Nejste přihlášen/a.
Obutí se řídí tím co je zapsané v techničáku a tam bývá pro M+S nižší rychlostní index než je max. rychlost auta. Pokud jsou obuté M+S tak s tím můžeš legálně i v létě, i v cizině (Vídeňská úmluva). Ovšem než se dohadovat s Chorvatským policajtem který mi odstaví auto a bude trvat na tom že index musí být bla bla a strávím celý den vyjednáváním, tak bych si tohle ohlídal...
Zimní v létě nevhodné - to platí pro nové zimní které mají dlouhé lamely. Ojeté na 4 mm už se chovají spíš jako letní (krátké lamely se neohýbají = neplave to a směs je už starší tvrdší) a není tam problém, a kvalitní starší zimní se 4mm je v létě určitě lepší než nová letní "čína". Spotřeba je stejná, naopak letní bývají širší a spotřeba může být i vyšší. Viz testy kde s letníma neporovnávali nové zimní ale ojeté na 4mm (tak jak se v reálu v létě dojíždějí).
Někde jsem našel na internetu test jednoho chlapíka, kterému se nezdály informace o brzdné dráze zimních a letních gum. Zkusil tedy při stejné teplotě zimní a letní obutí a rozdíl v brzdné dráze byl cca 0,5m. Což je chyba měření. Z toho plyne, že veškerá masáž slouží pouze k obchodním účelům. Vzbudit pocit nebezpečí a vykonat vše v rámci bezpečí dětí atd. Zimní pneu má něco kolem 6mm vzorku. Některé 7mm. Minimum je 4 mm pro zimu a zároveň tlačí nepoužívat zimní gumy v létě. Tedy u někoho 2 zimy a gumy za x tisíc vyhodit? Dojíždím zimní gumy od počátku ježdění a ani náznak nějakého problému. Zaplacení autoři článků ale útočí dál a dál...
Souhlas - mám nyní na autě zimní gumy se vzorkem asi 3 mm hlubokým a chovají se podobně jako letní. Auto se valí s minimálním odporem a na suché silnici dobře sedí. Přemýšlím o tom, že letní gumy vůbec nebudu kupovat, protože až tyto ojedu na 1,6 až 2 mm, tak už zase budou ty nové zimní ojety na 4 mm.
K tomu nás donutily přiblblé zákony.
Pozn. pokud jsou M+S s nižším indexem než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, tak musí být max. rychlost vyznačená v zorném poli řidiče nebo na displeji.
Kde je to v české / chorvatské vyhlášce?
Komu z vás se v ČR / Chorvatsku stalo, že by ho kvůli tomu buzeroval poicista (případně stk)?
Dík, v mezičase jsem si to vygooglil a zůstal s otevřenými ústy. Nejen že se na to v životě nedíval žádný policajt, ale ani mi to nikdy nekontrolovali na stk.
Teď už jen chybí aby pojištovny zavedly vyšší cenu za povinné ručení u vozidel s vyšší nejvyšší rychlosti v techničáku. Už bych to radši moc nerozebíral, aby to ty pojištovny nenapadlo a taky aby si policajti nenačetli další nezbytný úkon ke kontrole žárovek a vesty.
Rychlostní index je vždy vyšší, než povolená rychlost. Index na malé techničáku není vypsaný, podle čeho by mu dávali v Chorvatsku pokutu? Že má gumy do 190 km a doma v šuplíku má velký TP se zapsaným indexem do 210 km? To je zase humorný příspěvek. Spotřeba je rovněž nesmyslné tvrzení. Pokud to není v litrech, tak desetiny litru nehrají vůbec žádnou roli.
Ty příspěvky o pokutách a nemožnosti použitích zimních v létě snad musí psát někdo z Continentalu nebo Michellinu ...
Kubo, není žádný zákaz v Evropě používat zimní pneumatiky v létě. Vždyt celoroční pneumatiky jsou zimní, které se používají celý rok. Nebo víte, jak jsou označeny celoroční pneušky? Jako zimní.
Stačí takto?
asd, copak zimní mají malý index rychlosti pod stanovenou rychlost 130km?
Co pak s náklaďáky, co mají zimní celý rok, jako celoroční.
asd, může se v Chorvatsku jezdit rychleji jak 130km, jako v Čr?
Jde o rychlostní index a nejvyšší rychlost vozidla. Ovšem ten nižší je u M+S legálně. Ale vysvětluj to Chorvatovi který mele svoje a zakáže další jízdu, anglicky nerozumí atd.
Jednoduše - nejvyšší rychlost v malém techničáku je a index musí být vyšší. Pokud máš zimáky T a rychlost 195 tak nemusí nic dohledávat.
Tak to si nejsem jistý, co Chorvat vyšte na gumě za index. V techničáku mám max. rychlost 205 km, pneu 205/55 R16 91 W nebo 225/45 R17 91Y. Od U nahoru není místo, kde by se tak dalo jet. Tak tedy nevím. U = 200km, Y=300km
Index musí být pro nejvyšší rychlost vozidla. S nejvyšší dovolenou rychlostí v dané zemi to nesouvisí. To jako ve městě by policajtovi mohl říkat můžu jet max. 50, index mám na 70 tak to vyhovuje a žádná pokutička! Asi néé
asd, může se v Chorvatsku jezdit rychleji jak 130km, jako v Čr?
Např. v krajní nouzi se rychleji jet může legálně, nejspíš to tak bude i v Chorvatsku...
Prostě nejvyšší rychost vozitla je daná a tomu musí odpovídat index pneu. Pokud je v TP varianta zimních se sníženým indexem, tak se můžou použít i v létě, ovšem musí to být napsané na palubce. Chorvatskej/ Italskej policajt se ale možná bude dohadovat (v malém TP je nejvyšší rychlost, na pneu nižší index a velký techničák kde to je zapsané je doma - než se to dohledá tak klidně odstaví auto) To může znamenat zdržení a vopruz na dovolené...
Např. já mám v TP rychlost 185 kmh a zimní 185/65R14 můžou mít index Q
Můžeš,proč by jsi nemohl,pokud pneu plní patřičné rozměry a všechny parametry. Vím že nechceš slyšet nic okolo,ale přece ti řeknu aby jsi si to promyslel. Vždycky po zimě se těším až přezuji na letní a nebudu mít pocit že jedu na žvejkačce. Brzdná dráha to je tak trošku marketing,takový rozdíl to nebude,ale jde hlavně o tvoje pohodlí. Vem si že když tam bude přes 30,dálnice bude rozpálená že se na ni nebude moct ani pomale udržet ruka a ty pojedeš na zimákách,které v takových podmínkách ještě víc změknou-nejenomže je sjedeš tak o milimetr,ale ta jízda bude příšerná. Z chorvatska jsem se vrátil včera a při tý představě tam jet na zimních se mi dělají osipky. I na kvalitních pneu to je záhul,a ještě si to kvůli pár korunám zhoršovat,nechápu.
Takže,ano můžeš jet bez obav z pokuty,ale kdo chce kam,pomozme mu tam
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.