Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
rád bych si na svou Cordobu (rv.2000, po faceliftu, mlhovky v nárazníku) pořídil přídavné denní svícení. Přemýšlím kam světla umístít, aby splňovaly předepsané umístění.
Mřížka chladiče u hlavních světel - nelze, světla by byla blíž než 600mm
Mřížka v nárazníku vedle mlhovek - nelze světla by byla níž než 250mm
Pod hlavní světlomety? Nad mlhovky? Co myslíte?
Děkuji az rady a přeji hezký den.
Děkuju za odpověď. Na tohle místo jsem myslel, ale těch 25 a 60 cm bude s hodně odřenýma ušima. Asi taky záleží, jaký typ světel koupím, aby tam zapadl.
Tak jsem to přeměřil a v tomto místě je to od země necelých 40 cm (těch 25 cm je ten černý spodek nárazníku). 60 cm od sebe (skoro) taky budou (podle typu, značka + rámeček + vlis na nárazníku mi vychází asi na 54, tak věřím, že ty 3 cm se po každé straně ještě najdou)). Teď jen najít vhodný typ. Přemýšlím od světlech od firmy Keetec, a to DRL 10 nebo, 12, 14, 16. Podle rozměrů, které tam zapadne nejlépe.
často to lidi vyřežou do nárazníku - není to dobrá varianta pro kutila bez nářadí... Já to řešil na jiném takto (níže), ale pozor na kvalitu světel. Bludičky nebo super světla za tisíce i s uvedením "vodotěsné" vám do roka naberou vlhkost. Potřebujete i přes uváděnou těsnost přetěsnit znovu spoje nejlépe "medvědím hovnem".
jmlc@:
Díky! A jaké jste kupoval? Můžete dát odkaz? Líbí se mi. Nechci do světel dávat moc, tak do 1000 Kč...
Stačí světla bez spínacího modulu(jsou levnější).Já mám světla zapojena následovně. Plus pol je vyveden přes vloženou pojistku na pojistku benzinového čerpadla a mínus pol na kabel přívodu proudu na pravou parkovačku.Fungují tak bez závad už přes 3 roky a přesně podle platné legislativy tzn.nastartuji-světla se automaticky zapnou,rozsvítím hlavní světlomety a světla DS se zase automatisky vypnou.Světla DS bych doporučoval s mimimální svítivostí 6000K a samozřejmě homologovaná.
ano - pokud praskne parkovačka, nerosvítí se (v případě dvou drátků a napojení na parkovačku- za poslední 3 roky mi nepraskla)
ne, nepřeruši se vlivem nárůstu tepla-odporu, ale vlivem příjmu plus - tj. plus a plus nemůže dát proud do ledky.
@dejve - já jezdím 20x měsíčně do práce - buď tam jedu brzy ráno nebo v noci zpět. Každý den tedy zapnutá DRL na jednu cestu a druhou cestu mám se světly. Nehledám problém, který není.
Neznám vaše DRL - pokud mají 3 dráty, pak na kostru je jeden a druhý na parkovačku, třetí na spínání při startu...
Dvoudrátová verze mi vydržela 3 roky bez výměny žárovky, třídrátovou jsem dal nedávno pro lepší světla, ale brácha je má snad 4 -5 let.
Slyšel jsem toho hodně o praskání žárovek, ale nikdy nikdo nepsal o praskání parkovačky.
Dejve,píši že mínus pól mám napojen na PŘÍVOD proudu do parkovačky,tedy nemůže se stát že by prasklo vlákno parkovačky vlivem proudového zatížení žárovky.
Vy nejezdíte večer nebo za snížené viditelnosti? Pokud ne, tak Vám vlákno opravdu nemůže prasknout vlivem proudového zatížení žárovky. Tak Vás tedy prosím o nakreslení schéma, jak to Vaše zapojení vypadá. Pořád si stojím za tím, že jakmile Vám praskne vlákno parkovačky, nemá DLR přístup k mínus pólu. Děkuji
I Vám děkuji za odpověď. Do nárazníku bych nerad řezal, protože rozumné nářadí na to nemám. Xara vypadá, že má v mřížce v nárazníku docela velké mezery, tím se montáž určitě usnadnila.
@dejve - záleží na typu světel. Jsou možnosti:
1) dva drátky - bez ničeho - tj. jeden drát na kabel parkovačky, druhý do pojistkové oblasti u motoru - viz. foto.
2) tři drátky s chytrou krabičkou - postup neznám, bývá na balení světel uvedeno.
3) tři drátky bez krabičky - Jeden na parkovačku, jeden na kostru a jeden do té zelené zásuvky ve foto (jsou tam 4 možnosti, já to dal vpravo - jinde tuším nebyl proud)
V zelené zásuvce je proud po sepnutí klíčku - pokud nemáte, musíte hledat jinou varinatu místa, kde je proud po sepnutí nebo nastartování - brácha to dával na pumpu, protože tu zásuvku tam neměl.
@serafin - ano, mřížka tam je, ale stejně jsem ji musel vyřezat a improvizovat... jinak by to trčelo ven z auta jako tykadla.. takže kobercový nožík a opatrně ... případně pilkou - samozřejmě předvrtat dírky... Je to práce na celé dopoledne.
Já kupoval už třetí nebo čtvrté - nejprve ty bludičky za pár korun - ale to je na pár měsíců... jsou to čínské mrchy, které natáhnou vlhkost a i přes přetěsnění ... nevím kudy. Nebo prdne ledka za pár týdnů... je to zbytečná práce.
Pak nějaké lepší - kovové tělo - jenže zde je také ten problém s netěsností - reklamace neuznána.
Naštěstí jsem koupil tyto poslední za 500,- na aukru - jedná se o firmu ledvyrobky.cz/... - doporučuji !
Jsou opravdu znatelně kvalitnější, mají potřebné certifikáty na skle a řádný popis. Bohužel mi chybělo 5cm pásky pro přetěsnění, ale kousek toho medvědího hovna jsem našel v garáži... takže to bude jistě ok.
Raději dejte o stovku víc a mějte to na několik let !
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.