Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám starého opel tigra a chtěl bych si vyměnit vnější manžetu na předním kole, je to problém to zvládnout doma bez nějakého speciálního nářadí?
Případně jak ji vyměnit, nepopsal by mi někdo jak na to?
Děkuji pěkně
Tak problém hlavně je to že potřebuješ nějaký odolný trhák s patřičným ořechem na povolení středové matky poloosy-ne vážně ničím primitivním tohle nezvládneš. A taky potřebuješ gola sadu na další věci,šaškovat s nějakými natáhlými klíči na zarezlé matky na nápravě to asi neklapne,potřebuješ ještě povolit kulový čep,pak už jen poloosu vytáhneš z náboje,kleštěmi sundáš pásky,přes hliník těžkým kladivem sklepneš kloub z osy..a teď důležitá věc,pokud jsi měl prasklou manžetu,musíš kloub velice ale opravdu velice důkladně vymýt v technickém benzínu,kdyby tam totiž zůstaly byt i jen drobné zbytky písku tak máš zachvilku po kloubu,normálně se vydře jako brusnou pastou. Montáž už je jen opačný postup,nandáš manžetu,narazíš kloub,vymáčkneš tam mazivo,stáhneš páskyobyčejnými kleštěmi-)takové jako jsou na vytahování hřebíků),nasadíš poloosu do náboje(drážkování před nandáním namazat,chytneš a přitáhneš čep-pokud je špatný tak vyměnit a nakonec po spuštění auta na kolo pořádně dorveš centrální matku poloosy.
Samozřejmě musíš mít auto stabilně podložené a zajištěné,takových hrdinů už bylo co letící auto bylo to poslední co v životě viděli
Neznám typ vozidla,ale dávám str,kde si můžete stahnout servisní manual vašeho autíčka.Stačí se zaregistrovat a stahovat.
Do takové práce a na ulici se vůbec nepouštějte. Při domotáži těhlice, tlumiče popř. některých kulových čepů (podle typu uložení pření nápravy se na 100 % pohne geometrie. Povolit matku poloosy nejde běžnou golou ale větším ořechem a trhákem. V konečném výsledku to opravdu nemá cenu bastlit doma.
Když jen povolíš spodní čep z těhlice tak se geometrie nepohne. Když by spodní čep měnil tak je to sporný,někde se píše že se nepohne,někde zas že se pohne-dle mě se pohne maximálně nepatrně,protože v těch šroubcích je malinký rozsah pohybu+nějaké výrobní tolerance no asi by se to mělo dát seřídit po jeho výměně. S nářadím je to rychlovka i na heveru,to je skoro jedna z nejjednodušších oprav,ale bez vybavení je to vyloučený,pokud to dá nějakýmu garážistovi,je to práce na maximálně na hodinku,a to jsem ještě hodně přehnal tak kolik jej to může stát navíc
ono to někdy taková sranda není.. zkus si to třeba na superbu měnit.. a pokud to děláš poctivě, tak rozebrání a vymytí kloubu a následovné poskládání taky není na minutku..záleží na konkretním autě.. jestli se musí srážet čep.. pokud není matice ale šroub v kloubu, tak to jde stáhnout na autě.. pokud matice tak raději vyhodím poloosu ven, než do toho valit na autě..
S dobrým vybavením je to všechno celkem brnkačka,někde to jde líp,někde hůř ale jde to vždycky. Ono když nemáš spodní čep nanýtovaný a je udělaný na kužel do těhlice,tak jej nemusíš vyrážet,stačí vytočit ty tři šroubky a vytáhnout celý čep z ramene. Sklepnout kloub je taky brnkačka,na to mám už vyrobený přípravek,takovou silnější vidlici z hliníku přes kterou to pěkně po klepnutí sleze. Kloub nemusíš rozebírat více,mazivo se v technickém benzínu rozpouští,stačí to tam na 5 minut ponořit,pak vzít štětec a pořádně to vypláchnout. Když máš mycí stůl tak není vůbec co řešit,pěkně tlakem to vymýt a je to bez problému.
Oprava je to pořád z těch nejjednodušších,pořád jsou to nápravy. Nedejbože když se ti v novým autě podělá elektronika,to si garážista ani neštrejchne
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.