Nejste přihlášen/a.
Přemýšlel jsem nad rotací pneumatik.Neměly by se na nehnané nápravě dát pneumatiky opačně?, protože při jízdě na ně působí opačné síly než u pneumatik na nápravě hnané. Mohlo by to mít vliv na opotřebení, ale hlavně při brzdění?
Na většině pneumatik je směr rotace, který je nutno bezpodmínečně dodržet při záměně pneumatik / či montáži nových /, je to dané konstrukcí pneumatiky a nabalováním platen a hmoty která tvoří pneu...při montáži pneu která je namontována tak že směr rotace není dodržen hrozí destrukce pneu a utržení kordu - stalo se mi to na dálnici a naštěstí to byla zadní, ale měl jsem plné ruce.../pneu byli z havarovaného auta a byli lepší než moje, přehazovali to makovci kterým to bylo úplně fuk a pak byl problém / .Takže bacha při experimentech - doměnky a praxe je něco úplně jiné...
Na působících silách nezáleží, dezén je jednosměrný a jedině takto mohou být galoše obuty.
Když rotace z důvodu nerovnoměrného opotřebení, pak do kříže: LP na PZ a LZ na PP.
Když je dezén jednosměrný, tak musí zůstat výdy na jedné straně vozu tatíž pneum\tika.
LP a LZ záměna
PP a PZ záměna
je to i v příručkách
gumid: jasné jak jsou vepředu, tak musí být vzadu, u diagonálek za krále klacka se to mrskalo do kříže, včetně rezervy...
u automobilových pneumatik jsem se s tím zatím nesetkal , že by se montoval jeden typ jinak na předek a jinak nazadek (pokud jsou navíc jednosměrné - mají šipku)
ale u jízdního kola ano ! na jednom plášti byli dvě šipky-dva směry a odlišovalo se , zda je na předek nebo zadek (záběr)..
a skutečně při brždění přední kolo přenáší mnohem větší brzdný účinek - tedy potřebuje mít "šípovitý" vzorek obráceně..a naopak pří záběru zase to zadní...takže vcelku logické , ale jen u specifického druhu dezénu , který nemá problém s odváděním vody..
V pneuservisu se obouvají 2 pneumatiuky na ráfek pro levou stranu a dvě pro pravou stranu tak, aby tam pak zůstali po celou dobu ježdění. Při přehození L a P pneu nebude mít správný směr a nebude odvádět vodu.
Záměna je pak možná jen zadek za předek a nesmí se měnit L za P strany.
U pneumatik bez vyznačení směru rotace je to jedno a přehodit se L a P strana může.
Zimní pneumatiky mají snad všechny jeden směr rotace.
nechapu proč by se mnemohly prohazovat levá za pravou.. to má nějaký hlubší význam? samozřejmě musíš dodržet směr...
pokud dodrží směr rotace, tak proč ne.
Jinak na těch bez směru rotace je inside a outside. Musí se správně nazout na ráfek a pak klidně přehazovat L za P.
Pokud je směrová (šipka + nápis rotation), tak se může přehazovat jen přední za zadní, protože při přehození L za P bude rotation v opačném směru a nebude odvádět správně vodu.
Ona se ta zimní při správném směru rotace i sama čistí od bláta a sněhu odstředivou silou
"Jinak na těch bez směru rotace je inside a outside. Musí se správně nazout na ráfek a pak klidně přehazovat L za P.
Pokud je směrová (šipka + nápis rotation), tak se může přehazovat jen přední za zadní, protože při přehození L za P bude rotation v opačném směru a nebude odvádět správně vodu"
Gumide ty jsi se do toho tak zapletl, že už plácáš. Pokud jsou pneu směrové a symetrické není problém je dát z levé na pravou stranu, pokud jak píše bruno, se sundají z ráfku a nasadí znovu aby byl zachován směr otáčení stejným směrem na druhé straně. To so ´popisuješ ty u asymetrických pneu (inside a outside) tak ty právě nejdou přehazovat z levé na pravou stranu a to ani po přezutí na ráfcích. Tam se práve změní směr otáčení a to je špatné. Né kvůli odvodu vody,ale kvůli ocelovému kordu. Proto se dříve u plátěného kordu doporučovalo měnit gumy do kříže( a bylo jedno jestli diagonály a nebo radiálky) U ocelového kordu se toto nedoporučuji kvůli poškození kordu (popráskání drátků)
Jinak ne všechny pneu musí mít směr otáční( rotation ) a nebo být asymetriscké (inside a outside) stéle jsou i pneu,které jsou symetriské a přitom nemají předepsanou rotaci.
Znova opakuju, křížovým způsobem je přehazování pneu (nikoliv celých kol) nejen možné, ale i logicky nejsprávněji odůvodnitelné. LP více ojetou z vnější strany (jízdou v zatáčkách) a více zatíženou pohonem a váhou vpředu, dám se stejným směrem rotace na místo PZ, která je méně zatížená a méně opotřebovaný vzorek budu mít na vnější, více namáhané straně. Co je na tom tak nepochopitelného? Nebo blbě uvažuju a nemám pravdu? At mi tedy někdo napíše proč.
Ano takto je to proveditelné - směr rotace zůstane zachován, a ojetí bude po celé pneu souvislé...maj pravdu bruno
no já bych byl opatrný...přece jen je tam jiná geometrie a už zajetá pneu nebude na jiné straně a nápravě zatížena po celém vzorku , který je v kontaktu s vozovkou, rovnoměrně...takže se může stát, že auto nebude držet přímý směr a může lehce táhnout k jedné straně ... ale je fakt , že nejsme na závodech F1 .
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.