Nejste přihlášen/a.
To je běžné, že to skřípe. Šrouby se nemažou. Nic jste nezničil, hlavně to utáhnout s citem, ne vší silou. To by pak byl problém na podzim to povolit. Já je tedy osobně postříkám vždy grafitovým sprejem.
Nemáte pravdu, šrouby se mažou. Působením soli v zimě se může stát že rez způsobí uvíznutí šroubu a pak můžete šroub rozlomit. Viděl jsem to na novém Peugeotu. Není žádný rozumný důvod závit nenamazat. Nesmí být mazán přebytkem oleje, který by se dostal na styčnou plochu brzdové destičky odstředivou silou. Jinak nic.
Měnit celý náboj pak byla slušná pálka jen proto, že to bylo nenamazané ...
Víš jak,pro výrobce akorát dobrej kšeft,když si zalomíš šroub v náboji,pojedeš do servisu,když to nebudeš moct povolit,pojedeš do servisu. když budeš mít zničený závit,pojedeš do servisu..Za to když to poctivě a správně mažeš tak se ti nic takovýho nestane.
Šrouby se nemažou olejem,ale vazelínou,olej rychle vyschne a dopadlo by to hodně podobně jako by se to nemazalo,nejleší je grafitovka a mažou se i dosedací plochy disku,aby nepřireznul disk na náboj. Při dalším sundávání kola se původní zxidované mazivo poctivě vytře,šrouby vykoupat v benzínu a dá se nové
kolové šrouby se mazat nesmí, nicméně někteří lidé je mažou a ještě nikdy jsem neslyšel, že by se šroub povolil. Také jsem nikdy neslyšel, že by se kolový šroub zalomil. Pokud se šrouby dotahujou jak mají (na správný moment nebo alespoň přibližně) tak nikdy nemůže nastat problém s povolením šroubů. Pokud si to někdo dorve co to jde, tak se pak nesmí divit. Ten moment páni ing. nevypočítali jen tak pro srandu králíkům.
V domácích podmínkách stejně ten moment musíš jen odhadnout,těžko si někdo kdo neopravuje auta bude kupovat momentový klíč jenom kvůli kolům. To mazání je zakázáno z dvou důvodů-ten první je čistě ekonomický,když si zarveš šroub,nebo zničíš závit tak pro ně je to kšeft. A druhý je právě kvůli tomu momentu,namazaný šroub se utáhne jinak než nenamazaný a jinak se utáhne třeba namazaný jen olejem nebo namazaný pocitvě grafitovkou,výrobce by musel dělat spoustu testů na jaký moment by se to muselo utahovat a to se jim logicky nechce tak to zakáží.
Problém s povolením nenamazaných šroubů nastat právě může,nědko kdo moc nejezdí má zimní pneumatiky celoročně,třeba za 4 nebo 5 roků je sjede a to už je pak velký rozdíl jestli nějaké mazivo použil nebo ne,za tolik zim to zarezne vážně poctivě a jednou už se mi stalo že jsem šroub ulomil,a jak to na těch nábojích drželo,padlo skoro celý VDčko abych dostal ty disky od nábojů, Banální věc jako přezutí pneumatik mě tak netrvala 20 minut,ale hodinu a půl i s výměnou těhlice
Když se ti to chce,tak proti gustu..ale stejně problém to moc neřeší,stejně budeš mít přirezlý disk,stejně by jsi to musel preventivně to kolo sundat a nasadit
Fakt verite te kravine s ekonomickym duvodem? Kolik miliard (nebo snad bilionu) USD rocne podle Vas "sroubovy byznys" vydela?
Ono by jsi se možná divil,to je jedna věc ke druhý a ta údržba nových aut se kvůli tomu dostává do částek kterým by jsme se za časů škodovek 120 a favoritů vysmáli. Třeba dám jeden příklad,termostat na takovou 120,dělitelný domek a vložka stojí v originále do 200 korun,oprava na 10 minut i s oškrabáním starýho těsnění. Dneska všechno zatavený v plastu,musíš to koupit celý,kvůli tomu rozebrat pomale polovinu motoru a stojí to támhle desetinásobek jenom za díly a kde je ještě práce. Na samotných šroubech asi moc nevydělaj,ale když podobný pasti vymyslí na celým autě tak už je to slušný byznys
Přičti si k tomu lidi co ví o autech jenom to že mají kola a volant,píchnou a hnedka volají značkovou asistenci...to jsou potom kšefty..ještě když jim nakukaj že se tam něco podělalo,třeba že se strhl závit a musí to vzít na dílnu
Pokud neuvazujeme nejakou "problematickou" motorizaci ci celkove nepovedeny model, tak bude cena bezne udrzby v prepoctu na km plus minus stejna. Samozrejme u S120 usetrite za naklady na udrzbu komfortni vybavy (klima, posilovac atd.). Srovnani plati samozrejme pro "bezne" vozy segmentu B+C, exoticka auta ci neco luxusniho nechme stranou...
Problém je že těch problémových motorizací přibývá kvůli ekoteroristickým normám. Výrobci jsou nuceni kvůli nesmyslný honbě na gramy CO2 hnát motory až na samou hranici možností,nacpat je problémovými komponenty a aby to vůbec nějak jelo tak na to nasadit pořádný turbo
To si trošku odporuje,protože i ta měď má určité kluzné vlastnosti,určitě ne takové jako třeba mazivo,ale stejně se ten utahovací moment třeba proti zarezlému šroubu hodně změní
Nechci se hádat nebo někomu vnucovat svůj názor,ale jestli myslíš tohle
Tak v tom je taky mazivostní složka,až teď mi to došlo,tohle používám na závity svíček nebo na šrouby výfukovýho potrubí
To už pak ten předpis nechápu absolutně,protože ten utahovací moment bude naprosto stejný jako třeba s grafitkou
Proč by se neměla mazat dosedací kuželové plocha u hlavy šroubu a ani otvory v disku? Protože disk je vytvarován tak, aby při utažení šroubů působil jako pružná podložka a vyvinul příslušnou velikost měrného tlaku v dosedacích plochách šroubů, který vyvolá u čistých kovových ploch tak velikou třecí sílu, že se šroub působením otřesů kol nepovolí. Závit šroubu bych však kvůli lehčí demontáži mazat doporučil a to grafitovým tukem G3.
Mažu to grafitovou vazelinou 40 let a ještě se mi nestalo,že by se mi povolilo kolo.Když se to nebude mazat tak se to za chvíli úplně vydře a zarezne.Olej nebo vazelina nevadí,naopak to konzervuje.Vadí Resistin,který uschne a pak se často strhnou závity,protože má pak velkou viskozitu a ztratí se cit při utahování závitu.Resistinem nikdy nemazat závity.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.