Nejste přihlášen/a.
Při nízkých otáčkách na volnoběh se může stát, že tlak oleje klesne, zvlášt u ohřátého motoru, určitě jdi na měrku! Pokud tam olej bude dost, ok, dojedeš. Bude jen řidší, zjisti, kolik má za sebou km, asi bude zralý na výměnu.
Opotřebený motor, olejové čerpadlo, ucpaný filtr oleje, sací koš, příliš řídký olej, vadné čidlo tlaku oleje...
1. zkontrolovat olej jestli tam je, pak se dá jet, nezatěžovat motor naplno, držet ho ve vyšších otáčkách = nad 2000. (Nejhorší je plný plyn při 1500 ot. a podobně.)
2 co nejdřív servis - výměna oleje + filtru (filtr kvalitní např. Mann, olej klidne "z Lidlu" - stačí když splňuje specifikaci pro daný motor, Pokud jde o opotřebený motor (ložiska mají větší vůli, proto nízký tlak oleje) není od věci dát olej s vyšší viskozitou
Je to jak na semaforu.
Červená STOP, oranžová dá se dojet s omezením. Já bych neriskoval, motor na volnoběh přežije, ale při zatížení je zadřený (poškozený) během půl vteřiny. Jakmile se ztratí tlak oleje, ztratí se olejový film, a s tí i možnost nejen mazat, ale také odvádět teplo z kluzných ploch.
Těch motorů kdy řidič chtěl jen dojet na vhodné místo už jsem měl na stole nepočítaně. Každý uvěří až se to rafne a ještě pak má plnou "usta" řečí, že to bylo jen momentíček, že to snad ani nemůže být pravda.
Tak může a je to spíš pravidlem.
Jak se nepatrně zvednou otáčky, na kterých je olej. čerpadlo závislé, tlak se zvedne, oko zhasne.
To může být hodně vážné,první co udělej tak že vytáhni tu měrku a koukni kolik je tam oleje. Co máš za auto? tohle značí nízký tlak oleje,při otáčkách se o něco zvýší takže oko zhasne,ale je stejně nedostatečný. Brácha měl tenkrát škodovku 105 a tam to dělalo stejně,jelikož měla jít už brzo z baráku tak to neřešil,po měsíci to začalo klapat a po dalších 14 dnech vylítla ojnice z bloku
To by ma zaujímalo "ďáble" ako chcete na zohriatom motore kontrolovat olej.Zásadne sa meria na vychladnutom motore a rovine..schválne skúste porovnat odchýlku merania.Na škode 120 sa to dialo po cca 15km jazdy a zohriatom motore.Akonáhle bola vyradená rýchlost tak to začalo svietit.Po pridaní plynu to vždy zhaslo.Uznávam že problémov môže byt viac a moja skúsenost nieje všeliek ale vtedy pomohlo výmena čidla oleja.Aj v tomto prípade by som sa okrem prvotnej diagnostiky zameral na toto.
Dá se v klidu skontrolovat i na zahřátým,není to sice přesný,ale pokud je mezi ryskama,dejme tomu dvě minuty po vypnutí motoru tak už je jistota že je ho tam dostatek
Jinxi-stačí 10-15 minut,u současných motorů a olejů!osobně ověřeno-za další dejme tomu hodinu mi u mého na měrce téměř nepřibude!
Tazatel-jako první kontrola množství-je-li ho dost pak bych už nestartoval a volal kámoše s odtahem a pak v garage -neb servis-kontrola věcí jak tu někdo psal (třeba Asd nebo Ďábel)
Asd-co je opotřebený motor a kolik musí mít nalítáno?Měl jsem auto a v něm motor s milionem a i přes špatné těsnění pod palicí ,sice nebyl drak ale dobrý dělňas!se spotřebou 5l/100km!
Asdd neblázni,toto co píšeš se nestane během pár kilometrů!To narůstá postupně ne skokově!
Opotřebený myšleno velká vůle v ložiskách = velká díra kudy olej teče ven = nízký tlak oleje. S kilometrama to nesouvisí, prase to vyrobí za pár desítek tisíc km, kdo umí ten udrží dobrý stav ložisek milion km (zjednodušeně)
Měrka stačí po deseti vteřinách - většina oleje steče do vany běham chvilky. Pro kontrolu jestli tam olej je nebo není to boahatě stači. Už vidim jak ti chytráci "jedině za studena a na absolutní rovině" při rozsvícení kontrolky na krajnici vyrovnávají auto do roviny a čekají půl hodiny až vychladne motor na 20° aby měřili přesně :D
Jeli ho dost nestartovat - a je li ho málo tak nestartovat už vůbec Spíš je li ho dost tak nastartovat a zkontrolovat jestli maže = sundat víčko oleje jestli olej stříká na vačky, pokud ano tak maže a s citem se dá jet s přijatelným rizikem...
Vidím že je tu docela sranda ."asd1" to zobral doslova.
Poradím ešte zobrat vodováhu a vopred zmerat teplotu olejaaby si tam mal tých 20.Jasné že aj blbcovi dôjde že sa v
motore nestratí 1L oleja rozstrekom a že ak po chvíli stánia sa na mierke ukáže aspoň na minime alebo že to vôbec dočiahne k oleju je prvý dobrý signál.Kontrola rozstreku oleja cez nalievacie viečko je tiež dobrá metóda aj keď jej výpovedná hodnota je sporná (koľko má striekat,akým tlakom). Možno by nám to tu natrel "gumidek" Inak čo je s ním?
na 120 ce jakmile začal blikat olej na volnoběch tak byl většinou problém stim papírovým těsněním mezi čerpadlem a sacím košem to já vždy vyhazoval a dával to na silikon pak už problém s blikáním nebyl
a k tomu oleji měřim orientačně stačí aby olej byl aspon na měrce pod minimem a vim že olejem to nebude,pokud však na měrce olej nenajdu vůbec tak ho tam ve většině případů nenajdu ani po hodině stání
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.