Nejste přihlášen/a.
Pozor,tohle je velice vážná až kritická závada,auto do opravy rozhodně nepoužívej. Někde praskla nějaká součást brzdového systému,buď vedení(hadička,trubička) nebo pokud máš v zadu bubnové brzdy tak mohlo prasknout prasátko(váleček na ovládání brzdy) Více určí až někdo kdo tomu rozumí.
Brzdová kapalina nesmí ubývat,ani o kousek,jak začne mizet,byt i hodně pomalu tak je něco hodně špatně a auto okamžitě dát na opravu
Tak hlavně musí brzdit,když někde zůstaneš stát je to jen tvoje chyba,ale bez brzd můžeš klidně někoho nevinnýho zabít.
Já to tipuju na prorezou trubičku,to nemusí rovnou prasknout naplno ale může tam být jen vlasová trhlina kterou to uniká. V tomhle rozsoleným sajrajtu nic neobvyklýho,poněvadž mám pocit že aspoň u nás se silničáři rozhodli všechna starší auta tou solí zničit-nepomohlo šrotovný,ekodaně,ekozóny-pořád stará auta jezdí tak proč je nezničit takhle. Zrovna včera,jenom pršelo, 5 stupňů nad nulou a sypali
Peníze to stát bude ,ale spočítejte si kolik by Vás mohlo stálo nezabrzdění a jen nabourání cizího auta,nedejbože zranění člověka!?
Jen tak pro formu veškeré hydro trubky na citroen Bx nebo Xantia (na brzdy,pružení a posilovač řízení) stojí cca 4000kč,a ktomu další materiál a práce cca 6000kč.Nemluvím o přetěsnění prasátek nebo třmenů to je s prací odhadem tak do 2000kč.
PS ne v autorizovaném servisu!Obyčejný malý nebo garážový serv is!
Fíku neber to doslovně-já jsem prasátka zatím na žádném snad s výjímkou jednoho roku ,kdy jsem vlastnil Š105, na autě neměl -zatím až právě na 105 měla všechna moje auta jen kotouče a na všech se dal pístek přetěsnit!Tak z tohho usuji že i ona "prasátka" se dají!
Přetěsnění prasátek?..o tom teda slyším prvně,to se někde dělá? jsem myslel že prasátko se vždy mění jako celek
Nevím co je na tom pravdy ale nedoporučuje se to,že už je vydřený i ten vnitřek toho válečku a stejně to začne brzo týct
Ahoj Fiku.
V dobách sociálizmu, když se špatně sháněly díly na cokoliv, tak kdo měl přístup ke strojům, si nechal ty vnitřky válečků lapovat nebo honovat. Nebo tak něco. Plus nové gumičky a bylo to zase jako nové. Jsem to začal vnímat v druhé půlce 70tých let.
To jsou teda pálky,až mi z toho naskočila vyrážka...Citroena jsem taky měla,fakt byly díly dost drahý.Tohle je Fiat Bravo r.v. 99, snad to nebude tak hrozný.Jinak do servisů nejezdím,ty by mně zruinovaly.Mám svýho opraváře. Dík.
Drahé? berte to tak že je těch trubek minimálně dvakrát a drahé? když víte kde tak je to stejně levné jako na Fa/Fe! např ve čtvrdtek mi přišli věci(olej,filtry .. ) na auto-olej běžně za 600-700kč/5l jsem koupil za necelých 500,filtry co se dávají i v prvovýrobě každý bratru o 200 levnější a než u Autokelly!
Předpokládám že Vás ten Váš opravárř nenatáhne ale když nevíte co vlastně máte KO tak se pak těžko odhaduje cena opravy!
No pokud se kapalina ztratila, tak to někde utíká. Neodpařuje se, nespotřebovává se, ale někde mizí. Neriskujte, bude se to jen zhoršovat.
Pokud to nějak brzdí po dolití, je to asi jen malý únik, protože s prasklou trubkou by to nebrzdilo vůbec. Nenapsala jste co je to za auto (to ale není rozhodující), spíš jde o typ brzd. Podle mě teče brzdový váleček (jsou-li brzdy bubnové - vzadu) a nebo třmen vpředu.
Ubývání kapaliny NENÍ normální a je nebezpečné, jak pro Vás, tak pro okolí.
Ještě pokud mohu v této věci poradit, tak platí jedno pravidlo a to: Po opravě brzd (nové desky) se odvzdušní a dolije brzdová kapalina do maxima a pak se už NEDOLÉVÁ. Proč? Jednoduché. Dnes už má každé auto kontrolku hladiny, ale každé auto nemá kontrolku sjetých desek. S tím jak se sjíždí desky ubývá v nádobce kapaliny, ale nádobka je vždycky tak veliká, že kapalina nemůže chybět, dokud jsou desky OK. Když se sjedou hodně, rozsvítí se kontrolka kapaliny, které je málo, protože je v pístkách brzd. Ale stále to není kritické, že by se brzdy zavzdušnily. Takže jednoduchým způsobem máte i kontrolu nad sjetými deskami. Pokud byste kapalinu dolévala (což chybně dělá valná většina motoristů), nikdy nezjistíte "od volantu" sjeté desky, když chybí kontrolka sjetých desek.
Tak každý rozumný člověk brzdy buď jednou do roka zkontroluje sám,nebo je dá zkontrolovat,spojeno s výměnou kapaliny,kontrolou všech komponentů,tlouštky desek,kooučů,paken,bubnů,všech hadiček,trubiček atd. Zároveň se musí namazat pohyblivé části,jako jsou vodící čepy,samostavy,,čep páky ruční brzdy,lanovody. Pak máš přehled o tlouštce a stavu desek,celkově o stavu brzd a nikdy tě to nikde nevypeče. Já to tak dělám rok co rok pravidelně po zimě a nikdy jsem neměl s brzdami jediný problém,všechny sebemenší náznaky nějakého problému co se tam za ten rok vyskytly jsem okamžitě odstranil,můžu se na to spolehnout,kdykoliv a kdekoliv bez obav že by to selhalo
V podstatě není co radit,pokud dáte vůz do servisu.Jinak je jednoduché zjistit,kudy kapalina mizí.Na parkovišti stačí položit pod auto větší archy papíru a pak několikrát silně zabrzdit.Kapalina vytee a na papíře ukáže,kde to teče.Pak stačí jít po trubkách a pak stejně do servisu.
JABRAKA
Tak jste mi připomněl jednu příhodu, kdy mi volala zákaznice, že se bojí dojet ke mě s autem, protože je bez brzdové kapaliny. Přišla k auto a žlutá louže jak kráva u zadního kola. Tak jsem neváhal a jel na místo činu. Louže tam opravdu byla, žlutá jak nová kapalina. Tak tady vám paní nevytekla kapalina, ale nějaký pes, protože kapalina nikdy neteče z venkovní strany disku, ale vždycky někde uvnitř.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.