Nejste přihlášen/a.
Ahoj lidi, přibržďuje mi na AR 156 JTD zadní pravé kolo, ostatní jsou v pohodě. Jak mám zatlačit zadní pístek u třmenu? Prý se to má nějak šroubovat a ne tlačit...?
díky
Musím dělat něco s ruční brzdou, abych mohl zatlačit ta prasátka na zadních brzdách? Třeba povolit lanko ruční brzdy, nebo to na to nemá vliv?
Můj úspěšný postup:
Kdyby to někomu pomohlo, tak:
1)nalít opatrně brzdovou kapalinu do pístku a celou brzdu nechat tak, aby pístek byl vodorovně, tím se gravitací dostane brzdová kapalina co nejhlouběji a nechat tak odpočívat 2 hodiny, chce to opatrně plochým šroubovákem odhrnout manžetu, aby kapalina opravdu zalezla k pístku, pak pomalu rozhýbávat tak, že se dá truhlářská svěrka a pístkem se točí sikovkami, ale OPATRNĚ, A NĚKDO NEROZTRHNE SIKOVKAMI MANŽETU, COŽ SE STANE SNADNO.
2)Pístek se zatlačuje tak, že se točí PO SMĚRU HODINOVÝCH RUČIČEK
3)Pokud se někomu takto zasekne pístek je načase přemýšlet nad jeho výměnou
Snad to někomu pomůže a bude to mít s méně námahou
Ta truhlářská svěrka tam má být nasazena stále, pokud se zašroubovává pístek, občas je třeba ji dotáhnout
Pokud jde ztuha, tak pístkem pohybovat sikovkami proti směru a pak po směru hodinových ručiček. Přičemž ještě jednou opakuju, že se zašroubovává PO SMĚRU HODIN.RUČIČEK
Třmeny bývají "zkorodované" - je to tzv. hliníkový mor. Zatlačení (zašroubování) nepomůže,protože při prvním zabrzdění to zase vyjede a bude blbnout, zasekávat se...
Pokud chcete jen vyměnit destičky, pak ideální bude nechat na servis i přes takto banální úkon. Jedná se o bezpečnostní prvek a pokud dáte blbě a vypadnou vám destičky při brzdění, reklamovat na webu poradte.cz asi nebudete moct...
Pokud se zasekává, je to o tom hliníkovém moru - tj. buď jednou ročně koupit repasovací sadu (za 3-500,- váleček a pár těsnění, pročistit... půlhodinka práce). Nebo koupit nové brzdiče (u mne stojí nový kus 5000,- a repasované jsou se stejným problémem - výdrž max. rok).
Obecně (kotouč. brzda s ručkou): ručka povolená. Pístek má šroubovici (kvůli ručce), proto nejde zatlačit přímo, ale musí se zároveň šroubovat. Rozhýbání funguje jen krátkodobě, lepší je repas třmenu. Píst může být OK, a může zůstávat viset mechanismus ručky ve třmenu. Případně i lanovody, vratná pružina atd.
jmlc neví která bije...
díky, ale přeci ještě musíš točit tím pístkem ne? Já už ho zatlačil.
Kdyby to někomu pomohlo, tak:
1)nalít opatrně brzdovou kapalinu do pístku a celou brzdu nechat tak, aby pístek byl vodorovně, tím se gravitací dostane brzdová kapalina co nejhlouběji a nechat tak odpočívat 2 hodiny, chce to opatrně plochým šroubovákem odhrnout manžetu, aby kapalina opravdu zalezla k pístku, pak pomalu rozhýbávat tak, že se dá truhlářská svěrka a pístkem se točí sikovkami, ale OPATRNĚ, A NĚKDO NEROZTRHNE SIKOVKAMI MANŽETU, COŽ SE STANE SNADNO.
2)Pístek se zatlačuje tak, že se točí PO SMĚRU HODINOVÝCH RUČIČEK
3)Pokud se někomu takto zasekne pístek je načase přemýšlet nad jeho výměnou
Snad to někomu pomůže a bude to mít s méně námahou
Na točení je tam ta matka - dole je protikus co zapadne do vybrání v pístku.
Brzdovka je silně korozivní a pokud vim tak na vnější část pístku pod manžetu nepatří.
3) Často se zasekává mechanismus ručky v brzdiči, to výměna pístku neřeší
díky za info
Často se zasekává mechanismus ručky v brzdiči, to výměna pístku neřeší
Je složité ten zaseklý mechanismus ručky v brzdiči vyčistit? Nebo to zvládnou jen v servisu?
Bohužel po krátké jízdě se zase zasekává a brzdový kotouč na zadním kole je horký...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.