Nejste přihlášen/a.
zdravim, jen premyslim, zda vubec prodju technickou a emsie se starsim autem 1.9tdi z r.v.98.
auto je v poradku (technicky i esteticky), ale slychavam, ze je lespi to dat nejakem servisu, ze ty tam maji kontakty a spise takoveto stare auto tou technickou projde nez individualne... co si o tom myslite?
Jestli je v pořádku tak klidně i individuálně,myslíš že ti technici mají kopyto a rohy?. A když ti na tom náhodou něco neprojde tak dostaneš známku na 30 dní,dáš opravit,jdeš na opakovanou a projdeš. Nebezpečnou závadu na autě pozná i lajk,že to třeba špatně brzdí,něco tam šíleně mlátí,plave to na silnici nebo tak.
Já pravidelně procházím,zcela legálně a bez obav s 16 let starou felicií
Ono u tohodle postupu,kdy mechanici mají různé známosti a podobně,tak to nechají projít a třeba nějaká závada,třeba i potencionálně nebezpečná,zůstane mimo pozornost. Případů kdy auto ani nevjede do areálu STK je hodně,a podle toho to na silnicích občas vypadá,kdyby se to kontolovalo opravdu tak jak se má tak 60% aut starších 10 let zítra nevyjede
Vždy jezdím sám a vždy OK!Hlavu neutrhnou a pkd bude štěstí že je technik rozumný (já zatím takové mívám nebo jsou u nás všichni?!)tak projdeš i s motorem oblitým od oleje jako se mi stalo na starém BéXu14RE -na cestě (týden před STK!) cca600km nonstop několik výměn oleje v motoru,myslel jsem že praskl blok ,ale nevydrželo gufero poloosy.Mechanik mi ještě tenkrát radil nejlepší přípravky na mytí motoru od oleje a jak sledovat kudy teče a dal na 2 roky.
Pro neznalé rýpaly-BX14RE-ležatý motor od PSA 1351ccm,tzv monoblok-společná olejová náplň motor-převodovka!
Fíku-ano jedna dvě kapky projdou,ale masivní únik by neměl-ten motor tenkrát vypadal jako by byl vytažen z oleje!
Jo a na další technické (shodou tentýž technik) se ptal co tomu bylo-pamatoval si mne,když jsem sdělil že to bylo guferem poloosy-nechtěl věřit!
Pokud olej vyloženě nekape tak to neřeší asi nikde,protože motor oblitý od oleje je každé druhé auto. Tenkrát jsem na feldě dělal řetězový rozvody a prosakovalo gufero klikovky,než jsem tehle úkon dělal měl jsem technickou,nějaká kapka oleje občas ukápla a technik nad tím taky mávl rukou když jsem mu řekl že to budu opravovat s rozvodama
Myslím si něco o vás, jsou přece i starší auta. Jak se o něj staráte? Nikdy jsem před STK nejel do servisu, stav auta přece znám. Jen jednou jsem neprošel, i když před tím vždy i s tou "vadou", pečlivý technik a vypnutý airbag který "nenaskočil", 30 dnů.
Ale klidně můžete na prohlídku když si nejste jistý, dělají se, na to se přece nemusíte ptát a je vám to houbec platné. Jde o vaše prachy.
Nebo jsou servisy, spíše "opraváři" kteří vám na STK zajedou. Ale...nehoda a stav a tvrzení že to bylo přece na STK?
Udelejte si takovou kontroku doma, dost veci se de zjistit nebo odhadniut a kdyz odhalite zavadu, budete vedet co od servisu chcete opravit. Na tk je mozne ziskaz tri druhy zavad, a b c, nejhorsi je c, ktera znamena vozidlo nezpusobile provozu. To uz ale misi bit do oci. Uvedu ty bezne, zpusobene opotrebenim beznym provozem: Melo by sem spadat: nedostatecna funkce brzd, nerovnomerny brzdny ucinek tzn auto nesmi pri brzdeni tahnout ke strane, nefunkcni nebo neserizena rucni brzda, dale to chce nemit nadmerne vule v rizeni a zaveseni kol, mit tlumice s alespon nejakou funci, zadne diry v karoserii. Spada sem i nadmerne zrezivele brzdove i jine potrubi, nebo treba i uvolnena spona na vyfuku. Ty dalsi vady znamena maximalne kategorii b a tedy 30 dni na odstraneni a opakovana kontrola za 100kc, dostane se protokol, kde je napsano co je potreba odstranit a stim muzete zajit do toho servisu. Jinak doporucuju zkontrolovat osvetleni, seridit svetla, funkcni nastavovani vysky svetel (vyjimku maji snad jen felicie) mit funkcni klakson, mit nahustena spravne kola i s rezervou, v poradku povinnou vybavu, zadne nehomologovane dily nebo doplnky, nehlasici se zadnou chybu na pristrojovce, nemit uniky provoznich kapalin, ostre hrany na karoserii atp. A myslim ze to bude to ok. Ano, tohke vsechno muze udelat i servis ale dle meho nazoru je to zbytecne.
Pokud je auto v pořádku, tak nevidím důvod, proč by nemělo projít. Evidentně autům nerozumíte, tak si najděte nějakého mechanika, ke kterému budete jezdit a budete mu důvěřovat, ten Vám pak může udělat kontrolu , zda před STK máte vše v pořádku a pokud něco bude v nepořádku, tak Vám to po dohodě opraví. Co mi řekli na STK tak ojetému autu STK bez závad nenapíšou, vždy musí být alespoň koroze podvozku nebo netěsnost výfuku ... je to divný, ale je to tak. To jsou však ty úplně banální závady, které nebrání tomu, aby Vám tu TK dali.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.