Nejste přihlášen/a.
Opakovaně musím před TK ošetřit výfuk automobilu. Dělám to pravidelně co 2 roky, některou část i ročně. Zatím jsem používal stříbřenku se silikonem od Druchemy. Nemá však dostatečnou životnost a navíc obsahuje xylen. Máte někdo dobrou zkušenost, jaký kvalitní nátěr na povrch výfuku použít? Díky za každou dobrou radu.
M.J.
Záeží co máš za auto,jestli benzín tak je to zbytečná práce,zhnije to totiž rychleji zevnitř než z venku,a i když to ještě kolikrát z venku vypadá pěkně,vevnitř jsou ty tlumiče totálně rozsypaný a auto kvůli tomu nejede protože je přidušený. U nafty je to jinak,ta má mastný saze a výfuk zevnitř do jisté míry je zakonzervován
U benzínu záleží na tom, jestli se jezdí dlouhé nebo krátké trasy. Při krátké trase voda zkondenzuje uvnitř výfuku, nestihne se odpařit a pak to koroduje. Já mám LPG, což je pro výfuk ještě o něco horší než benzín, ale jezdím dlouhé trasy. Výfuk už má 11 let a koroduje mi to hlavně zvenku ... vnější krycí plášt zrezivěl po 7 letech, jsem zvědavý, jak dlouho teď vydrží ten hlavní plášt.
Já používám na výfuky i na válce.Jak na moto i na auto ALKYTON žáruvzdorná barva. express-color.cz/... .Vydrží mě na výfukách klidně i 5let
Jednou jsem při stříkání spodku vozu asfaltovým lakem nastříkal i zadní díl výfuku (víceméně omylem) a když jsem potom po roce nebo dvou kontroloval spodek vozidla, tak jsem v údivu zjistil že tam ta asfaltová barva stále je.Takže příští nanášení ochrany spodku už jsem asfaltový lak nanesl pečlivě na celý zadní díl i s přívodním potrubím (od středního dílu) a zatím to celkem funguje. Pouze to zpočátku úplně nevoní - asfaltový lak se vypaluje . A co se mi maximálně osvědčilo tak vyvrtat do posledního dílu výfuku cca 5mm díry - do nejnižšího bodu obalu. Záleží na poloze výf. tlumiče - jestliže je někam skloněn - dopředu, dozadu , stačí jedna díra, jestliže se tváří vodorovně tak tam vyvrtat raději dvě. Zejména když se jezdí na krátké vzdálenosti, tak je zadní díl doslova plný vody a to je základní příčina "úmrtnosti" výfuků. Bavím se o systému benzínového vozu, u nafty je to maličko lepší - tam to konzervují zevnitř saze. Viz naše Fiat Marea 1,9 TD r.v. 98 a výfuk původní... No a ostatní díly výfuku nemá cenu řešit (střední a kat) tam už je poměrně sucho i při krátkých ujetých vzdálenostech.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.