Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Benzin - natural 95 vs EVO Natural 100+

Od: kolikk odpovědí: 10 změna:
Dobrý den,rád bych se zeptal, zda mohu do benzinového motoru, kde normálně tankuji natural 95 natankovat natural 100, či podobné lepší benziny?Benzinka Mol má akci na tento prémiový benzin EVO Natural 100+, prý čistí motor, atd... Myslíte, že se vyplatí třeba jednorázově natankovat plnou nádrž tohoto lepšího benzinu a pak opět jezdit na natural 95?Děkuji

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mytrix*

0x

Palivo s vyšším oktanovým číslem můžete bez problémů natankovat. Ale jinak jsou to vyhozené peníze. Čistící účinky jsou stejně sporné, jako vyšší výkon nebo úspornost prémiových paliv. Sice se vždycky najdou uživatelé, kteří se za tyto účinky zaručí, faktem ale je, že to zvýšenou cenu neobhájí.

 

stonek*

0x

Výrobce auta předepisuje typ paliva který je možné používat, k tomuto palivu se vztahují všechny další údaje jako emise, hluk, výkon, max. rychlost, točivý moment... Jestli máte specifikaci tohoto benzínu v TP, neni problém. Z funkčního hlediska motoru škodí benzíny s nižším oktanovým číslem, protože způsobují detonační hoření (klepání) které rapidně zvyšuje opotřebení motoru a snižuje jeho účinnost. Vámi uváděný benzín má patrně oktanové číslo blízko 100, předepsaný budete mít nejspíš 95, takže toto nehrozí. Předpokládám, že máte vozidlo vybavené vstřikováním, nikoli karburátorem a tedy že si s řídící jednotka s vyšším OČ poradí. Může se ale stát, že vlastnosti benzínu budou za mezí rozsahu řízení a že jeho vlastností tedy nevyužijete a může dojít i k negativnímu efektu - zvýšení spotřeby, snížení výkonu atp. Ohledně "zázračných" vlastností jsem velice skeptický. Co není vidět, cítit, slyšet, nejde ohmatat atp. tomu nevěřim a zoravidla to neexistuje. V tomto případě se projevuje ještě takový psychologický efekt, který tomuto trendu nahrává.

fik

Pokud má vstřikování minimálně aspoň vícebod tak ta jednotka by si s tím poradit měla,ty korekce nejsou tak malý,ale i tak pokud to využije,to zvýšení výkonu bude stejně jen docela zanetbatelné,nemůže si myslet že tím že tam naleje lepší benzín že z toho udělá raketu. Některá aditiva opravdu fungují,hlavně VIF je docela dobrý,ale taky se od toho nemůžou čekat zázraky

 

fik

0x

Můžeš natankovat klidně,proč by ne,otázka je jestli se to vyplatí,čistící účinky budeš mít i když do normálního benzínu naleješ aditivum k tomu určený,jestli to poznáš na výkonu,no něco málo možná ano,ale taky nic světobornýho

 

mzxy*

0x

samozřejmě čistí protože je vyroben v zahraničí a téměř bez biosložky

každý kdo má motorku ví o čem píšu, jarní problémy se starty, čištění karburátorů a vstřiků lze nahrafit tankováním kvalitního benzinu bez biopřísady, stačí ten s čerpa u eurooilu nebo prémiové 100

když se zašlemuje palivový systém žlutým povlakem, čím jiným to chcete vyčistit než čistým benzinem? ten prémiový je čistý...

Pokud jde o čistění ventilů, doporučuji VIF super benzin aditivum, 4 víčka na nádrž.

Někdy to čištění v běžném provozu trvá víc jak rok, tipnu si tak kolem 30 tis km, ale funguje to

fik

Vážně myslíš že benzín vyrobený v EU bude bez bisložky? zvlášt ten název eurooil,tam bych právě čekal že toho bude nejvíc. Ten prémiový benzín možná čistí proto že je tam nějaké čistící aditivum,ale že je bez biosložky na to bych nespoléhal

Jj znám,u sekačky jsem já vůl nechal benzín přes zimu a pak jsem si to vyčítal když jsem musel čistit karburátor

mzxy*

Benzina tvrdí že VERVA 100 je bez bioethanolu, není důvod jim nevěřit

Já to na maxiskůtru okamžitě poznám podle chování motoru

měl jsem různé motorky s karburátory, vstřiky a škrtícími klapkami, tedy i 4T a biošlem se tam při používání nekvalitního paliva vytváří, to si lze ověvřit rozebráním palivové soustavy

také lze zjistit v praxi, zda se systém zanáší používáním kvalitního benzinu s aditivy, takže nejsem žádný teoretik z wikipedie ale PRAKTIK

fik

Ono jsi v česku,nesmíš věřit všemu co se kde píše,tady jsou pokuty pro velké společnosti tak směšné,že se jim vyplatí tam ty nepravdivé informace nechat..ale to jen tak na okraj.

Samozřejmě že se vytváří,taková hnusná žlutavá kaše,karburátor jak od sekačky tak od křoviňáku totálně zanešený že to sotva chytlo,v autě to není tak kritický pokud není odstavený delší dobu,tam se pořád benzín mění a ten šlem se v něm rozpouští,ale pokud něco stojí delší dobu tak se z toho ten biosajrajt vysráží,podobně jako když zamrzne nafta a vysráží se z ní parafín a čištění je na totální rozebrání karburátoru

Stejného účinku dosáhneš když do normálního benzínu přidáš ty čistící aditiva,ten biosajrajt a usazniny to dokonale rozpustí takže u auta to není třeba tak hrotit pokud jezdí neustále. U těch strojů co stojí přes zimu se musí všechen benzín vypustit a karburátor vysušit,jedině tak to bude na jaře v provozuschopným stavu

 


0x
Nemam sportovni motor. Mam obyc motor a nepoznam zadny rozdil jestli tankuju "lepsi" benzin nebo obyc benzin. Ale cetl jsem , ze pry cisti tak raz za cas tam fuknu plnou ... Zda to pomaha nebo ne to nevim.

 

ladza*

0x

Nevím, jestli to bude nějak extra účinný,ale když na to máš, proč ne, motor to vezme bezproblému.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]