Nejste přihlášen/a.
Připojím se k ostatním,motor 2,5 TDi je jeden z nejhorších motorů co koncern vyrobil,jak radí ostatní 1,9 TDI je nesmrtelný motor. Díly jsou samozřejmě trošku dražší,přece jen je to auto vyšší střední třídy,ale tak jak u prémiovek to nebude. Musíš každipádně počítat s tím že jak na starou feldu to nebude,když budeš dávat rozvody minimálně kolem 10 tisíc počítej,komplet brzdy možná taky.
Pokud tomu nerozumíš vem si sebou na koupi mechanika,protože prémiovější auto z roku 2003 pokud by jsi narazil na slepenou vylítanou plečku tak to bude bezedná kasička na peníze,ta prohlídka opravdu důkladná.
Jinak auto jako celek řekl bych dobrý,ani po 14 letech by s tím nemusely být problémy,jen je třeba dobře vybírat
Měl jsem ho osm roků (byla to taky 2003) a nedal jsem na něj dopustit. Prodal jsem ho před měsícem se stavem tachometru cca 340 tisíc, ale za trochu jinou cenu. Za 45 tisíc. (po výměně vaček, rozvodů + nové pneu, servo). Motor perfektní, pokud se dodržuje doporučení výrobce - to je především nejezdit pětikilometrové a kratší cesty. To ja auto na cestování a ne na poskakování po městě. Samozřejmě, že třeba taxikářům nemohl ten motor vydržet. Diesel všeobecně není motor na pojíždění. Tento šestiválec má slabinu v mazání, pokud se netočí ve středních otáčkách, jinak at si říká kdo chce co chce, je to dobrý motor, ale nééé pro každý styl jízdy. Rozvody jsou za pakatel, cca šestku. Asi jsem měl štěstí, protože i v servise se divili, že mám první trysky, první turbo, první čerpadlo a netknuté řízení (nedělal se na něm jediný čep) a automat bez závady. Dával jsem autu jen to co potřebovalo a odvedlo perfektí službu.
Můžete nám prosím upřesnit, kde výrobce doporučuje nejezdit pětikilometrové a kratší trasy? Nemohu to nikde dohledat.
Děkuji.
Obecně jsem se samozřejmě neptal. Dotaz směřoval na opicaka, kde výrobce nedoporučuje jezdit krátké trasy. Stále se mi nedaří to dohledat.
Opicak ma zrejme moc bujnou fantazii,pochybuji ze by vyrobce auta neco takoveho napsal.Jinak tohle tvzeni je davno prezite,bezne se jezdi s dieslem po meste ,bez vetsich uhon.Zrovna taxikari jsou dobry priklad,nahrkaj po meste kolikrat 400 - 500 tisic a na nejakou udrzbu prdej.I po meste ma diesel mensi spotrebu,zrovna ja jednim uz 5 let jezdim za 8 l,kdybych mel to auto v benzinu tak jezdim za 14 l.A studene benzinove auto se snad neopotrebuje?
Z 95 procent si za stav auta může majitel. Nedělá běžné prohlídky, nedělá pravidelnou údržbu, nechová se k autu tak, jak by měl. Údržba se odsouvá na později, přejízdí se kilomtery. Není to jen v otázce motorů, ale například i čepy. Čep řízení může vypadnout jen absolutnímu blbovi, který na auto kašle a je líný se podívat o víkendu pod auto nebo si myslí, že to ještě počká.
Toto je ovšem ale obecné doporučení ohledně "Jízdy a životního prostředí", týkající se vlastně všech automobilů.
Neberte to tak vážně, tlak eko-nazi. Nejde samozřejmě o doporučení ohledně životnosti motoru.
"Saving electricity" je stejně úsměvný odstavec, podobně jako doporučení, že v autě nemám vozit zbytečné věci.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.