Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám takový "problém" nabíjím aktuálně 3 autobaterie paralelně.(75, 52, 52 Ah) Napětí zdroje je 14,5V, ale baterie si berou jen 2A. Baterie měly před nabíjením od 12,2 - 12,6V a ani s jednou nešlo auto skoro nastartovat. (respektive 3 auta)
Čekal bych, že si baterie vezmou větší proud. A i tak nabíjení bude trvat moc dlouho s takovým proudem. Zdroj už více jak 14,5V neumí. A zdroj je to původně 13,8V 20A s možností jemné regulace právě max 14,5V.
Díky za radu.
Zdroj je napětově poddimenzovaný, takže z něho nemůžete očekávat plné nabití batérie.Napětí zdroje musí být min.18-20V na prázdno, poněvadž konečné znaky plného nabití baterie, se projeví až při cca16,4V napětí, kdy po dobu 2hod se ustálí a již nezvyšuje.
Co se týče zdroje (trafa) je zapotřebí aby na prázdno napětí bylo cca 18-24V, čím se zároveň zvýší nabíjecí proud, který postupně klesá a napětí baterie na svorkách v průběhu nabíjení se zvyšuje až na max. 16.4-16.8V. Zároveň stoupá v článcích hustota elektrolytu na 1,28 g/cm3 a tyto hodnoty se v průběhu dalších dvou hodin nabíjení nemění, je baterie nabitá.
No to je s odpuštěním blbost. Když budete čekat, až na baterkách vyleze napětí na 16,4V, tak je uvaříte a můžete je zahodit. max napětí na baterii smí být cca 14,8V.
A nejsou už poškozeny? Napětí zdroje je naprázdo 14,5V a s baterkou kolik? Zkoušel jsi jednotlivě připojovat baterie? Jiný zdroj? Chtělo by to spíše zdroj klasický a ne pulzní. Baterkám tohoto typu prospívá usměrněné nefiltrované napětí.
Ono by to ty baterie taky chtělo připojit jednotlivě a ne najednou, můžou se přebíjet mezi sebou, proto tak "nízký" proud ze zdroje
Nabíjet takhle paralelně baterie jde, ale: musí být všechny tři dobré. Jakmile se vloudí jedna špatná, vždy na to nějak doplatí ty ostatní. nejdou nabít, apod. Nejde takto poznat jestli jsou aku dobré.
Jestli chceš poznat v jaké je baterka kondici, tak ti na to stačí multimetr a dvě žárovky. Změř si napětí na aku při zapojené jedné žárovce(U1), potom při zapojených obou žárovkách(U2). Teď potřebuješ znát udaj o proudu který tekl jednou žárovkou(I1), a oběma žárovkami(I2). Proud si buď spočítáš z výkonu žárovky a z napětí, nebo přesnější údaj získáš změřením proudů(máš multimetr, proč ho nevyužít). No a teď si spočítáš vnitřní odpor baterie: Ri=U1-U2/I2-I1. Pokud ti vyjde Ri větší než 1ohm, baterku zahoď. Už ji není pomoci.
@aloisb: Datum: dnes 13:05 Ano, vím. Ale potom se musí baterie hlídat, protože při takovém přepětí se začne baterie po nabití ohřívat-vařit a jde "do kytek". Nesmí se nechat bez dozoru. To nemluvím o nadměrném plynování při takovém nabíjení, a s tím souvisejícím nebezpečí požáru. Poradit A-nabíjej, a neříct B-hlídej, mi nepřijde jako dobrá rada.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.