Nejste přihlášen/a.
Spíš bych přeměřil dobíjení, vypadá to, že hodně přebíjí a uvnitř akumulátoru vzniká tlak, který nemůže uniknout.
V tom případě je špatný akumulátor. Už se mi ale stalo, že někdy to dobíjelo správně a někdy tam to napětí bylo vyšší... Zkusil bych se jet projet a pořád měřit napětí jestli tam náhodou větší neskočí.
Taky tipuji na přebíjení, pár info tady
AGM VRLA akumulátor
Platí zde pravidlo: - u akumulátoru tohoto typu nesmí nabíjecí napětí překročit 14,6V (tedy zde se připouští napětí o něco vyšší než u akumulátorů gelových, někteří výrobci připouštějí až 14,8V). Pokud překročíme uvedená napětí, zkracujeme jeho životnost. Nabíjení akumulátoru AGM př. -k nabíjení se využívá tzv. IU nabíjecí charakteristika -nabíjení se zahájí konstantním proudem (I) o velikosti 0,1 jmenovité kapacity -tímto proudem nabíjíme až do hodnoty napětí 14,4 až 14,6V -pak přepneme na nabíjení konstantním napětím (U) o velikosti 14,4 až 14,6V -díky nabíjení konstantním napětím teče do akumulátoru, v konečné fázi, jen malý proud Pokud nemáme "inteligentní" nabíječku, nabíjíme od počátku raději v režimu konstantního napětí o velikosti do 14,6V. V průběhu celého nabíjení kontrolujeme teplotu.
Svorková napětí 12V AGM akumulátoru naprázdno, stav nabití: 12,8V = 100% 12,5V až 12,6V = 75% 12,2V až 12,3V = 50% 12,0V až 12,1V = 25% 11,8V = vybitý Měření provádíme nejlépe za 24h od posledního nabíjení, jízdy. Dřívější měření může dát falešné hodnoty.
Přeměřil bych nabíjecí napětí na aku za chodu motoru - po jízdě...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.