Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vibrace volantu + horké disky

Od: twinnkyy odpovědí: 8 změna:

Zdravím,

Mám dotaz ohledně vibrace volantu při brždění a po jízdě 20 km sáhnu na disky jsou dost horké.
Mám nové kotouče + brzdové destičky cca 3 měsíce. Napadlo mě, že budou křivé kotouče a proto při brždění volant vibruje a co další možnosti?
předem diky

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mzxy*

2x

budou "zvlněné"

kotouče se často vyrábí z čínské nočníkové ocele

reklamujte , a to hned!

 


2x

Řeknu vam to takto - ty vibrace jste začal mit ihned po vyměně? Anebo po nějake době, co jste s tim už jezdil? Po každe vyměně, se kotouče museji trochu šetřit. Alespon nějakych 200km - aby se přidřeli k destačkam. A když jste k novym kotoučum dal ihned nove destičky, tak to 100%! Ja jsem si to na autech měnil několik krat a brzdil jsem vklidu, aby se to vše naladilo a potom funguje jak ma.

No a ty vibrace určitě znamenaji, že bud to anebo to je křive - nejspiše kotouče. ( zase doufam, že tam nemate STARLINE)

Jinak, pokud volant vibruje ikdyž nebrzdite, tak to muže byt vyvaženim kol

twinnkyy

Ano, samozřejmě, že jsem po výměně jim nedával hned záhul, pomalu z lehka, 200km to nebylo, to přiznávám. A začalo to po 3 měsících - cca 1500km a vibruje pouze při brždění.

 

asd1

1x

Nejpravděpodobnější jsou možnosti:

1) nekvalitní kotouče - lze reklamovat kotouč

2) špatně namontované kotouče - lze reklamovat práci mechanika

3) špatně zajeté kotouče - to vyreklamujete leda u sebe

Nebo kombinace předchozích...

Horké kotouče jsou normální. Pokud jsou ale horké i při jízdě bez brždění tak může být zatuhlý třmen, pístky atd. Dá se to poznat i "auto na neutrál nejede lehce" nebo zvednout auto a zatočit kolem, pokud se hned zastaví tak je chyba, pokud stojí až po 5 otočkách tak je brzda v pořádku...

 


0x

Kotúč trochu vždy hádže do stran aby odtačil doštičky keď sa prestane brzdit.Vyzerá to skôr na zaseknúté strmene a neplávu pri brzdení.


doplněno 28.05.16 22:26:

Robilo mi to tiež na pravom prednom kolese,tiež kotúčové brzdy,tak som dnes dal dole koleso,kotúče sú už vhodné na výmenu,kontroloval som rovinnost,bola v poriadku.Tak som rozobral strmeň vyčistil som ho ako aj obloženie,málinko namazal a všetko zložil nanovo.Vybrácie ustali pri brzdení,všetko je OK.Takže príčinom bolo nefukčné plávanie strmeňa.

asd1

To je nesmysl. Destičky o kousek vrací pružné těsnění a ne že je roztahuje šmajdající kotouč

Házivost kotouče je vždy buď nepřesnost při výrobě nebo nepřesné dosedací plochy náboj/ kotouč (výrobní nepřesnost; nečistoty) Případně zvlnění je vlivem nekvalitního materiálu nebo špatného zajetí, nebo i po zajetí nevhodným způsobem brždění (z velké rychlosti prudce zabrzdit a zůstat stát se žhavým kotoučem a deskama přitlačenýma na kotouč = v tom míste se povrch kotouče sytí materiálem obložení, kotouč v tom místě má jinou tvrdost, časem se vytvoří "hrbol" a začne kopat.)

Zatuhlé třmeny při brždění nekopou.

 

danys*

0x

chybu hledej v brzdiči! bud zatuhlý nebo se nevrací až tak, jak by měl.

 

jenda2*

0x

Pravděpodobně při montáži nebyl promazán píst brzdiče a ten se nevrací jak má. To způsobilo trvalé přibržďování a zvlnění brzdového kotouče teplem. Levnější kotouče se netemperují jak by to mělo být, což je dělá levnějšími ale zároveň teplem plavou. Jestli můžete, nechte kotouče stáhnout na soustruhu a hlavně zkontrolovat brzdiče na netěsnost v prachovce a tím způsobené přidření.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]