Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Chci se zeptat před třemi dny jsem zakoupil automobil,dnes jsem zjitil že má vážnou závadu-prasklá hlava motoru,cena opravy by byla dost vysoká a tak bych se chtěl zeptat zda mohu odstoupit od smlouvy a auto vrátit majitely.Už cestou domu jsem zjistil že nefunguje ukazatel teploty a že auto netopí,při osobní prohlídce bylo auto studené tak sem ukazateli nevenoval moc pozornost a ani mě to nenapadlo,dnes jsem to řešil v serivisu a tam mi řekli že byl vyndaný termostat a drobně propíchlé víčko chladící kapaliny,samozřejmě z toho důvodu že se auto vařilo,prý se to u starších aut dalo takto zamaskovat.Mam tedy šanci na vrácení peněz?Popřípadě jak postupovat?Děkuji za rady.
Předpokládám, že jste auto koupil od soukromníka a záleží na tom, co máte napsáno ve smlouvě,kde by měla být taková alternativa a postup uvedený . Pochopitelně musíte nějak konat . To znamená jednat ihned s prodejcem a poukázat , že závada byla v době koupě a že žádáte o zneplatnění kupní smlouvy a vrácení peněz. Tohle ustanovení právě mělo být ve smlouvě - "pokud kupující zjistí krátce po koupi podstatné závady, na které jej prodávající neupozornil, má právo koupenou věc vrátiti. Když nepochodíte, bude to chtít protokol ze značkové opravny , která závady definuje včetně stáří. S tím znovu za prodejcem a jednat a začít mluvit o podvodu. . A když opět nepochodíte, pak na základě onoho protokolu podat žalobu u soudu na podvod či uvedení v pochybnost. Odstoupení od smlouvy , reklamace či řešením přes ČOI u takové koupě nelze použít.
Adame,
vy jste koupil věc, na které se objevili závady. Ty musíte upletnit u prodejce, aby se postaral o opravu. Páč on se klidně může bránit, že on Vám prodal vozidlo OK.
Ustojíte to?
Adame, jasný, tak mu auto odvezte a at Vám vrátí peníze. Příští týden se pochlubte, kolik Vám vrátil.
Bránit se může,ale já zase můžu doložit protokol ze servisu že byl vyndaný termostat čímž byla vada zamaskovaná,tudíž o ní musel prodávající vědět,sám se přece ten temostat nevyndal.A to nemluvim o tom že když sem hned druhý den volal prodávajícímu že auto neukazuje tepelotu a netopí,tam mi tvrdil že měl auto v servisu a že je auto pouze zavzdušněný,že mu dolívali kapalinu a zapoměli odvzdušnit.Sám mi řekl že mi to zapoměl říct,tim pádem o této vadě věděl.Když sem dal auto do servisu já tak zavzdušněný nebylo.
Hned zítra to budu řešit tak uvidíme jak to dopadne.Ještě se zeptám nevíte náhodou je potřeba něco sepisovat?Nějaké odstoupení od smlouvy nebo stačí pouze dohoda s prodávajícím?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.