Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vzduchové okruhy na nákladním autě a autobusu

Od: romantt odpovědí: 5 změna:

Dobrý den, učím se k výcviku na řidičské průkazy C a D. Prosím o informaci, kterou jsem v materiálech nenašel a rád bych to znal. Mám pár začátečických otázek.

Ve vzduchové soustavě velkého auta je čtryřcestný vzduchový ventil, oddělující 4 vzduchové okruhy. Nenašel jsem informaci, ke by bylo vyjmenováno co přesně může na nákladním autě a autobusu každý ze čtyř okruhů zásobovat.

Jestli provozní a parkovací brzda jsou dva samostatné okruhy?

Přívěs nebo návěs sdílí společný okruh s nákladním vozem, nebo má samostatný okruh?

Dále vím že můžou zásobovat vzduchové odpružení, sedadlo řidiče, otevírání a zavírání dveří autobusu.

Co ještě je vzduchem zásobováno?

Sklápěcí ústrojí korby, jeřáby a nakládací ruky jsou také na vzduch?

Děkuji

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

No, je to už sice pár let, co jsem dělal C a D, ale zkusím dát nějaké info. Jednak je problém zevšeobecňovat, systémy se liší podle jednotlivých výrobců.

Provozní brzda a parkovací brzda bývají zcela odděleny - jednak kvůli bezpečnosti, jednak jsou i naprosto odlišné funkčně. Stručně řečeno - provozní brzda pracuje tak, že pokud v okruhu není tlak, nebrzdí. Šlápnutím na pedál brzdy napouštíme do okruhu tlak a ten přes píst (nebo membránu) vyvolává brzdění . Pakrovačka funguje naopak. Má pružinu, která drží brzdu zabržděnou. Pokud chceme odbrzdit, musíme okruh naplnit tlakem.

Přívěs - většinou má vlastní vzduchojemy, okruh - vzduch bere pochopitelně, z tahače, ale bývá to uděláno tak, že když se přívěs za jízdy utrhne, či odpojí, tak plnící hadice ztratí tlak a brzdič přívěsu začne brzdit ze vzduchojemů.

Co je vzduchem zásobováno - to je závislé auto od auta, kromě toho, co jste jmenoval tak mě napadá třeba hovnocuc - mívají pneumaticky otvíraný ventil na cisterně, staré Škody RT měly vzduchotlaký posilovač řízení, některé auta měly třeba pneumaticky zvedané rezervnéí kolo.

Sklápění korby, jeřáby a zvedací čela jsou hydraulické. I když - pamatuji vleky za traktor, které měly vyklápění taky pneumatické..

 


0x

Jen doplním Promona-provozní brzda-vzduch,parkovací-mechanická,nezávislá na množství vzduchu ve vzduchojemech,musí brzdit vždy!

 

koko*

0x

sklápěčka,ruka apod. jsou na hydrauliku.

 


0x

Okruh auta a vleka je oddelený a na aute je namontovaný brzdič prívesu a z neho sú vyvedené dve hadice na pripojenie prívesu alebo návesu.Na tejto stránke najdete rôzne schémy rozvodu vzduchovej súpravy.Vzduch v nákladnom aute,autobusu sa používa na ovladanie brzd,potom sedačiek,u autobusu dverí,posilovač spojky je na vzduch,radenie prevodovky môže byt na vzducch,najmä automatické,ďalej vzduch je privedený aj ku motoru na ovladnie jednotlivých komponentov,používa sa na pruženie podvozkov atď.: totaltruckparts.net/...

 


0x

- sklápěcí ústrojí - hydraulické ruky - jeřáby atd. jsou ovládány hydraulikou

tady máš zbytek vyčerpávajících informací

google.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]