Nejste přihlášen/a.
Věrohodné měření je pouze přímo na baterii. V zásuvce už může kolísat díky úbytkům na eletroinstalaci v závislosti na zapnutých spotřebičích. Jenže to zase budete muset řešit odpojování toho měřáku.. Takže by byl asi lepší nějaký LCD a minimální spotřebou, který by mohl běžet stále a být připojen přímo na baterku.
To napojení přímo na baterku mi připadá jako nejrozumější varianta. Tenhle by mohl být zapojený stále, bez vypínání, ne?
Právěže to co odkazujete je LED, to má vyšší spotřebu. Není to žádná tragédie, záleží na nastaveném jasu, ale bude to cca v desítkách mA. LCD by měl s vypnutým podsvícením brát mnohonásobně méně.
V každém pžípadě, ale musíte do plus vodiče přímo k baterii vložit pojistku cca 50..100mA, protože při nejištěném připojení a skřípnutí kablíku či závadě riskujete zahoření.
Nebo si to kupte toto a doplňte tlačítkem, aby to ukazovalo jen při stisku.
Utěch voltmetrů z čičiny je problém nějaký přesný údaj o spotřebě zjistit.
Oki, děkuji moc za informace.
A myslíte si, že se vyplatí zainvestovat do nějakého "nečínského"? Případně máte nějaké tipy?
A jinak z těch čínských, co třeba tento?
Myslím, že nevyplatí. Jde pouze o to, jestli to bude mít vyšší spotřebu (u tohoto posledního např. uvádějí odběr 23 mA), kterou je ale právě často probllém zjsitit předem. I těch 23 mA není hrůza, pokud jezdíte skoro každý den. Cca tolik berou i některá vypnutá autorádia. Takže pokud vám nevadí mít to na tlačítko, kupte cokoli se vá líbí.
Pokud by to mělo běžet stále, chtělo by to spíš LCD a vypnout podsvícení. Čitelnost v šeru pak ale nemusí být nejlepší:
Určitě ho najdete i levněji, ale skutečný odběr a bez podsvícení zjistíte až doma.
Kvalitativně je to úplně jedno. V prvním případě musíte nějak napojit měřič na baterii. Ve druhém stačí zasunout do zapalovače, ale zase příjdete o volnou zásuvku.
Nabitá baterie má cca 12,9V. Při nastartovaném autě, kdy jede alternátor pak 13,8 až 14,6V.
Při poklesu napětí baterie pod 12,5 je nutné ji nabít. U 11V již velmi obtížně u 10,5V je na vyhození.
Léta už používám toto:
10 plochých diod (červená 10,5 pak 2x žlutá,4xzelená,2xžlutá a červená) a napětí skáče po půl voltu
Jednoduché a přehledné. Číslicové jsou naprd. Pokud ti blbne dobéjení, tak se mění hodnoty rychle a displej kvantuje a místo správné hodnoty vidíš 18,8 v diskotékové blikací fázi.
Trimry si naladím a ocejchuji a tím pádem se počítá i s úbytkem napětí baterie na tom měřáku a tím pádem měří přesně.
Jdi raději do ručičkového VDO nebo KMGY
inspirace z webu
Tak u Jeepa je klasický voltmetr na palubce , ale když klekne naráz baterie tak je ti k ničemu , ale dobrá je kontrola že ti to dobíjí jak má.
To první. Používám to tři roky. Přesnost dostačuje. To druhé závisí na teplotě a ukazuje dost blbě.
Jinak, mám/měl jsem to vždy u všech aut. Kontrolka neukáže všechny závady, ta je tam hlavně že se alt netočí a taky nejde nejde vodní pumpa..
Hmmm - jen se zeptám - k čemu to má být na osobáku dobrý? Chápu, že dobíjecí soustava chce čas od času změřit a nastavit (doporučuje se při výměně akumulátoru) - ale pokud je to už seřízené, k čemu je dobré info, kolik je voltů v palubní síti?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.