Nejste přihlášen/a.
Zdravím, nemá tady někdo osobní zkušenosti s přestavbou? Mladí by rádi ušetřily nějakou kačku (denně dojíždí do práce 30km) tak je na přetřesu LPG. Fabka se narodila již před 15 lety ale je ve velmi lušném stavu, čerstvě po TK (opravdické!) a najeto má 200 tis. Cenu montáží jsem si orientačně progůglil a nejsou zrovna lidové, zvláště když v Polsku je dělají za polovinu! Jak to celé funguje? Když koupím novou nádrž (případně celý set) můžu si část práce udělat sám? Namontuje mi to firma (práci samo slušně zaplatím, jak se patří) když nemají podíl na prodeji toho setu? Přihlásím montáž v Polsku na inspektorátu? Poradíte někdo, abych neplatil nenažranému státu, dotoval majiteli novou S-kládu Mercedesa, chlapi co se na tom nadřou mají 80 na hod. a já prázdnou prkenici?
Mám Fabiu tiež 1,4MPi.Prestavba na plyn pri 208tis.km v roku 2012 za 1100 eur,značka LOVATO-sekvenčné.Neviem ako v CZ ale na SK toto musí previest certifikovaná firma.Doklady o montáži putujú na Obvodný úrad odbor dopravy,potom na Okr.dopr.inšpektorát kde sa po absolvovaní čerstvej EK (už s LPG) vydá nový technický preukaz kde sa uvedie typ zástavby.Od tejto chvíle je auto papierovo na B+LPG.Neviem či je vhodné riskovat neodbornú montáž zvlášt pri pomyslení na fakt že s pribúdajúcimi kilometrami sa investícia vráti.Sú nato aj kalkulačky kde sa v závislosti od cien benzínu a plynu dá určit pri akom kilometrickom priebehu dosiahne návratnost.U mňa to oscilovalo niekde u 23tis.km.V súčasnosti mám 254tis.km klop klop.Ak je záujem o ďaľšie detaily,rád zodpoviem.
Základ je zohnat dielňu s dobrými referenciami.Sledovat klub LPG rôzne fóra s LPG.Dat sa do reči s človekom ktorý už má zástavbu ...skratka získat čo najviac informácíí.Lebo to nieje iba o zástavbe ale aj o servise v ďaľších rokoch prevádzky.
Podtlakový systém nebrat..Sviečky sú tam tie čo majú byt NGK.Úbytok výkonu sa nekoná.LPG systém sa aktivuje v lete po 1km a v zime po 3-6km.Zohriaty motor štartuje na benzín vždy,ale zopne po 20sek.na pohon LPG.Pravidelné kontroly sú dané po 15.000km.Interval na výmenu oleja nezmenený.Hlava valcov na 1,4MPi nepotrebuje špeciálne primazávanie (aditívum).Motor 1,4 16V už áno.Šetríte s každou natankovanou nádržou.Uvažovat o nákupe auta už s LPG môže byt docela problém.Ten kto má LPG zvyčajne potrebuje veľa jazdit.Takže môže íst o slušne vylietaný vrak.Riziko s totálkou môže byt rovnaké u oveľa mladšieho auta.Mimochodom Fabka sa dá slušne rozpredat.
Nejlevnejsi cena na fabcu jde sehnat kolem 20-25k. Musi to delat servis. V PL to jde udelat , ale jen na cerno , nebo mit znameho se servisem kdo to napise na sebe. Benzin je nyni levny tak bych to neresil. Ono LPG stejne sepne az se zahreje motor. Startuje se na benzin a v zime to trva nekolik km to zahrati (a to je spotreba benzinu nejvetsi). Ktomu drazsi emise , servis a vetsi riziko podpalenych ventilu a tesneni pod hlavou. Ale jestli jo nebo ne , to musite vedet vy. Hlavni je kolik najezdi mesicne , krom do prace z prace.
Ceny přestaveb jsou dnes celkem nízké, marže firem, co dělají přestavby, nejsou moc velké. Samozřejmě, že v Polsku je to levnější, tam se všechny ty komponenty vyrábějí a je tam levnější práce.
Přestavba Fabky 1.4 MPI stojí cca 22 tisíc, pokud je to Euro 4, kde se dává sekvenční vstřikování. Pokud je to Euro 2, tak se dá namontovat jednoduchý systém se směšovačem a to vyjde tak na 18 tisíc. Samozřejmě to platí, když je přestavbový set polský ... italské systémy jsou dražší (nemluvě o holandských).
Kdybys to dělal sám, tak je to tzv. individuální přestavba, kde bys následně musel udělat "homologaci", aby jsi mohl dokázat, že to splňuje všechny předpisy (emise, bezpečnost) a to by tě stálo více než samotné auto a pak by ti to možná zapsali do TP.
Montážní firmy mají osvědčení k tzv. hromadné přestavbě, takže pak stačí zajít na úřad a zapíšou to hned do TP.
ještě doplnim správný výčet nevýhod od h0nz490®
- zvýšená spotřeba LPG oproti benálu průměrně (podle teploty a podílu propan/butan) minimálně o 10% u směšovacího systému a to jen pokud je správně seřízen a je v OK stavu reduktor...jinak klidně až 30% více (osobní zkušenost ze 2 aut Fiat 1.6 a Škoda 1.3)
- zvýšená spotřeba LPG oproti benálu průměrně průměrně o 20% u sekvenčního systému (tady nemám osobní zkušenost, ale čerpám z udávaných spotřeb na netu)
Tak 15% u sekvence. Ale 12,50Kč za plyn je lákavé. Benzin je sice taky levnější, ale ten poměr tam je furt.
Jistě - ale při ceně přestavby a nájezdu 30 km v pracovních dnech se bude jenom ta investice vracet mnoho let. A to se s tím autem nesmí mezitím nic stát.
1 litr LPG obsahuje energii, kterou má přibližně 0,75 litrů benzínu. Takže pokud nespotřebuje žádný benzín, tak je nárůst spotřeby 30 %a je jedno, jestli je to podtlak nebo sekvence. U sekvence auto startuje na benzín a na LPG přepíná až pod dosažení teploty chladicí kapaliny 30 °C, takže viditelný nárůst spotřeby LPG se zdá menší, ale za cenu spalování drahého benzínu.
U mého auta vychází úspora 40 % respektive 0,8 Kč/km. Přestavba stála 27 tisíc, najel jsem zatím 110 tisíc, takže se mi to bohatě vyplatilo.
Ale jestli se vyplatí přestavět 15leté auto, těžko říct. Záleží, kolik ročně najedou a jak dlouho si auto chtějí nechat.
No nevím, jestli má smysl při ceně benzínu / LPG, průměrné spotřebě benzínu / LPG, stáří vozidla 15 let a předpokládaném nájezdu 30 km denně investovat 35 tisíc do přestavby na LPG. Někdo do vás na křizovatce vletí zezadu, máte totálku a investici v trapu. Ale počítám, že jste si návratnost propočítali...
Jak už bylo psáno musí to dělat firma s povolením,sám rozhodně ne. Jestli máš auto registrované v česku tak polský inspektorát s tím nemá co dělat,přihlásit to musíš u nás na úřadě obce s rozšířenou působností kam spadáš. Nikomu se nechce cpát do chřtánu místních nenažraných úředníků peníze,ale prostě není zbytí a oni to dobře vědí,proto z lidí tak rejžujou. Za jak dlouho se jim LPG vrátí si můžeš celkem lehce spočítat,ale je to dobrá věc a pořád se to vyplatí,to by musel benzín stát tak 20 korun aby ne
Tak jsem s radostí přečetl všechny příspěvky, reprodukoval je a zbytek rozhodnutí nechám na mladších. Osobně uznávám, že ta přestavba je lákavá jen povrchově. Když to začne člověk rozebírat a poslechne si názor jiných ... osobně bych do toho nešel. Od 18 let jezdím na ropu a nezvykl bych si na LPG ani benzín, to vím. O to víc jsem rád, že jsem nezrazoval ani nepodpořil (i když, váhal jsem, to jo Také mi hlavou prolétla myšlenka věnovat jim naše auto, Fabku prodat a pořídit nové (novější). Jenže pro naši radost a potřebu není na trhu ... proto ještě poddotaz, možná jsem taky vedle. Pick up - plošina (ne budka) v naftě. Kromě Toyoty Hilux a Mitsubishi? Ne, nechybí jim nic, líbí se ale i cena za ojetinu je mimo rozpočet a chudáka starou Felicii už nemám sílu udržovat. Pokukoval jsem po Dacia Logan pickup, cena v zahraničí lákavá ale pořád je to rumun a navíc importér do ČR nedováží... Proč? Neví asi ani GŘ Renaultu. Bydlím kousek od hranic Rakouska, troufl bych si na dovoz ale nejsem schopný se dopátrat co se dá vlastně pořídit. Vím, že pár našich známých mají v Rakousku koupená nová auta. Dokonce velmi výhodně, jen to je vždy z rodiny VW a navíc v akci na konci roku, omezená nabídka modelů a výbavy. Nemá tu někdo typ na něco šikovného?
Jo, to by se líbilo r.v 2015 najeto 500km za 99000.-Kč ford-ranger.autobazar.cz/... chlapi, tož kua, s rozumem zase... Takové fotky musím před mojů schovávat jak jiné před dvaceti rokama
já osobně než se otravovat s plynem a jeho problémama a nevyhodama, tak raději auto prodám a s tim doplatkem bych pořidil ropu . jezdí to přibližně za stejne penize..u nějakeho zanovního auta bych o tom plynu i uvažoval.. ale takhle to asi nema smysl..
Je vidět, že jsi s plynem toho moc nenajezdil! Mám auto na naftu a pracovní na CNG a jezdí to za hubičku. Problémy žádné. kecy rozumbradů jak jsou dražší emise, tohle, tamto jsou opravdu směšný. Já šetřím cca. 2000 měsíčně oproti naftě, až bude nafta v sezoně zase přes 30, tak i víc.
Na druhou stranu jsou potřeba lidé, kteří sponzorují benzínky a nenažranou státní kasu.
a ty asi neumíš číst.. je tady řeč o 15 roku starem benzinu a muj nazor je že než to přestavovat na plyn tak raději nejakou rotačku nebo i blbé SDičko a vyjde to přibližně nastejno a jestli někdo tvrdí že ne, tak si jen něco snaží nalhávat.. to tvoje cngčko pravděpodobně nebude 15 roku stara hujda tak neplet jablka s hruškama a čti to do konce hlavně.. klidně bych do noveho cngčka šel..
LPG není špatná volba ale má svá "ALE ". Servisní interval je zhruba poloviční než u benzínu. Každý rok je nutná revize plynového zařízení. Podstatně zmenšený kufr nebo absence rezervy. Nižší výkon, což u silnějších aut ani nejde poznat, u slabších ano. Zapalovací svíčky by měly být přímo pro provoz LPG. Investice do LPG u starého auta je zřejmě špatný tah.
Více na: ekolist.cz/...
Má své ALE pro někoho kdo hledá nesmysly. K čemu kufr, když je auto na dojíždění do práce? Měl jsem auto i na LPG před pár lety a 1,3 pokles výkonu nulový, zapalovací svíčky obyčejné a výměna o něco málo dřív než u benzínu! Ty spešl svíčky jsou jen obchodní trik pro hlupáky co to za ty prachy koupí! Revize lpg otázka pár stokorun, dělal jsem 1x za 2 roky vždy před TK.
Kufr u auta slouží pro převoz předmětů. Jinak by stačil 2 místný Pick-up. Revize jsou povinné každý rok, cena 300-350 Kč. V případě nehody a neplatné revize vás pojištovna stáhne z kůže. Stejně tak při osazení auta nezapsanými rozměry pneumatik. Pokles výkonu je naprosto zřejmý. Zapalovací svíčky jsou pro LPG jiné, které odolávají vyšší pracovní teplotě. U benzínu je přeskokové napětí 14 kV, u LPG 16-18 kV. Cena je asi 240 Kč / 1 kus.
To pro upřesnění " obchodního triku ". To jsou ti konstruktéři ale amatéři, že se nezeptali. Mohli si ušetřit námahu.
1. Chybějící revize nemá žádný vliv na vyplácení pojistného.
2. Stejně tak samotný jiný rozměr pneu nemá žádný vliv na vyplácení pojistného. Musela by prokázat, že vznik újmy byl v příčinné souvislosti s jiným rozměrem pneu.
3. Při vstřikování kapalného LPG dochází k nárůstu výkonu oproti benzínu. Takže napsat, že pokles je naprosto zřejmý, není pravda.
4. Zapalovací systém moderních automobilů je natolik naddimenzován, že si s LPG poradí bezproblémů. Problémy měli staré automobily dříve, ale od dob plně elektronického zapalování už tento problém nenastává. Sám jsem používal na LPG originální Brisky za 40Kč kus a měnil je po cca po roce. Tedy po 50tis km.Nikdy jsem neměl problém. Teď jsem přešel na iridiové Brisky, abych je nemusel měnit každý rok. Mám teď na nich najeto cca 80tis a stále bez problémů. Cena 110Kč za kus.
Doporučuji nastudovat Zákon o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla. Pak pochopíš, že nemáš pravdu. Tam jsou přesně stanoveny důvody pro neplnění či zpětné plnění od škudce. A porušení povinnosti provést např. revizi tam nenajdeš. To platí i pro např. propadlou STK. atd. Jestli máš opačný názor, tak mi to v tom zákoně najdi. Pojištovna se musí řídit zákony a pokud neporušíš Zákon o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla, tak nemůže krátit,nevyplatit či požadovat proplatit škodu.
Jak už jsem psal, tak při vstřikování kapalného LPG je prostor pro navýšení výkonu. Proto také např. SUBARU u svých aut s LPG od výroby uvádí vyšší výkon u plynu. I výrobci přestaveb toto navýšení výkonu udávají.
O poklesu výkonu oproti benzínu upozorňují výrobci zařízení. Měl by jste je poučit, to tomu nerozumí a že to víte lépe.
Chybějící revize je naprosto klíčová k určení výše při případné škodě při nehodě. Pojištovna vychází z platných zákonů a tam je to naprosto jednoznačně uvedeno - revize plynových zařízení 1x ročně. Tak to opět musíte sdělit pojištovnám, že to mají špatně a že tomu nerozumí, protože vy to víte lépe.
A teď vážně, pro pojištovny to znamená snížení výplatných částek a mají přímo znalce, kteří taková porušení zákona vyhledávají. Že si myslíte něco jiného nemá na funkci vliv.
LPG při dodržení předepsaných limitů škodlivin ve výfukových plynech NEZVYŠUJE VÝKON.
Dokud vydrží současné ceny benzínu, tak bych do toho při tomto poměrně malém nájezdu u takového malého auta s malým motorem nešel. Jedině, kdyby se přestavba vešla tak do 20k (Třeba kdyby se podařilo sehnat málo jetou sadu LPG z havárky. Měl jsem dvě auta na LPG a moc rád na to nevzpomínám. Snažil bych se to auto šetřit, aby sloužilo na jízdu do práce co nejdýl a mladí mohli šetřit. Cena za km je nyní při bezínu kolem pěkných 2 Kč, ale další 2..3 Kč jsou náklady na auto, které můžete chtít nepočítat, ale ony tam z dlouhodobého hlediska prostě jsou. Takže po přestavbě klesne ta první položka cca o 80 hal (ve skutečnosti auto při kratších jízdách stejně skoro z 1/5 pojede na benzín) ,ale zase vyskočí ta druhá část. Takže návratnost nic moc.
Nevýhody jsou jasné: Nemožnost vjezdu do některých garáží, menší kufr, docela nepříjemně to smrdí, víc je namáhána hlava, častější stavění u pumpy, větší obava z havárky, dražší údržba, větší ptavděpodobnost poruch,když je nějaký technický problém, tak servisníci auta na plyn neradi vidí a už vůbec není sranda sehnat někoho, kdo rozumí plynu i tomuto motoru.
píšeš nesmysly! Přestavba se pohybuje okolo 20k. Krásné 2koruny na kilometr při jízdě na benzín? To je fakt nádhera, já jezdím okolo 1koruny za km, sice mám cng, ale u lpg to je podobné. Startuju na benzín, pak se hned přepne na plyn - to samé jsem měl v lpg. Takže při nájezdu 2000km měsíčně tankuju 10 litrů benzínu zhruba jednou za tři měsíce. Kufr je menší, nicméně u auta do práce je to celkem jedno! Jestli to tobě smrdělo a nikde nebyla žádná závada, tak sis dýchal pod nos LPG je už tak rozšířený, že to zvládne opravit kde kdo. S cng je to o něco horší, nicméně já jsem za 3 roky neměl se zástavbou žádný problém.
Jaký servisní intervali zas? Měnit olej po roce je normální. Revize stačí za dva roky při ME. A pokles výkonu je nesmyslný. Nepoznám přepnutí, nevím na co jedu, pokud se nepodívám. Plyn je ale vhodný pro velkoobjemové motory. Úspora velká. Mám naježděno 150 kkm, plyn 9 let. Něco o tom vím.
Nesmysly? Děkuji za uznání.
Přestavbu lze pořídit od 20 do 40 tis. Psal jsem, že pokud se do 20 vlezou tak to začíná mít smysl.
Že jezdíte za 1 Kč je dost zkratkovité, nemyslíte? Musíte do najetých km rozpočítat zvýšenou investici. Pokud montujete za 40 000 LPG do nového vozu, tak se to rozpočte do dejme tomu 300 000 km a vyjde to velmi dobře. Oni na té Fábii ale už možná už víc jak 80 tisíc nenajedou, at už z důvodu nerentabilnosti oprav, zpřísněných STK, nebo prostě morální zastaralosti vozu. Mylet si,že jezdí za 1 Kč místo 2 Kč/km, tedy 2 x levněji může jen malé dítě, kterému auto dal tatínek a také mu zařizuje servis, platí ručení, dálniční známku, kupuje pneu, jezdí za něj na STK.. Celkově to totiž znamená, že např. místo 5 Kč jezdíte za 4 Kč /km. Ale ono to tak dobře nevypadá, že?
Co se týče kufru,+máte pocit, že toto auto mají pouze na ježdění do práce? Že snad mají tři další? Jiné na dovolenou, jiné na nákupy, jiné např. na dovoz brambor či cementu? To nemluvím o případném dítěti. Já to zažil, že kvůli flašce v kufru jsem musel za odvoz některých věcí platit. A malá nádrž místo rezervy stojí za prd, tankovat každých pár km. To jsem zažil taky.
A o tom, jak případný problém "zvládne opravit kde kdo" svědčí časté dotazy na škodováckém fóru, nebo i zde na poradně.
Vidím, že se debata poměrně rozjela. Motivací tazatele, resp. jeho potomka, je ušetřit peníze. Nemá absolutně žádný význam řešit pokles výkonu, zmenšení zavazadlového prostoru, nemožnost parkování v podzemních prostorách a podobné záležitosti. A ta úspora je při uvedeném nájezdu u 15 let starého vozu diskutabilní. Je otázka, jestli se vůbec do smrti vozidla přestavba zaplatí. A to je jediné důležité kritérium. Je samozřejmě jasné, že řidičům s nájezdem několika tisíc km měsíčně se to vyplatí, o tom není sporu. Ale v tomto případě o tom mám pochyby.
Přesně tak. Mírný pokles výkonu, nádrž nebo rezerva zanírající část kufru, nemožnost parkvoání v podzemních garážích ... to většina lidí toleruje. Mně osobně nejvíce vadí nutnost častějšího tankování v kombinaci s menší hustotu čerpacích stanic.
To kritérium je jasně dané. Ideální je plánovat už dopředu, koupit auto vhodné na přestavbu a s přestavbou na LPG neotálet a udělat ji hned po koupi. Čím více se váhá, tím menší je šance, že se to vyplatí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.