Nejste přihlášen/a.
Chci se zeptat, vyrábějí se olejové filtry dvou velikostí, jeden má délku jen třeba 70mm a jiný má 130 mm, já objednal ten delší, podle mě by měl mít větší plochu a lepší propustnost tím pádem, méně se zanese. Je to tak?
viz obrázky, oba pasují na stejné auto
Martine klídek, je to úplně běžné, že na konrtétní motor jsou předepsané různé délky filtrů a ne jen u Fordu. Někdy se tam delší nevejde,třeba kvůli turbu a někdy je potřeba dát zase delší,protože by jste se na něj nedostal,třeba kvůli kompresoru klimatizace atd atd. Na dostatečnou filtraci bude stačit i ten menší,ale pokud dáte delší (vejdeli se tam) vůbec nic nepokazíte,naopak.
Každej z filtrů je pro jinou verzi motoru. Může bejt třeba rozdíl ve vaně motoru a tim i množství oleje apod. Patří tam ten, kterej je předepsanej výrobcem. Nemysli si, že to vymyslíš líp díky informacím z internetový poradny, než konstruktér.
Možná máš pravdu, na druhou stranu se rád budu podílet na zlepšení motorů fy FORD. Rád jim poskytnu zpětnou vazbu, i když jsem vyučený truhlář...Jisté souvislosti mezi řemesly jsou
Já vás chápu, ale nikde jsem se nedočetl, že tam má být ten kratší.
Pokud někde zadám Ford Focus 1.6 benzín, tak mi vyjede nabídka mnoha filtrů, stejných průměrů samozřejmě, ale filtry se liší vzájemně délkami.
Ehm, hahaha - konstruktéři Fordu v mnoha případech museli hrozně chlastat Např. kontrolka dobíjení která nepozná že altík vůbec nedává proud (vysypaný uhlíky) je jedna z perel... Prostě jedeš do vybití baterky a pak auto zdechne - geniální :D
Filtr - pokud se vejde delší tak asi bude o něco lepší, ale v praxi to je jedno, bohatě stačí i krátký. Spíš je důležitější kvalita, Mann je dobrá volba.
Zetec 1,6 často žere olej, je dobré držet hladinu u horní rysky měrky. Pozor na rozvody, snadno se nastaví blbě (musí se na přípravky = trn na kliku, pravítko na vačky, nový šroub a správně utáhnout). Jeden z projevů nepřesného nastavení je kolísání otáček kolem 2000 a na live datech velké korekce předstihu... Spotřeba i výkon může být OK. Špatně (málo) dotažený se může postupně posouvat až do potkání motoru
Pro ASD1: můžete objasnit záhadu světa - nový šroub a jeho správné utažení u motoru Zetec 1,6, který má OHC rozvod a pod vačkama kalené podložky?
OHC jsem napsal pro odlišení od OHV, kde se vůle nastavovala šroubem na vahadle. Jak jinak než podložkama by jste chtěl nastavit vůli mezi vačkou a ventilem u OHC ( DOHC, což je principielně naprosto fuk )? Pak se vše změnilo na automatiku ale základní rozměr je stále daný mechanicky.
"OHC jsem napsal pro odlišení od OHV, kde se vůle nastavovala šroubem na vahadle¨"
Už Vás chápu, vy jste úplně mimo mísu. Vy nevíte ani základní rozdíl mezi rozvodem OHC a OHV a domnívate se, že je rozdíl jestli jsou "na vačce" vahadla, hydrštely a nebo podložky. Tak to ,ale rozhodně není,i motor OHC může mít vahadla a venily se štelují šroubem.
Jen vám lehce napovím,zjistěte si neprve jaký je opravdu rozdíl mezi OHC a OHV. Kde má OHV vačku a co jsou to třeba zdvihátka atd. Prosím odpovídejte na to, co dooprvdy znáte a umíte, at se nyvystavujete posměchu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.