Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Houpání/klepání fabie při určitých rychlostec

Od: jiripecka odpovědí: 14 změna:

Mám Fabii Combi z roku 2011 a při určitých rychlostech (njčastěji 70-90km/h) se začne auto tak jako periodicky klepat/houpat. Geometrie v pořádku...2x jsem nechal převažovat kola a pořád nic. Do volantu nic neklepe. Houpání mi připadá jako kdybych jel nepřetržitě po zvrásněné vozovce. Máte nějaký nápad co by to mohlo být?

Dík

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

0x

Boule na pneu, ohlá poloosa, vnitřní kloub poloosy... Možná i vůle v ložisku... Neni v záruce?

jiripecka

Pneu jsou uplne nová...poloosa nebo klouby jsem zvazoval, ale dela to i pri neutrálu...Auto bohužel již není v záruce.

k2

Delo se to i pred vymenou pneu? Ze jsou nove neznamena, ze jsou 100% v poradku.

jiripecka

právě, že dělo... myslel jsem si, že to nové pneu s geometrií a vyvážením pomůže ale nic se nestalo

 

mzxy*

0x

pokud je fobie naftová, je to setrvačník

asd1

jj, dvouhmota to taky může být... Nebo i silent motoru?

jiripecka

Je to nafta...a cim by se vadny setrvacnik jeste projevoval? abych si byl vice jisty.

 

bruno*

0x

Jsem si téměř jistý, že jsou v háji tlumiče - olej je pryč. Tohle jsem už zažil. Přitlačte na kapotu, auto by se nemělo zahoupat, ale pouze absorbovat ten přítlak.

 

mzxy*

0x

vadný setrvačník houpe autem především při stání na místě, projevuje se to postupnou destrukcí druhého ložiska na klice, motor i tak ještě běží ale je hlučnější, no pak rupne i to první a můžete pro jiný motor an vrakáč

jiripecka

Při stání žádný houpání ani podobné vibrace nepozoruji...pred tydnem jsem byl na technicke a tam by me s tekoucimi tlumici nepustili...tak uz vazne nevim...

 

remisak*

0x

Něco podobného měl donedávna švagr, dělalo to při rychlosti nad 80 Km soused je automechanik a hned mu řekl že to dělají přední brzdové kotouče že jsou vyhřáté a opravdu po výměně v pohodě. Ale netvrdím že u vás to bude stejné pouze přidávám radu.

jiripecka

Moc děkuji za přispění, avšak komplet brzdy byly měněny asi před 2000km, takže tím to určitě nebude.

asd1

Brzdy stačí špatně namontovat nebo špatně zajet a začnou kopat během chvilky. Ale to by nebylo jen v určitých otáčkách a bylo by to cítit na volantu. Při TK se test tlumičů nedělá = nefunkční tlumič nepoznaj. Ale taky mi to moc nesedí, bylo by to nejen vibrace ale i "druhé kopnutí" po přejetí hrbu, horší stabilita ve větru, oskákané gumy atd.

Tohle chce zkušeného mechanika a projet to. Popis na dálku je jen hrubě orientační a když to může být spousta možností tak je to tipovačka...

 


0x

setrvačník jen klepe.. nevim jak by mohl s utem houpat.. klepe nejčastějí při dojíždění do křižovatky.. udajně to jde vyzkoušet i tak že na místě dáš 4ku a přidusiš motor.. pokud to dělají kotouče tak nejspíš se budou hřát kola a určitě to bude znát při brždění...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]