Nejste přihlášen/a.
Nepřehřál jsi to náhodou? Pokud jsi to kalil stabilně 160 mohlo se to přehřát. To bouchnutí byly bubliny utíkající z nádobky a samozřejmě auto ztratilo výkon. Tím pádem jsi oddělal těsnění pod hlavou nebo co by byla horší možnost je prasklá hlava.
Opravit to jde,mechanikovi se s tím spíš nechce dělat. Je potřeba to rozdělat a zjistit co nevydrželo. A do tý doby nejezdit,pokud ubývá chladící kapalina a kouří to bíle to znamená že se spaluje ve válcích a tím můžeš motor opravdu nenávratně zničit. Samozřejmě může jít do válců i olej
Právě může,zase 1,6 74Kw není tak silný aby to mohlo stabilně bez přestávky jet 160,pokud je velký teplo může motor vyrábět více tepla než stačí chladič odvést a ani náporový vzduch s roztočeným ventilátorem na to už nemusí stačit. Pokud se člověk nedívá na teploměr,může to být hnedka. Hlavně prudký stoupavý pasáže na chorvatský dálnici dali mýmu autu zabrat,už to začalo lízt ke 110,ventilátor se točil na plno,musel jsem zpomalit aby jsem to neuvařil,a to chlazení je zcela v pořádku,u nás jsem žádný problém nikdy nezaznamenal,ani s vlekem s 500 kily písku
Tenhle problém se mi taky u žádnýho auta nestal,jenom v chorvatsku a jenom na jednom úseku a to konkrétně v tom zatáčkovitým úseku od posedarje směrem k záhřebu. Tam začala teplota lýzt nahoru poměrně dost nebezpečně,nevyvařilo se to,ventilátor to uchladil,ale dobrý už to taky nebylo. Potom už všude dobrý. Doma jsem to všechno kontroloval a závadu nenašel. Stodvácy jsou na to hodně náchylný,sám mám jednu doma po dědovi,ale zatím jsem žádný problém nezaznamenal,s funkčním termostatem a dobrou chladící kapalinou a čistou chladící soustavou. Právě mě docela překvapilo že teplota jen velmi zřídka vystoupá na 90 stupňů a ani si nepamatuju kdy by naposled sepnul ventilátor, A takhle to bylo i na pálavě minulý rok v 37 stupních. A přitom některé vaří při každém sebemenším problému v chladící soustavě.
Proto jsem se jej ptal jestli to náhodou neuvařil,protože některý auta jsou na to náchylnější
Tak samozřejmě,těsnění je základ. Ale bude to chtít i poslat hlavu na tlakovou zkoušku,případně na srovnání
a je to nejaky dlouhy postup nebo to svede i mechanik ve sve garazi ja to slysim poprve takze nevim jak to funguje
Ne to musí mechanik odeslat do motorárny,rovinnost to by ještě dokázal změřit kalibrovaným pravítkem,ale tlakovou zkoušku a případné srovnání už ne. Když by tam dal jenom nové těsnění bez zkoušky,může to začít brzo dělat problémy,je potřeba tu hlavu zkontolovat. Poněvadž pokud jsi to uvařil nějak důkladně,může být ohnutá nebo přímo prasklá-to by se pak musela koupit nová
Nejspíš ruplé těsnění pod hlavou, v horším případě i ruplá hlava nebo i blok motoru. = Shodit hlavu a zjistit co odešlo.
Garážník - záleží jak umí motory. Základ je kvalitní těsnění (Viktor Reinz), nové šrouby hlavy, ověřit hlavu jestli nemá trhlinu a je rovná, příp. srovnat. Když už to je rozhozené tak bych vyměnil rovnou i gufera ventilů a vyměnil i rozvody (pokud nejsou zánovní). Vyměnit náplně tj. chladicí kapalinu a olej včetně filtru. + proplach od zbytků emulze.
Je třeba umět hlavu dotáhnout - teplota, postup utahování a utahovací moment. Jinak se to může brzy opakovat.
Aditiva do oleje jsou vyhozené peníze, moc smysl nemají. Mnohem lepší je zkrátit interval výměny. A způsob provozu = hlavně nehonit studený motor na plný kotel.
Rad tu je dost, ale moje rada zní, nemáte li s tím moc zkušeností jak píšete, raději rovnou zajeďte do servisu, protože s tímto problémem vám online nepomůže ani sebelepší mechoš pokud to neuvidí, a pokud byste sám něco kupoval, nebo opravoval, můžete to ještě zhoršit a navíc vás to bude stát 2x tolik, protože toto není výměna brzd nebo oleje, který si dokáže udělat sám dost lidí, když mají místo a nářadí. Jinak pro příště, nemůžete honit 20 let staré auto (pokud není bezvadně servisované) 160lm/h když je plné, to počítám tak 400-500kg posádka a zavazadla, to jste to musel pěkně vařit točit teda.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.