Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ford focus mk1 1.6 16v zetec olej

Od: zakuj odpovědí: 5 změna:
Zdravim, dle vyrobce je predepsany 5w30 s urcitou specifikaci, minuly majitel dvakrat menil olej ale daval tam 10w40. Jaky je vas nazor kdyz bych pri dalsi vymene nalil ten predepsany? Uvolnovani karbonu atd bych spis videl jako problem u starych motoru typu š120 a podobne. Spis me zajima jestli se timto hustiskem neodporouci hydrozvedatka. Prosim jen o objektivni nazory od lidi co tomu skutecne rozumi, ne opisky z netu a ruznych for, tam se mele paty pres devaty a kazdy si stoji za svou pravdou. Moc diky za rady.
doplněno 20.04.16 18:35: Jeste druha vec, auto chcipa po zahrati, vsiml jsem si kdyz pedalem nastavim stabilne 2000ot.min tak pocca 3 vterinach klesne o zhruba 700 otacek, pote kdyz pustim plyn tak chcipne. I pri dojizdeni na krizovatku obcas chcipa, cim to muze byt? Vaha vzduchu?

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

pokud to s tím olejem nějak moc nerachotí za studena, tak bych ho tam nechal.. tu 5w30 bych tam nelil. aby ses pak nedivil, že ti to žere olej.. kdyby ti to fakt nedalo spát, tak bych šel maximalně do 5w-40, ale myslím si že to ani nepoznáš...

zakuj

Cvaka to opravdu jen zanedbatelne, laik by to ani nepoznal.

 

asd1

0x

1. hydroštely tam nejsou.

2. 10W40 se dává když na 5W30 už moc žere olej (častý problém). Často kontroluj at to nezadřeš - když se rozsvítí hladový voko oleje tak už v motoru zbývá jen asi litr oleje Pokud dáš 5W30 tak se dá čekat žraní oleje. Můžeš dát i 5W40 to je kompromis...

Občas chcípá - vyčistit volnoběžný ventil tím nic nezkazíš (test ventilu - při odpojení konektoru motor zdechne), může to být i posunutý rozvod (projevuje se kolísáním otáček kolem 2000 - 3000, na live datech jsou velké korekce předstihu). Čidlo teploty, svíce, cívka - to může být hodně věci, cívka spíš ne, ta se projevuje jinak... Přisávání falešného vzduchu, podtlaky...

zakuj

Diky za tipy, auto je stare a ta vi uplnej pendrek. Dolil jsem vcera 2,5 litru! a ani to neni na minimu takze tam pocitam bylo kolem toho litru... Dnes doliju zbytek, a na dalsi veci se podivam o vikendu. Jeste jednou diky!
asd1

Hlídej olej - zjisti kolik si ho bere. Pokud víc jak 0,5 L/ 1000 km tak dolívej jen 10W40 (možno i 5W40), měl by splňovat i Fordí specifikaci. Řešit to nemá smysl, až zdechne nebo tě přestane bavit dolívat tak vyměň celý auto.

A nechci strašit, kolísat vonoběh/ chcípat může klidně kvůli přidření - nedostatečné mazání spodku válců rozstřikem... Opět řešit nemá smysl jen bys vyhodil peníze, dát to do áček dokud jezdí... Nebo sehnat za hubičku něco shnilýho s motorem a přehodit motor (pozor na typ motoru, blok mtoru je sice stejný ale je problém s technickou)..

jeden tip: suchen.mobile.de/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]