Nejste přihlášen/a.
Zdravím, tak jak zde padlo, pokud není důvod, aby syn "divočil" někde sám, tak at minimálně půl roku či rok jezdí s Vámi. Teď je počasí na draka a je třeba si dávat pozor (místní výskyt náledí). Kvalita českých autoškol je tak bídná, že AŠ by udělalo asi už 10-12 leté dítě, pokud by vypadalo starší. Ruku na srdce, že se syn učil stylem jako většina, tj. pouze valil testy na internetu, ale paragraf 25 zákona 361/2000Sb. nezná (tent ještě není tolik životně důležitý, většinou Vás neznalost bude stát peníze)?
Je-li zopdovědný, zná předpisy na vynikající úrovni(ne jen co stačí na test) a není divočák, tak jezdit sám může, ale pouze namátkově a ne hned teď ve vlastním zájmu. Co se týče vozidla, tak na začátek něco bezpečného, ale počítejte s možností tukanců při parkování a drobnými nehodami, takže ne hned nějaké drahé vozidlo. Na nápady typu Favorit a podobné vraky ani nemyslete. Něco jako starší Renault Clio, Megane, R19 Ph2, Peugeot, Škoda Felicia a pod (airbag výhodou). Motorově tak do těch 70 kW, at nedivočí.
Každý den slyšíme v TV nebo rádiu o bouračkách mladých lidí s tragickými,smrtelnými konci. Já osobně bych svým dětem hned po udělání řidičáku auto nekoupila.Kdyby se v něm nedej bože zmrzačily nebo zabily,do smrti bych si to vyčítala. Když si na něj budou muset vydělat sami,budou si na něj dávat více pozor a víc si ho vážit.
To mate sice pravdu,ale když po autoškole mnozí absolventi nezačnou hned jezdit,tak vyjdou ze cviku a pak je to o to horší,když za volant sednou až po nějaké době.
Slušný dáreček.Nezáleží tolik na značce, ale na tom, jestli si toho synek bude umět vážit. Mám zkušenost, že pokud si mladý člověk na věc alespon z části nenaspoří, neumí si ji vážit. Potom frajírci v darovaných autech zabíjejí sebe a ostatní na silnicích. Pozor na to.
Celoživotní vzpomínku mám na otce, který svému synovi koupil motorku a on se mu na ní zabil hned u vsi.
Zdravím, ani si nepamatuji, kdy naposledy jsem měl potřeby nějak předjíždět, že by výkon 54 kW nestačil.
No basník tím chtěl říct asu to, že předjíždění skoro není třeba, když má člověk vhodný časový rozvrh. Silnice jsou stejně rozvrtané a v 90 % případů ten co předjel ihned odbočil či čekal na červené jak trubka. Provoz se dnes natolik hustý a nebezpečný (alespoň z mého pohledu), že jsem předjíždění skoro úplně vyloučil (výkon motoru to nijak neovlivňuje- můžu klidně sednout za 350kW, ale stejně se chovám stejně). Je třeba rozlišovat nutné předjetí, či řešení kritické situace vysokým výkonem a to, že si někdo něco dokazuje (většina případů).
P.S.: Většina těch co předjíždí, nedává blinkr, má černé vozidlo, tmavá skla, mobil v ruce, černé brýle, řídí jednou rukou, ale když příjde na věc, tak skutek utek- fyziku zatím nikdo nepřepral.
Máte svého dobrého automechanika? Zeptejte se, jestli někdo nechce prodat auto, které on zná. Za 100tis je to ojetina bez historie. Takže ford, octavia - elektronika, servis (rozvody, spojka)...
Když vám mechanik doporučí Clio, které má 4 pytle, manuální klimu a je 100% zdravé, berte všemi deseti. Když to bude Toyota, kde dělal před 10tis km generálku snad všeho - dejte mu klidně falšku za dobrou radu.
Jít do bazaru, že "chci koupit focuse" - tak jsem zaujatý proti dobrým autům a dívám se jen na ty rezavé potvory...
(osobně mám citroen xsara a ford fiesta - jsem spokojen)
Jak píše @dabel - já měl první auto corsu A, pak dvě toleda - seat toledo 1L - vypadá jako oktávie, je se stejným motorem, jen to hnije více..., takže hledat dobrý kus je dost náročné. Ale pokud seženete kus bez výrazné koroze, může to být super kup za poloviční částku v poměru k octavii.
Tady asi neodpovím konkrétně, ale ani dotaz není takový. Spíše v odpovědích cítím náznaky určité závisti a nepochopení. Samozřejmě už sám dotaz je trochu provokativní. Vysvětlení - pokud bych měl k dispozici 130 tis. korun na nákup auta pro mého mladého syna, už z toho plyne, že jsem poněkud schopný, a pak nevím, jestli je nutné se s někým radit. Obyčejně každý z nás jezdí v takovém autě, které si může z provozních důvodů dovolit. Občas si někdo hraje na něco víc, ale taky obyčejně pak narazí. Doporučuji zhlédnout Autobazar Monte Carlo.
Fusion je výborný, ale drahý. Focus je levnější MK1 poslední roky výroby (2004), motor 1,6 nebo 1,8 (lepší ale víc žere). Za 50k pěkné kousky ve výborném stavu, za 20k pojízdný. Pozor Focusy reznou tak se musí vybírat (prahy, spodky dveří). Vynikající podvozek. Nebo MK2, za 100k si můžete vybírat... ty reznou taky ale míň než MK1... ST opravdu radši ne, i když maldému klukovi by se určitě líbilo. To ale jen rozumnému a až bude mít něco najeto...
Nebo tu oktávku co nabízí dole, ta na naučení vypadá dobře. Až se vyjezdí tak jí pošle dál za stejné peníze...
Řidičák jsem dělal v zimě 1969-70 kdy BYLA ZIMA..Takže praxe byla v začátcích skvělá..Synáček byl měl mrsknout zadkem,aby si třeba v cizině vydělal třeba na polovinu ceny nějaké ojetiny,posléze bych připlatil jako tatík zbytek..On si to synáček bude JINAK považovat a podle toho zacházet,než,když mu všechno spadne zadarmiku do náruče..To je základ...
Mám na prodej ŠKODA Octavia I, obsah válců 1,6 litru, výkon 55 kW, rok výroby 1997, najeto 303 tis. km, auto je denně v provozu, řada dílů vyměněna v roce 2015, ekodaň uhrazena, STK do 07/2017, cena 25 tis. Kč. To by pro začátečníka bylo to správné auto, když to někde odře, tak se to svépomocí spraví a jede se dál. Až se trochu vyjezdí, tak si koupí něco novějšího V případě zájmu napište soukromou zprávu.
tady sme známýmu co jeho synátor čerstvě udělal papíry taky scháněli první auto nejdřív prej fábii nakonec sme to zavrhli měl na to jen 70litrů různě sme koumali a podařilo se nám dohnat seat cordoba vario s motorem tdi 66kw v supr stavu i výbavě jede jak s praku,baští to prd motory jak v oktávkách a cena pouhých 33000kč
pokud nejste socan a máte dost peněz, kupte mu červenou A3 2.0TDi 125 kW, pokud jezdí krátké trasy tak alespoň 1.8 TSi
žádné poddimenzované tříválce, slabé auto je nebezpečné tím že nejde
Kluk je mladý at si užívá života, holek atd...já měl v 18 bílého moskviče a bežovou Ladu 2107, on bude mít Haudi, je jiná doba
nevím proč by měl začínat s nějakou plečkou, v autoškolách se jezdí pětkovým-šestkovým golfem, touranem nebo posledním VW broukem, tak proč přesedat dop nějaké 15 let staré popelnioce
Zdravím, no zrovna do AAA by mě asi nikdo nedostal. Není nad auto od někoho, koho znáte či přes servisáka prověřené vozidlo. Koupit nějakou "výhru" a pak sloužit autu to je potom hrůza. Je ale pravda, že při plánování rozpočtu je třeba myslet na to, že auto nesmí stát tolik, kolik je vyčleněno, ale o 10-20t méně (opravy, díly, přepis, STK a pojištění). Pro začátečníka je myslím stropem i 50t. Je to ale také o tom, jaký řidič v tom bude jezdit. Znám maníka, kterému se dělaly snad jednou měsíčně brzdy a jeho tata pořád sháněl pneu - rozmazlený synátor. To že někdo umí odstartovat na fleku a nechá tam půlku pneu není umění, jezdit na doraz není umění atd. Auto bych možná koupil, nechal případně opravit potřebné, vše zkontroloval, ale benzín či naftu a další provozní věci, at si hradí sám - nebude alespoň blbnout. Pokud začne blbnout, není nic jednoduššího, než mu přestat dělat pojistníka a chlapec se bude divit cenovce povinného ručení (to je taková páka na případné roštáky).
já bych se rozhlížel v nějakém autohause v Brémách nebo Hamburgu, nákup auta bych spojil s prohlídkou města ,přístavu a návštěvou nějaké místní multikulti hospůdky
Zdravím, byly doby, kdy jsem byl v souvislosti s nákupen vozu v Drážďanech ajko doma. Někde se koupí auto, jinde pneu a disky, jinde rádio a reproduktory a další věci. Nebojte, žádná čórka.
P.S.: V Drážďanech se vyplatí smlouvat, zvláště, když se jim uvolní plac pro nějakou větší voňavku a koupíte tam ještě něco.
Jen bacha Fordi reznou, na vašem místě bych ho umyl, nechal v teple+suchu několik dní úplně uschnout a ošetřil podvozek + vystříkal dutiny. Focus je výborný auto, ale konstruktéři museli strašně chlastat - je tam nachystáno dost zábavných věcí. Např. kontrolka dobíjení a podobné perly (nepozná např. vysypané uhlíky, autí jede do zdechnutí). Pozor na rozvody, dát jen někomu kdo je opradu umí...
PS: jakýho přesně? (Rok, motor...)
Dobré auto, pokud jste vybíral dobře se zkušeným člověkem tak věřím že budete / respektive syn bude spokojený
Co furt škodovkáři mají se škodovkama, Oktávka je snad polobůh bez poruch? Z Focusů znám velice dobře 5 kousků, celkem ujely asi 800 t km. 1x ruplý rozvod (MK1 před FL), 1x altík, 2x spojkový válec, 2x zadní třmeny, 1x podpálený ventil, 1x ruplá hadice servořízení, 4x výfuk střed a zadek (asi po 8 letech). Náklady na servis mimo spotřebák 0,1 Kč/km.
Dost udivuje jak tam drží baterka, 2x 12 let a 1x 11 let, ty další dva nevím. Prvomontáž je Varta kalciovka a Focus dobíjí vyšším napětím něž je obvyklé...
No mě se zatím ropadli jen škodovky .. fábie, octávie i roomstery - osobní i firemní / stejné poruchy, chronologicky po sobě ... S Fordem jsem žádné problémy nikdy neměl at to byl Transit, Connect nebo osobní mondeo - spousta kilometrů bez větších poruch.
K Fordu moc důvěry nechovám - měl jsem jen dvě fiesty (nejprve 1996 a dnes 2001 rok výroby) - ale co znám škodovkáře vč. mé tchýně, většina má (u vozu staršího 8 let) problémy s korozí (octavie se shnilými pátými dveřmi jsou všude) a pokud to mělo stahovačky v elektrice, pak každý vůz měl minimálně jednu opravu.
U fabie 1,4 16V 50kW byla 2x měněna startovací lišta.
U motoru 1,9 TDi 66kW soused řešil servis každý měsíc a to jezdil max. 1000km za měsíc - možná proto? (většinou mu to stálo před domem a jednou za týden jel na nákup 40km daleko).
Nejsem fanda Fordů, ale škodovku bych si NIKDY nekoupil. Komfort a kvalita za ty prachy? To raději citroen, při nejhorším i renault...
Já se poučil a přes "práh" už nám žádná škodovka taky nesmí .. pořád něco - elektrika, motor i mechanické díly - za moc peněz málo muziky ... většina těch aut za tu cenu vlastně neměla vůbec žádnou výbavu .
ono není auto jako auto.. je totální nesmysl tvrdit že všechny škodovky jsou shit, protože maji nějake problemy a s fordy jsem je zase neměl.. jako vlastní zkušenost s focusy je dost negativní.. naopak si myslím že klasické trandáky mají něco do sebe .. samozřejmě co se týče funglovek tak je tato debata bezpředmětná všeobecně.. co se týče rencka tak thalii bych si určitě nekoupil ale takový trafic, nemám k němu výhrady...citroeny jsou pohodlné , ale spolehlivost taky nic moc.. každá značka má svoje dobré a méně dobré auta.. asi to je taky o štěstí mnohdy..jinak souhlas. že škodovka je předražená a ještě k tomu si člověk musí dokoupit výbavu... za takové prachy by to měl být standart...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.