Nejste přihlášen/a.
Zdravím, máme nové, tedy ojeté auto, ale je to pro nás první diesel.
Po kolika Tkm by se měl měnit olej a na co si dát ještě pozor. U tachometru mi to ukazuje, že auto bylo v servisu před 17500km, ale to je jen můj dotaz. Nechci se nikde nechat natáhnout.
Auto máme Peugeot 206 2003 1.4 HDI
Nevím co Vám říká manuál,potažmo výrobce motoru-auta,ale dvorní dodavatel olejů pro PSA-Total hovoří o 20 000km nebo měsíců.Osobně bych asi měnil spíše po 15 000km a max roka a půl .dle závislosti na provozu! A současně s olejem i olejový filtr!Pokud nevíte kdy byl měněn.tak vyměňte raději hned,stejně jako se dp.i rozvody!
Náplň 3,8l a dp oleje :Quartz Ineo First 0W-30
Quartz Ineo ECS 5W-30
Quartz Ineo MDC 5W-30
Quartz Ineo MC3 5W-40
Quartz 9000 5W-40
Vše od TOTAL!
Jak správně připomenul Stonek-každé auto to může mít jinka.Doporučím registraci zde : peugeot-club.com/...
popř ještě (ale tam je NUTNÁ registrace ) public.servicebox.peugeot/... .Nevím jak dnes,dříve se dalo spousta věcí na free ,ale pokud je placená tak lze i pracovní postupy,včetně kontrétních dat daného auta,pokud jezdilo do autorizovaných servisů!
Každé auto může mít předepsané něco jiného, údržba kompletně bývá předepsaná v servisní knize. Bývá tam popsáno co v kolika kilometrech se má dělat, specifikace provozních kapalin filtrů, atp. Doporučuju si ji opatřit nemáte-li ji (ke konkrétnímu motoru) u vw group se to dá zjistit i podle VIN.
10-15 000km nebo pokud najedete méně tak aspon jednou za rok... v manuálu je dnes často napsáno více, ovšem tím se motor nadměrně opotřebovává a není to pro něj dobré, setkal jsem se i z vozy které měli v manuálu napsáno 50tis km, ten motor to sice ujede ovšem po 2-3 výměnách je téměr zničený a odtud pramení řeči o tom že dnešní auto nenajede více než 150tis km.
To je jeden z důvodů,ale ještě je tady i zatížení. Vem si že dříve měli motory 1,3 nebo 1,4 maximálně kolem 60 kilowat-a to spíš méně než více,třeba tatrovácký osmiválec v T613 má jen 123 kilowat-ty motory zkrátka běhaly s daleko menším zatížením. Dneska v rámci downsizingu by chtěli tahat pomale 150 kw z 1,0 motoru-já neříkám že to nejde,ale ten motor běží extrémně přetížený a ani sebelepší olej mu nepomůže-zvlášt když takový motůrek narvou třeba do rodinného kombíku-pak tomu napíší servisní interval 50 tisíc kilometrů a řidoučký olejíček a po dvou výměnách je hotovo-výrobcům to vyhovuje,5 let to běžnému člověku vydrží,generálka se nevyplatí a poběží pro nový
Mikroskopické motory o obrovských výkonech jsou další věc ... ale je to přesně tak, většina aut má vydržet v rámci záruky potom se začnou oběvovat takové ty drobnosti, palubní počítač občas vyhodí nějakou tu chybu a ještě nějak přeskákat 2-3 roky a pak se ideálně rozbít tak aby bylo neopravitelné nebo aby oprava byla velmi drahá.
Měnil bych po 10k nebo 1 rok. Olej klidně "z Lidlu" musí mít specifikaci požadovanou pro motor. Drahé "značkové" oleje jsou jen drahé.
Je to stará plečka, ale pokud to chcete mít delší dobu a nemáte jistotu že se to dělalo tak: vyměnit komplet náplně = olej, filtr (kvalitní např. Mann), brzdovka, vzduch. filtr, pal. filtr, klidně i olej v převodovce. Chladící kapalinu. Do nafty VIF (vstřiky, čerpadlo). Rozvody. K tomu celkově kontrola, brzdy, zavěšení podvozku - tlumiče - čepy, silentbloky atd.atd. Po zimě až bude sucho a teplo: ochrana proti korozi (dutiny voskem)
Nebo jezdit bez investic do zdechnutí, pak zahodit a vzít další - finančně to je možná výhodnější než udržovat... To bych vyměnil jen brzdovku a olej. VIF do nafty se vyplatí v každém případě, aspoň u mě je rozdíl ve spotřebě.
PS důležitý je styl jízdy: klidnou jízdou ohřát, až pak chtít plný výkon. Po dojetí nechat dochladit aspoň půl minuty (nebo závěr jízdy dojíždět zlehka)
Zdravím, pod kapotou by měl být lístek či štítek od výměny oleje, případně rozvodů. Není-li, tak olej i rozovody nechat vyměnit, brzdovku raději taky (prostě nechat zkontrolovat motor a náplně, podvozek,...). Ukazuje-li auto, že bylo v servisu před 17,5t km, tak koukněte na měrku oleje, je-li hodně černý, tak vyměnit a po cca 5t km opět vyměnit, at se to trochu pročistí (olej stačí levnější, ale filtr kvalitní). Pak tam lejte kvalitní olej dle specifikací výrobce a měňte po cca 10t(lépe) až 15t km. Olej by se měl v závislosti na nájezdu km volit hustější a výměna oleje by měla být častější.
Všechna německá auta mají interval kolem 15000 km. Francouzská raději po 10000 km, protože mají motory na hraně výkonu a ve zveřejněných testech TUV to žádní držáci tedy nejsou.
No jasně to nevíš? Třeba taková 1,8i16V má na hraně výkon 85kW (v C5) a co pak proti tomu teprve 1,2TSI či jak je značeno a s výkonem 80kW to není na hraně!? Asi tak, je to francouzské tak je na hraně,ale koncernový (rozuměj VW) není !
Doporučil bych to vysvětlit mým autům- (pokud by to ovšem šlo což nejde nebot 2 znich již asdi neexistují ) první frantík-Citroen BX14RE ,pův.motor při koupi přes 250 000km zrušil jej človíček po mně - zkoušel se přetlačovat s lokálkou,druhý P405GRD dle tacho jen 170 000 km ,ovšem jeden z předchozích přiznal,že měnil tacho při 210 000km, motor měl dle mechanika milion. A třetí franta (současný ) C- xantie 1,8i 16V na tachu dnes přes 210 000 (+ počítám republikový průměr stočení ccca70 000km ) = skoro 300 000 km a stále ještě nejeví že by patřila do šrotu!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.