Nejste přihlášen/a.
Zdravim.Chci se zeptat,mám Š130 GL,když je mráz,občas se stane,že se neotevře termostat.Dělá to pouze v zimě a jen když mrzne.Poprvé asi před dvěma lety ale pak se to nějak uklidnilo a teď za poslední čtvrt roku 2x.Je tady nějaké řešení,nebo jen jedno a to výměna termostatu?Moc se mi do toho nechce,bojim se,abych ty šrouby neurval..Díky za rady.
Je správně namíchaná nemrznoucí směs? Voda se pak ohřívá jen v části okruhu a termostat se nemsí otevřít, případně vyměnit termostat, zas taková položka to není a šrouby jdou až se zdají zrezlé docela dobře
Jak už psali ostatní,máš dobrou nemrznoucí směs?...tohle vypustit,nalít 50:50 naředěnou s destilkou novou a jezdit. Termostat jde vyndat v klidu,musíš šrouby den předem řádně prolít brzdovkou,konkorem nebo nějakým uvolňovačem a musí to jít,nesmíš za to hnedka rvát jak terminátor,ale trošku si s tím pohrát
ale i když doléváte je třeba ji po 3 rocích měnit!Jinak-já vždy doleju krátce po výměně náplně cca 0,5l kapaliny a pak jen když je třeba v průběhu 5 let jen trošinku vody,ale za těch pět roků (G13) max 0,5l !takže pokud se dolévá tak že se v průběhu těch 3 roků vymění celká náplň doléváním-je něco špatně a dokud bych onu vadu nenašel--tak zkoumal kudu teče ven.Jinak běžně se u těchto motorů stávalo,že se termostat zasekl-pak pomohl lehký poklep kladívkem!
To, že se bojíš urat šrouby je známkou toho, že je na čase termostat měnit za nový. To je tam od výroby? Kup jen wahler. Cokoliv jiného nemá smysl. Šroubky nové i pérovky podložky.
Kapalina G48 se mění co 2 - 3 roky!
Doporučuji nalít čistič na chladící soustavy a pak 5x pořádně propláchnout čistou vodou a pak novou náplň, termostat a jezdit.
Jen tak mimo : jste si jistý že je to termostat?Neprotáčí se klíňák na vodní pumpě?V té naplni to nebude(pokud to není hustá sračka),já mám ve favoritu po tatovy náplě(všechny) staré nejmíň 10 let asvěte div se vše funguje.Ty šrouby nestrhnete jsou ocelové v hliníku a když strhnete závit v "baňce" tak dáte o cca 10mm delší a matku
Strhne to určitě, pokud se ptá... Poklepat kladívkem na hlavy šroubů a prostříkávat wd-40 nejmíň půl hoďky, aby to zateklo a pak opět poklepat a povolovat ráčnou a ne stranovým klíčem.
Což o to,možná to funguje,ale určitě tím autu neprospíváš. Pokud jezdíš kolem komína nebo stylem důchodce do kauflandu,tak ani ty brzdy nezahřeješ na tolik aby ta kapalina nasáklá vodou začala vařit. Ale stačí jednou vyjet třeba do hor nebo dlouho přibrzďovat v koloně a rázem můžeš být bez brzd,a to není nějaký ten rádoby zaručený kec odborníků co chtějí vydělat,ale to je ověřený fakt,mokrý bod kapaliny je daleko nižší než u nové kapaliny. Šrouby na termostatu jak už bylo psáno se musí pořádně prolít nějakým ovolňovačem,kofolou,brzdovkou a ono to půjde,jen si s tím člověk musí trochu pohrát. Hlavně dát potom šroubky nové a pořádně je namazat grafitovkou
Magore-to je právě problém-ocel a hliník!Na termostatu je jen jedna výhoda-nedostane se tam "bordýlek" ze sněhu ,rep. z posypu jako u brzd.Ale zde na rozdíl od brzd není nějaký extra materiál,je to běžný mteriál šroubu takže zalomit se může! A pak je vymalováno!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.