Nejste přihlášen/a.
Po delším trápení se podařilo autoservisu vyladit nastavení zadní parkovací brzdy (osobní vozidlo M1) tak jak ukazuje snímek protokolu. Jedná se o to, že levá zadní brzda dlouhodobě nedostatečně brzdila, lanovod vyměněn před 2 roky, brzdový třmen před cca 3 měsíci, přesto při nezávazné STK byla tato závad vytknuta. (pravá strana: lanovod a třmen měněn asi před 3 roky).
V posledních letech auto používáno jen občas, jízdy venku, ale převládá městský provoz.
Po cca 2 hod práci v servisu se po zkušebních jízdách podařilo dosáhnout výsledku dle protokolu. Od testování jsem různě parkovací brzdu dle doporučení zatěžoval při jízdách z kopce, na STK pojedu až za několik dní. Je předpoklad, že STK bude OK?
Parkovaci brzda je u techto vozidel zpravidla i brzda nouzova, proto musi zplnovat podminku dostatecneho brzdneho ucinku, tzn. Zastavit kola za jizdy a rozdil v brzdnem ucinku nesmi byt vetsi nez 30% na naprave, to je ale hodnota maximalni, po oprave by to melo byt o hodne jine. Doporucuju Vam to nechat opravit poradne, nemel by byt problem brzdy cele rozebrat a pripadne povymenovat vsechny aktivni casti, toto se celkem dobre diagnostikuje, nespokojil bych se s vyjadrenim ze to lip neslo.
Pokud méně brzdí jedna strana, nelze s jistotou tvrdit, že právě brzda na této straně je vadná. Je nutné zaměřit se na obě strany, protože slabší brzdný účinek může být dám tím, že naopak druhá strana brzdí příliš. Tedy nehledejte závadu v méně brzdící straně, nemusí tam být. Méně brzdící neznamená špatně brzdící.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.