měsíce čistého času v servisu ... Co je to "levný"?
Jestli víte, kam budete jezdit do servisu, zeptejte se přímo tam!
HTP bych nechtěl ani zadarmo! Zmíněné MPI v plynu - no ok, ale že se tam mrší motor (asi jen pondělní a páteční výroba, někdo si je chválí..., je to o štěstí), praskají stahovačky oken, teče olej do chladiče,...
Nadhodnocený auta? No nevím..
Před měsícem jsem kupoval fabii 1,4 mpi, combi, lpg na pět let za 25k včetně skoro nových zimních pneu na diskách. Po koupi jsem jí dal servis zhruba za trojku, i když potřeba bylo vyměnit akorát spuchřelou manžetu a vyměnit motorový olej. Spotřeba pod 1kč/km.
Když už fabii, tak 1,4 50kw nebo 1,9 tdi.
Takže toto nene? no já jsem měla doteď Renault Megane 1,4 a už nemá STK tak sháním jiný... Myslela jsem tu Škodovku že mám tak nějak všeobecně zažitý že je na ně všechno levný. Já nevím...mladá blbá ženská no a radit se do autobazaru nechci jít protože vím že tam budou chtít prodat cokoli.
To 40 kW HTP je nejhorší motor, co se do Fabie dával. Zrovna dnes jsem se dozvěděl o jednom kusu, co ve 180 tkm bude muset do šrotu kvůli tomu motoru. Když už HTP, tak hledejte verzi s výkonem 47 kW. To platí i pro Seat Ibiza a VW Polo, které mají stejné motory jako Fabia. Obecně na Škodovku jsou o něco levnější díly než na konkurenci, ale už to není tak levné jak u Felicie.
Do výběru bych zahrnul i Fiat Punto 1.2 44 kW, Renault Clio 1.2 16V, Ford Fiesta 1.25 nebo 1.3, možná Citroen C3 1.1 nebo 1.4. Pokud se v autech nevyznáte, tak do autobazaru nechoďte sama. Vezměte sebou někoho, kdo autům rozumí. Nebo si domluvte, že si s autem budete moct zajet do servisu, kde to auto před koupí zkontrolují.
Ve 180tisic km je jeste dobry kousek. Ja videl i 80k km a 120k km , kdy se menila pulka motoru. (podpalene ventily) . Ten motor neni spatny , ale byl to proste prvni htp , kdy se projevily detske nemoci. (prehrivani oleje , katalyzator ze ktereho lita bordel zpet do motoru a znici se ventily atd...) pote jiz to vychytaly a htpcka pak byly OK. To same postilo prvni TSI s retezovym rozvodem. Stavalo se , ze banda menila motor po 30k km ... pote tam dali remen a jiz to bylo ok ... proste prvni generace motoru u VW je vzdy spatna.
Kdyz uz tam bych bral 47 kw , 51kw. Nejlepe po roce 2004 , kdy prisla modernizace tohoto motoru.
když to dovezete vyměníte náplně, při 240 tis budete měnit rozvody a pak dalších 120 tis km jen spotřební materiál
dlouhodobá spotřeba kolem 4.5 litru nafty
italským a francouzským plečkám bych se vyhnul obloukem, dobrý je i Yaris 1.3 VVTi benzin, spotrřeba malá a jede 2x lépe než hátépéčko, ale když se něco porouchá nové díly jsou drahé a na vrakáči je toho málo
Jen upřesním váš názor o Octávii a jejich krádeží. V roce 2015 bylo odcizeno 2978 Škodovek, 737 VW, 450 Fordů a 349 Renaultů. Konkrétně škodovky to měli 1682 octavií, 509 Fábií. Takže Octavky se v ČR kradou nejvíce.
Dobrý den, zaujala mne otázka ohledně koupi auta do 60 000 Kč. A také to, že jste od Brna, já jsem z Brna. Ale také odpovědi a návrhy a doporučení. Tak i já bych přispěl troškou "do mlýna". V prvém případě bych asi napsal, že rozhodně nekupovat nikdy žádné auto prostřednictvím autobazarů. Tak je vždy veliký problém s případnou reklamací. Nejlepší je koupit auto od soukromé osoby. A nejlépe vždy od nějaké starší osoby, která auto prodává, že třeba už pro věk, nebo zdravotní omezení přestala jezdit. Rozhodně také ne od nějakého mladíka. Ten určitě se s autem povozil (nebo spíše vyřádil) a na autě už nezůstalo nic dobrého. A co se týká jestli naftu, nebo benzin, je provoz nafty levnější. Předsudky a doporučení, že na krátké vzdálenosti je lepší benzin je hloupost. Vše záleží na stavu motoru a hlavně termostatu který řídí teplotu motoru. Hodně lidí mě tady v tomto bude oponovat a vyvracet mi to. Jsou termostaty, které částečně propouští i studenou vodu a ořívání motoru tudíž trvá déle. A je úplně jedno, jestli je to naftový, nebo benzínový motor. Velice rád se o tomto problému rozepíši do podrobna, ale pokud nemáte podrobnější technické znalosti, bylo by to zbytečné a jenom bych Vás tím zatěžoval. Samozřejmě po koupi musíte počítat s tím, že auto nebude v naprosto ideálním stavu a po prohlídce budete muset ještě nějakou částku investovat. Samozřejmě na vlastní koupi bych doporučoval si vzít sebou někoho kdo tomu opravdu, ale opravdu rozumí. Když prodávající uvidí samotnou ženu, určitě Vám něco zatají nebo něco přechválí. Co se týká konkrétní značky, řekl bych to asi takhle, každá liška chválí svůj ocas. Já konkrétně preferuji Mercedes, měl jsem jich už asi dvanáct (aut jsem celkem vyměnil už 78) a vždy jsem byl naprosto spokojen. Proto jsem jednou v životě tuto značku doporučil známé a ta bohužel dopadla jako "sedláci u Chlumce". Samé závady a poruchy. Není to opravdu tedy o značce, ale o náhodě a štěstí. Někdo je spokojen se Škodovkou, druhý na ni jen nadává. Asi jsem Vám moc neporadil, ale žijeme kousek od sebe a pokud budete mít zájem, můžeme to probrat osobně, stačí jen kontakt.
Tatka Šmoula.
Vážený Tatko Šmoulo - vaše odpověď se zdá být inteligentní až do věty "měl jsem jich už asi dvanáct (aut jsem celkem vyměnil už 78)" - Pokud totiž máte cca 78 let, pak jste si kupoval každý rok jiný vůz. S každým jste byl naprosto spokojen, a právě proto ho hned následující rok prodal.
Nechci snižovat vaši inteligenci, ale vaši radu prosím upřesněte na nějaký konkrétní aktuální typ vhodný pro tazatele. Pokud chcete pro mne upřesnit i důvod vlastnictví 78 vozů, budu jen rád, že se pletu s prvním odstavečkem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.