Nejste přihlášen/a.
Chci se zeptat, kolik km bych zhruba ujel bez dobíjení s Fabií 1,9 TDI od okamžiku rozsvícení kontrolky dobíjení? Baterii mám o kapacitě 72 Ah. Mám na mysli situaci, kdy by baterie byla v dobrém stavu, plně nabitá a měl bych samozřejmě vypnuté všechny spotřebiče včetně světel. Ptám se jen informativně, abych byl v obraze. Děkuji za informace
Jel jsem jednou z Prahy do Ostravy. Měl jsem dvě baterie. Po Praze jsem ještě svítil, aby mě nebuzerovali Policajti. Dojel jsem k Devíti křížům. Tam jsem preventivně vyměnil baterku a dojel cca 20 km od Ostravy. Tam jsem na stopce šlápl na brzdu, rozsvítila se brzdová světla a konec. 500 km podle mě ani náhodou.
všechny spotřebiče nevypnete nikdy . pořád bude odebírat proud řídící jednotka, centrál, pamět radia, brzdová světla, atd. atd.
Spotřeba samotného motoru není až tak velká. Prakticky tam teče několik A. Pokud je baterie v dobré kondici a plně nabitá, tak bych těch 500km viděl reálně.
Mě odešel altík u Renault Trafic. Bez baterie a funkčního alternátoru jsem urazil přes 300km. A klidně bych ujel tisíce. Stačilo jen vyšroubovat chcípací ventil na čerpadle a místo něho dát šroub. Pak to jelo, dokud by nedošla nafta. Výhoda starých rotaček. Ale zase to nešlo chcípnout.
To že má 72Ah (měla jako nová), a že jí akorát nabijete nic neznačí.
Záleží totiž především na tom, v jaké je kondici, a jakou má reálnou kapacitu, a to nejste schopen odhadnout ani náhodou, leda v specializovaném servisu. protože stačí jedna sezóna a špatné zacházení s baterií, a už se můžete dostat o třetinu až polovinu kapacity baterie níže. Také záleží na tom, kolik si toho vezme při nastartování, jelikož jedno nastartování se rovná i "několika hodinám jízdy". Jinak samotná jízda, když byste se snažil, nespotřebuje skoro nic (pár ampér za hodinu). A je možné s tím najet i jak někdo psal 500km, ale být vámi, raději si nechám v nejbližším servisu vyměnit altík (cena za hodinu práce cca 200-400,-) a samotný alternátor koupíte použitý za 100,- na autovrakovišti, a to samotná výměna je ani né na 30 minut. Nevím jak u TDi, ale u 1,4 MPi byl alternátor hezky ze předu před hlavou.
Syn dneska ujel s Fordem Tranzit MK6 r.v. 2003 z Alp s rozbitým alternátorem jen na nabitou baterii 400km. Samozřejmě vše vypnuté (světla atp.) V čechách si dal náhradní baterii kvuli ventilátoru topení... ale tamta by jela určo dál. snad se někomu tato informace hodí, protože si v Rakousku zbytečně koupil 2 náhradní baterie (stačila by jen jedna)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.