Nejste přihlášen/a.
Dobry den,prosim o radu. Vlastnim skoda felicie 1.3 50kw rok 1995. pri jizde do prace se mi stala tato neprijemnost..po ujeti cca 200 metru mi za jizdy zhasl motor a uz nesel nastartovat. Doma sem zjistil ze v motoru neni olej aniz by svitila kontrolka oleje. Olej dolil a zkousel nastartovat..motor toci ale nechytne nevite co stim? normalne toci ale nechytne. Predem moc dekuji za radu.
Většinou odchází čerpadlo paliva nebo Hall snímač otáček na převodovce.
Při otočení klíčku do první polohy je slyšet hučení pod zadníma sedačkama a pak cvakne v pojistkovce relé po 2 sekundách. Čerpadlo dotankuje do hadic a trubek palivo k vůli rychlejšímu startu.
Pokud se nic neozve a jen cvakne relé, tak je KO čerpadlo nebo přívod. Pod sedačkama je poklop a na konektoru 4 pin je po stranách + a - pro napájení čerpadla. Stačí tam provizorně píchnout žárovku a pokud se rozsvěcuje na ty 2 sekundy, tak je čerpadlo KO.
Hall je na převodovce nahoře přesně pod termostatem vody chlazení. Vede z něj ocásek nahoru a pak je tam konektor 3 pin. Odchází onen ocásek na ulomení drátů uvnitř. Bez varování. Dá se použít z jakékoliv Felicie i Favorita a to i provedení bez ocásku. Stačí pak sesadit konektor z držáku a svazek vpohodě dosáhne.
Nejrychlejší je čidlo zapůjčit z jiné Feldy a otestovat. Poslech zvuku čerpadla taky napoví. Na výměnu Hall snímače stačí šikovné ruce a klíč velikosti 10mm
Kontrolka mazání při otočení klíčku musí svítit a po nastartování zhasnout. Poku se tak neděje, tak je špatné čidlo nebo vedení či žárovka v přístrojovce.
Signalizuje tlak v mazacím kanálu a né hladinu. Rožne v době, kdy už sací koš u dna vany oleje olej nepodá. Je to cca při 1 litru ze 4 (4 je plná náplň).
Při malém množství oleje odchází věci, které se mažou rozstřikem. Součástky, co se mažou tlakem oleje hlídá právě ona kontrolka. Hladinu musíte kontrolovat měrkou sám.
Zjistit příčinu proč nechytne a odstranit ji. prvně - po zaputí zapalování zavrčí čerpadlo? Opticky bych zkontroloval rozdělovač, VN kabely, pak zjistit 1) je jiskra? 2) je palivo? (vlhká svíčka). Na 90% to bude jedna z těchto částí.
Malá komplikace může být to, že když "stříkačka" dloho točí a nechytne tak sice starter točí dál, ale už nechytne i kdyby závada pomynula - aby se nepoškodil katalyzátor vznícenim paliva v něm. Toto může zamaskovat skutečnou původní příčinu nefunkčnosti. (najednou jsou závady dvě). Chce to odstranit závadu např. na čerpadle a když nechytne tak počkat a zkusit znovu po pár minutách.
To může být ze 3 důvodů:
1. Není dodáváno palivo do válců motoru, nebo jen velmi málo.
2. Závada na zapalování - na zapalovacích svíčkách není jiskra.
3. Motor a jeho rozvodová soustava, nezabezpečuje nutné tlakové parametry ve válci motoru pro jeho práci.
Každá z těchto závad se může projevovat mnoha závadami jejich součástí. Při zjištování se musí postupovat postupně a systematicky, až se objeví skutečná příčina, konkrétní součástka (příčina) závady.. Na dálku nelze jednoznačně a spolehlivě určit, že je vadný např. kondenzátor v zapalovací soustavě. Vyjmenova zde všechny možné příčiny,tak jak jsou snahy poradit výše, to není ani možné.
Motorizmu zdar -miro
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.