Nejste přihlášen/a.
Prosím řidiče z kamionů nebo autobusů o vysvětlení.
Před rokem jsem měl příležitost jet s autobusem v jenom areálu.
Při přejetí nějaké nerovnosti mě vyhouplo nahoru vzduchově odpružené sedalo řidiče. Samozřejmě jsem na moment ztratil kontakt s pedály (no ne úplně, ale nebyl jsem si jist citlivostí sešlápnutí - aby nebyla moc či málo), raději zastavil a vzduchové odpružení sedadla vypnul. Tedy aspoň myslím. Sedadlo se pak již tak nehoupalo.
Jel jsem teď (jako cestující) dálkovým autobusem a všiml jsem si jak moc se sedalo řidiče pohupuje nahoru.
V čem je tedy to odpružení sedadla řidiče dobré? Že to není pevné jako u osobního automobilu.
Nedělá vám problém, že při houpání sedadla dochází k pohybu noh a chodidel řidiče, a tím k zhoršenému odhadu citlivosti sešlápnutí pedálů?
Pokiaľ máte sedlo vodiča nastavé na dobrú polohu pre nohy,výšku podľa hmotnosti,tak ten kmit je minimály a pri prechode nerovnosti vyrovnáva nárazy na chrbticu.ten kto jazdí profesionálne tú citlivost si tu citlivost ani neuvedomuje a noha je pevne na plyne na zvolené otáčky motora a pri húpani sa sedačky sa tá noha kýva v kotníku a kolene.
Sedadlo je odpruženo vzduchovým měchem, a tlumeno tlumiči. Pokud Vás prudce vyhoupne nahoru, tlumiče v sedadle netlumí - jsou opotřebované. To že se sedadlo stále pohybuje nahoru a dolu nevadí, protože řidič má stále nohy opřené patou o podlahu, takže poloha chodidel se nemění - pokud je správně nastavená výška sedadla. Výhoda odpruženého sedadla: snižuje otřesy - šetří řidičovo tělo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.