Nejste přihlášen/a.
Benzín má manželka - cesty do 15ti km, většinou kratší. Jednoduchý a slabý motor. Naftu mám já - silný kombík na cesty do práce na jedno nastartování nad 40km - pohodlí a stabilita robustního vozu.
Mám rád jeden nebo druhý podle typu a délky cesty.
Je fakt, že můj starý HDi z r. 2001 ještě nemá ty 3,14čoviny...
Je mi to celkem jedno. Vystřídal jsem několik aut na benzín, posledních 8 let mám naftu (2,5 TD z roku 1995). Ropáka jsem koupil proto, že se mi to auto líbilo a ten motor tam prostě už byl. Výhodou je větší kroutící moment při nižších otáčkách, což se hodí při občasných jízdách v terénu. Nevýhoda je větší náročnost na údržbu a nemožnost přestavby na plyn. Ale vzhledem k tomu, že by mi plynová nádrž zabrala 1/2 kufru (který docela potřebuju) bych to ale stejně nechtěl.
Jo a tenhle 20 let starý motor s minimem elektroniky není náročný na kvalitu nafty a bez problémů schroustá i použitý fritovací olej
Já i manželka benzin. Staré malé jednoduché vozy s minimem elektroniky. Jezdíme pouze do práce, já nejvíc 10 km, manželka 25 km na jeden start. Tady se nafta nechytá. Současné vozy mě neberou, na naše roční nájezdy není důležitá spotřeba, ale cena a dostupnost dílů a servisu. A pokud jedu 1x za rok o dovolené dálku, tak vyšší cenu za palivo unesu.
Souhlasím s tebou že třeba motor 1,4 diesel tříválec je tak trošku nesmysl. S LPG jak který motor. Třeba já jezdím už přes 300 tisíc kilometrů s úpravou na LPG a motoru vůbec nic není,komprese pořád dobrá,ani kapičku oleje nesežere.a to tam nemám žádné přimazávání ventilů,žádné speciální svíčky nic takového,systém nastartuje na benzín a po pár sekundách přepne na LPG,výkon +/- stejný,není problém. Poctivý neošizený motor to snese v pohodě. Takové provozní náklady jaké má ta stará felicie 1,3 na plyn už nebude mít asi žádné jiné auto,proto se o ni velice dobře starám a držím si ji zuby nehty
Odpovím jinak. Zážehový.
Na denní ježdění a práci mám LPG a na zbytek jsem si udělal včera radost a pořídil čistě benzín. Předělávat to nebudu, nevyplatí se mi to. Plný moment má 320Nm od 1500ot/min až do 4800ot/min. T5 od Volva. Takže dole to jede jako 2.0 TDI od VW a nahoře to už jede jako auto. K tomu ještě AWD a ta nejvyšší možná výbava.
Diesel mi už nesmí do baráku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.