Nejste přihlášen/a.
tady je to vysvětleno populární formou pro ty co nechtějí studovat novou vyhlášku
jen upozorním na jeden zajímavý "ekonomický"aspekt, pokud původně platila přednost vozidel jedoucích pro kruhovém objezdu, od léta 2006 zavedené pravidlo "pravé ruky"v kombinaci s povinným označením úpravy přednosti v jízdě na této "křižovatce"stálo "někoho"stovky milionů korun...pokud výroba a instalace jedné dopravní značky stojí několik tisíc, byl to pro někoho určitě výnosný byznys...
Samozřejmě by vše šlo udělat i bez těch značek, ale žijeme v kapitalismu a jak se v minulosti říkalo, peníze ( pro někoho) leží na ulici, stačí je jen zvednout...někdo k tomu "zvedání peněz"vytvořil podmínky, stačilo jen upravit legislativu...
Samozřejěm s odkazem na EU pravidla , s odkazem na plynulsot a bezpečnost silničního provozu a s využitím dalších lží...Jsou to zákony pro lidi...
On myslí ještě dříve. Rok tuším 2006. Jo, mladí řidiči to neznají.
Wikipedia... cs.wikipedia.org/...
Vzhledem k tomu, že velká část řidičů není schopna použít pravidlo pravé ruky ani na parkovišti u nákupního centra, tak je potřeba i v případě kruhového objezdu, stejně jako každé křižovatky, býti obezřetný, ačkoliv má člověk přednost. Většina kruhových objezdů (pokud ne všechny) je osazena značkami tak, aby vozidla na objezdu měla přednost. Je to logické, protože by mohlo docházet k jeho ucpávání. A i kdyby tam značky nebyly a dle stávající úpravy měla přijíždějící vozidla přednost, v žádném případě by mě nenapadlo na něj bezhlavě "vpálit".
Pepane, poznáte to jako na jiných křižovatkách. Taky jedete křižovatkou, nemáte značku a ten zprava má dej přednost..
Nevím o kterém kruháku píšete, ale co já znám kruháky, tak vždy vidím na značku, co má ten vpravo..
To poznáš při vjezdu na kruháč. Pokud tam bude značka Dej přednost v jízdě, máš na kruháči přednost. Pokud ne, dáváš přednost zprava.
Pokud jsi se na kruháči přímo nenarodil, nebo nespadl z nebe, tak je to jasné, že.?
ra252 - odkdy jsou na kruháči značky označující že jedu po hlavní? Dokážeš si představit jak by bylo přeznačkováno. Právě proto se ta značka zavedla. To by se potom každé křížení označilo jako křižovatky a značka by ztratila smysl. Máš vůbec řidičák? Jestli ano, nechtěl bych se s tebou potkat na silnici.
ra252 Buď té dobroty, najdi mi křižovatky s kruhovým odjezdem kde jsou značky Hlavní silnice. Na Street wiew chodit snad umíš, potom ji zkopíruj a vlož ji sem. Strašně rád bych ten nesmysl viděl. A určitě i ostatní.
Nikoli. Přednost mám jen tehdy, mám-li před sebou značku Hlavní silnice.
pro Fran56ris: vzhledem k tomu, že jediné, co na objezdu platí, je přednost zprava nebo značka Hlavní silnice, asi mám pravdu já. To, že to naši zákonodárci takhle pos..li není moje vina.
Například Praha,Litochlebské náměstí ...
Taková zajímavost: V Jablonci je 9 kruháčů, a značkami hlavní silnice na objezdu jsou osazeny jen dva. Podle GoogleEarth. Zítra nebo pozítří si udělám okružní jízdu a dám vědět jak je to ve skutečnosti.
Nick asd1 napsal, že ta značka "Dej přednost" může být umístěna jen na některých nájezdech. To by pak skutečně znamenalo chaos, protože někteří jedoucí po kruhovém objezdu by si byli vědomi, že mají přednost a někteří by dávali přednost zprava a zdržovali tak ty s předností Tak si myslím, že asi nemá pravdu.
Když čtu některé odpovědi, tak si říkám, jen at mám štěstí a takové řidiče na silnici nepotkám...
A přesně o tohle jde - pokud tam ta cedule "hlavní" nebude, tak musíš dávat přednost zprava, protože značku na nájezdu "nevidíš"
Značka "kruháč" je jen přikázaný směr jízdy, ale neurčuje která komunikace je hlavní. A každý nájezd je samostatná křižovatka...
Už chybí jen dát tam ještě semafory (samozřejmě na každém nájezdu a na kruháči před každým nájezdem) :D
asd1:
To co najdeš za značkou "kruhový objezd"není soustava několika křižovatek - je to jedna specifická křižovatka a říká se jí okružní křižovatka, jejiž konstrukci řeší Technické podmínk/... , značka kruhový objezd pro tebe znamená přikázaný směr jízdy, tedy určuje způsob jízdy na okružní křižovatce (jsou to tedy dva nezávislé a rozdílné pojmy).
A zde níže citovaný paragraf nám říká, jak se na takové křižovatce budeme chovat. Je zřejmé, že pokud máme kruháč s upravenou předností, budeme dávat přednost při vjezdu na něj a pro řidiče kteří po takovémto kruhovém objezdu již jedou, logicky vyplývá, že mají přednost.
§22 (5) Řidič vjíždějící na kruhový objezd označený dopravními značkami "Kruhový objezd"
společně se značkou "Dej přednost v jízdě!"nebo "Kruhový objezd"společně se značkou
" Stůj, dej přednost v jízdě"musí dát přednost v jízdě vozidlům a jezdcům na zvířatech
jedoucím po kruhovém objezdu a organizovanému útvaru chodců a průvodci vedených
a hnaných zvířat se zvířaty jdoucími po kruhovém objezdu.
Ještě poprosím diskutující,jak je to s nájezdy na kruháčích V Ostravě? Když jedu od nájezdu FM,je tam značka dej přednost.Několikrát se mi stalo,že jedu od Poruby, najíždím na výjezd z kruhového objezdu,a na nájezdu od F:Místku auto. Odpověď řidičů : já jedu ve svém pruhu, a nenajíždím na kruhový objezd. Já,který vyjíždím z kruhového objezdu mu mám dát přednost?Tak si dnes vysvětlují novou úpravu jízdy na kruháči.
Musíte dát přesné GPS místa.
Pokud nenajíždí do kruhové křižovatky, tak jede mimo kruhák, a platí jiné pravidlo. Neznám Vaší situaci, buď je jízda v pruzích, nebo křižovatka.
Tak jinak, otevřte si mapy.cz, najděte příslušné místo, označte ho. V pravo najdete i gps, to zkopírujte a sem vložtě.
lipanpan, nevím, zdali jsem pochopil správně.
Na kruháku nevidím vyznačeny jízdní pruhy. Pokud tam jsou, tak se dává nejdříve přednost při přejíždění z pruhu do pruhu, pokud jedete vnějším pruhem, dáváte přednost těm co přijíždí. Já nevidím žádný problém v řešení.
Zdravím Vás pane Milane.Je to ta kritizovaná D 47, oprava nájezdů v Přívoze. Navigaci nemám,tak nemůžu napsat GPS údaje.Je to výjezd na Slovenskou ulici.Již jsemto našel:N 49st.51.422min- E18st.15.257min.Dík za info-hezký den
49.8554678N, 18.2557314E.Exit 361, silnice č.56,nájezd na kruhový objezd Slovenská ul. mapy.cz/... nájezdem je značka, dej přednost v jízdě. Nejsem přesvědčen, že já musím dát přednost těm, kteří jedou v samostatném pruhu po siln.č 56. V přiblížení je ten pruh viditelný. Dík za info
Jestli se jedná o ten malý kruháček na Slovenské ulici, tak tam bych z leteckého pohledu map řekl, že by přijíždějící měli (jestli tam opravdu mají značky) dát přednost autům na kruhu, protože tam dva pruhy nejsou. Bohužel je to tam pro osobáky dost široké, tak to dělá dojem pruhů dvou. Ale podle mne tam dva nejsou a i při odbočení vpravo hned na prvním výjezdu se musí na kruhák vjet a tedy dát přednost.
Vzhledem k už zmíněné šířce se tam zřejmě osobáky odbočující hned vpravo běžně prosmýknou, ale kdyby je nabral někdo sjíždějící z kruháku, měl by ten prosmýkávající se problém.
Chtělo by to 20metrový kamion jedoucí po tom kruhovém objezdu a on už by všem vyznačil, kam až zasahuje jeho pruh, tzn. pruh kruhového objezdu.
lipanpan: Tak jestli se jedná a ten vééliký kruhák, tak tam bych řekl, že opravdu mají přednost ti, co jedou po 56 a na kruhák nenajíždějí (jestli si tu mapu pamatuju od včerejška dobře). Kruhák má dva pruhy a 56 k němu vlastně tvoří pruh třetí, takový připojovací a zároveň odbočovací, a dá se po ní jet, aniž by se vjelo na kruhák. Takže bych se řídil pravidlem pro přejíždění mezi pruhy: kdo chce z 56 na kruhák, nesmí ohrozit ty, co po něm jedou, kdo chce z kruháku, nesmí ohrozit ty, co jedou po 56.
Značka o přednosti je tam zřejmě jen proto, že (podle zdejších odpovědí) u značky "kruhový objezd" musela být vždy.
Zdravím, není to ten malý kruháč na Slovenské, ale ten sjezd z 56 silnice,na ten velký. Souběžně tam jsou tři pruhy. ten který je sjezd od FM.(z toho opraveného nadjezdu),je krátký, a navádí na ten malý na Slovenskou.Při výjezdu z toho nadjezdu,je značka dej přednost v jízdě.Já sjíždím z toho velkýho, a musím dát přednost těm,kteří sjíždí ze silnice č.56 po tom krátkým pruhu?Již jsem několikrát slyšel "ty mi máš dát přednost. Nenajíždím na ten velký kruhový objezd (přivaděč na dálnici).Dík za další informace, hezkou neděli
Obrázek je nevhodně ustřižený. Jsou tam dva kruhové objezdy, jeden ten co je vidět (malý) a druhý obrovský, ze kterého je vidět pouze kousíček = dvouproudá vozovka (označen červeně) a jelikož tyto kruháče probíráme téměř na každém školení řidičů, tak i při svém věku si pamatuji, že auto jedoucí "po modré" má přednost před souběžně jedoucím "po červené", které chce z červeného kruhu vyjet na modrou. Důvod je jednoduchý, vozidlo jedoucí po modré vůbec na kruhový objezd nevjíždí, ale jede po souběžném pruhu. Tento souběžný pruh NENÍ součástí kruhového objezdu.
Tak jsem tedy mimo, páč nevím o jakém místě se píše. Pane kolego, vy jste označil žlutým kolečkěm problémpvé místo?
Jako že tam je kruhák?
nechápu které místo řešíme?
Tak jsem si prošel cestu
a mám jasno, ten co jede 56 si jede ve svém pruhu...označené na Vašem obráku modrou čáru. Pokud chce přejet do jiného pruhu, nebo někdo do modrého pruhu, musí dát přednost vozidlu, jedoucí v pruhu. Zde se neřeší kruhák, ale přejíždění z pruhu do pruhu..
Né, já néé. Žlutým kolečkem to označil "dusger" a já jen použil jeho obrázek. Myslím si, že spíš označil místo, kde dochází k nedorozuměním, kdo má před kým přednost. Vaše odpověď je správná. Měním jízdní pruh a tak musím dát přednost tomu, kdo v něm jede. Jenomže dobrá polovina řidičů má za to, že ONI jsou na kruháči, tedy mají přednost, protože už tam jsou a všechno co je kolem je vedlejší a musí dát přednost jim.
Pane kolego, omlouvám se, že jsem Vás uvedl jako autora malůvky. Za roky co se zajímám o spory v dopravě vím, že spousta lidí dělá problém tam kde není. Proto se nerad vyjadřuji k situaci, kterou nepoznám osobně přesně na místě, nebo z mapy. Páč každý si trochu upraví popis podle sebe.
Třeba soused mi dopravní nehodu popsal jinak, nežli jí vyprávěl druhému. Když jsem pak viděl inkriminované místo, zjistil jsem, že ani jeden popis od něj není správný, že to nemohlo proběhnout tak jak říkal. Každý chceme vypadat lépe, jak ten druhý.
jj, ve žlutém kroužku jde o jízdu v pruzích, tj modrý pokud jede doprava (pořád ve svém pruhu) tak nikomu přednost nedává, pokud doleva tak mění pruh a dává přednost červenému. Stejně tak červený pokud jede rovně po červené tak přednost nedává a pokud doprava na modrou tak mění pruh a dává přednost modrému.
Je otázka jak by se řešilo, kdyby červený přijel po krajnici (přes to šrafování) a napálil do modrého, za téhle situace by totiž červený pruh neměnil a měl by před modrým přednost... Trochu kocourkov ale tenhle případ už byl na nájezdu na dálnici - kamion jel po dálnici odstavným pruhem, projel rovně a v připojovacím nabořil osobák.
Odpověděli už jiní, já mám poznámku jen k tomu "mužu na přejezd v klidu vjet vozidla vozidla jedoucí po kruhovém objezdu mi musí dát přednost". Je to jako s idiotem chodcem na přechodu. Někdo prostě jde, nekouká vlevo vpravo, protože "má přece přednost", ... a probudí se v nemocnici. I když budeš mít přednost při vjíždění na objezd, nic se ti nestane, když si ohlídáš případné auto na objezdu, jestli tě opravdu pouští.
A jeden se zřejmě ozval ...
Idiot chodec na přechodu, idiot cyklista, idiot vozíčkář, idioti ostatní řidiči...Vy zcela jistě nejste ten idiot řidič, který odmítá dát přednost na značeném přechodu či dodoržuje bezpečný odstup od cyklisty atd. Ale to sem nepatří, to patří k tématu idiotů.
At máš radost tak dva. Delší dobu pozoruji přechody. Chodec jednou nohou nakročeno do přechodu a zastaví tak desáté auto. To ještě nemá vyhráno. Většinou uprostřed cesty musí zastavit, protože vlastně překáží těm proti jedoucím. Do které skupiny patříš. Podle těch silných slov asi mezi těch devět. Jak že jim to říkáš?. Idioti?
A jeden z těch přechodů je pod okny policajtů.
Chápete to zcela správně. Ovšem toto jsem nikdy neviděl. Ano, někdy prý v sedmdesátých letech takové byly, postavené jako kruhový objezd (nic jiného než úrovňová okružní křižovatka, avšak takto se to v té době nazývalo), nebyla upravena přednost v jízdě dopravními značkami, platila obecná úprava. V Československu byly takové dvě - jedna "kulaták" v Praze (to je ovšem smíšená křižovatka) a druhá v Ostravě Porubě u věžiček - do devadesátých let jediné. Provoz na nich se v tomto řešení neosvědčil, vznikaly kongesce, proto následně byla přednost v jízdě upravena dopravními značkami. Dopravní značka C1 je pouze přikazující řidiči jízdu ve směru šipek, nijak přednost v jízdě neupravuje. Jinak v zákoně 361/2000 Sb. je pořád termín kruhový objezd, již dvacet let to nechápu, proč s tím neudělají pořádky, vždyt víc než čtyřicet let již nic takového neexistuje. Jsou to okružní křižovatky malé nebo velké, nic se neobjíždí - slovo objezd je holý nesmysl (že by ten středový ostrůvek se objížděl?), je to jen jistý způsob řešení úrovňové křižovatky, nic víc to není.
Moc to rozebíráš, dej do Wikipedia heslo Kruhový objezd a tam je to určitě rozebráno kvalitněji, než toto obsáhlé pojednání o ničem.
Ty jsi nějaký chytrý asi, víš o tom snad víc než já? Proč bych měl ve Wiki uvádět kruhový objezd asi? Ale jo, tady zřejmě není potřeba vědět a umět. Ty jsi to projektoval někdy? Či snad stavěl?
Do konce roku 2015 platila vyhláška 30/2000 Sb. kde se psalo že každý kruhový objezd musí mít upravenou přednost značkami "dej přednost v jízdě" nebo "stop, dej přednost v jízdě". Přesto z §22 (5) zákona o silničním provozu 361/2000 Sb. nepřímo vyplývalo že pokud by se někde objevil kruháč kde značky upravující přednost nebudou, platí přednost zprava. Značka C1 - kruhový objezd je pouze značka příkazová, která určuje směr jízdy.
Teď je rok 2016. Všechny kruháče v ČR mají upravenou přednost tak jak to bylo ještě vloni "povinné". A jelikož sjednocujeme a "zlogičtujeme" předpisy s EU, proto jsme vypustili povinnost upravovat přednost na absolutně každém kruháči a nyní lze užít značku "kruhový objezd" i samostatně. Nebál bych se toho, že někdo postaví klasický "malý" kruháč kde bude platit přednost zprava. Nikdo nepovolí postavit křižovatku kterou by tak snadno ucpaly první čtyři auta které by na ni vjely. Vždy se zkoumá frekvence provozu, velikost křižovatky, velikost vozidel pro které je určena a dle toho se usuzuje jak na ni bude upravena přednost. Takový kruháč bez upravené přednosti bych tipoval že najdeme max. v nějaké menší obci kde kolem náměstí vede cesta která funguje jako takový velký kruhový objezd
asi je v některých místech vhodné pozdržet plynulou dopravu protože se někde o kus dál na jiném místě nevyplatil souvislý proud vozidel... aut je hodně, na tom se shodneme asi všichni
Musím souhlasit se zmizíkem, bohužel nesmím některé poradce odměnit dobrou odpověď.
Nic se pro řidiče nezměnilo, vše je jako vloni a předloni.
Jak nezměnilo?
Všechny byly osazené předností v jízdě a ted být nemusí - TO JE DOCELA VELKÁ ZMĚNA -
jen přibude zmatků s předností zprava -
stačí to u nakupních středisek - tam to nikdo nedodržuje a u těch kruháčů to bude obdobné -
zase změna k horšímu
Každopádně hovoříte jako kdyby se u nás chystala nějaká revoluce a mělo se v každém okrese postavit deset nových kruháčů nebo že by se nedejbože někdo rozhodl značky "dej přednost v jízdě" z kruhových objezdů odmontovávat. Ta kartička co sebou vozíte mezi doklady a vydal vám jí obecní úřad znamená, že jste odborně způsobilý a u takového člověka se předpokládá že mimojiné dovede i sledovat dopravní značky a poradit si s jejich významem.
Byl předpis že nájezd na kruháč musí mít značku přednost nebo stopku. Ten předpis se zrušil, takže se můžou objevovat kruháče s předností zprava a to i jen na některých nájezdech. Největší sranda to bude v noci, kdy z kruháče tu značku na nájezdu ani neuvidíte (zezadu není reflexní). A ve dne jí uvidíte jen zezadu.
Aneb zase kocourkovský okopaskvil. Mělo by bez vyjímky platit "kdo jede po kruháči má přednost, kdo najíždí dává přednost". Minulá úprava to zajištovala, nová umožňuje obě varianty a tím jen dělá chaos. Zásadní problém je že cedule přednost je na vjezdu, tj. není na komunikaci po které jedete a z kruháče jí "nevidíte".
A věřím tomu že když je možnost ušetřit na cedulích, tak se kruháče s předností zprava objeví. To bude bouraček :D
Ale byl - Vyhl. 30/2001 Sb. par. 10 odst. 1 a) Příkazová značka C1 (kruhový objezd) ... je vždy doplněna značkou P4 (dej přednost v jízdě) nebo P6 (stůj, dej přednost v jízdě)
Je naprostá a jednoduchá pravda,že na kruháku by měla být jednznačně přednost,tzn. zn. kruh. obj.má vždy přednost a je to bez zbytečných dalších značek!
Z jakého důvodu bude mít někdo potřebu postavit kruháč kde na některých vjezdech bude přednost a jinde né? Není to už trochu paranoia?
Když se můžou stavět kruháče kde v zimě neprojede pluh a podobné paskvily, tak se dá čekat i přednost na půlce nájezdů zprava a na půlce podle značek. Lepší je když takovou pitomost předpisy neumožní. Tady v Kocourkově se dá čekat všechno...
Předpis o "rozdílných přednostech na nájezdech kruhového objezdu? Nezní vám to samo o sobě jako úplná pitomost? V tom případě by musel být kruháč zasekaný značkama. Jak jinak bych se při jízdě po kruháči dozvěděl, zda zrovna příští nájezd bude s předností nebo nikoliv? Vida, co vše dokáže způsobit jeden bulvární článek.
Při píjezdu ke kruháči musíte sledovat, zda je tam značka o přednosti. Když ne, platí přednost zprava pro vozidla na objezdu.
Já bych jel taky tak, jako ti tví řidiči-protivníci. Sice měli před sebou značku přednosti, ale jedou stále ve svém pruhu a nikam se nezařazujou, vlastně plynule na rondel najedou. Ty už ale přejíždíš z pruhu do pruhu na vícepruhovém kruháči a měl by jsi jim dát přednost. Tak to aspoň vidím já.
Tazateli se zřejmě jedná o tohle místo:
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.