Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Koupě ojetého auta s automatem

Od: koblih111* odpovědí: 10 změna:

Dobrý den,potřebuji koupit ojeté auto s automatickou převodovkou pro svoji manželku.Doporučili by jste mi prosím nějaký vůz od roku výroby 2001 a s cenou kolem 50-60 000Kč.Díval jsem se na Opel Corsa,Toyota Yaris a na WW Polo.Jsou nějaké zkušenosti,budu rád za jakoukoli radu a pomoc..děkuji

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

layborr*

1x

Velmi těžké je stanovit aktuální technický stav automatické převodovky.
Vyzkoušejte ji ve všech režimech jízdy.(město , dálnice , )
Neměly by se ozývat žádné rázy nebo škubnutí, převodové stupně by se měly řadit plynule .
Případná oprava bývá dražší,
Asi bych doporučil vybírat z automobilů s kilometrovým nájezdem do 100.000km. Samozřejmě by bylo nejlepší, aby
stav tachometru korespondoval s počtem najetých kilometrů.

S automatickou převodovkou se lehce řadí, hůře se nakupuje a pak se i hůře prodává.

I když se traduje že Yarisy jsou bezproblémové , musíte vycházet z aktualního stavu vozu , u tak starých vozů (2001 ) se může potentovat cokoliv kdykoliv .

doplněno 30.09.15 13:26: Osobně bych se bál automatu staršího než šest let s více než 150 tisíci kilometry,"říká Josef Malý ze servisu automatů Zdroj: auto.idnes.cz/...
pitrs*

nevím, jestli je zrovna automat vhodný na nákupy, popojíždění po městě apod. Ta skříň bude trpět, auto cukat a manželka z toho bude akorát nervózní. Při výběru musí být rozjíždění plynulé a bezproblémové. Řadit musí bez škubání a při prudkém přidání musí auto podřadit. Vyzkoušejte i manuální řazení (pokud to auto umí). A rovněž couvání, auto nesmí poskakovat.

hubas*

"Dobrá" automatická převodovka je výborná věc...a kdo tvrdí opak, nemá s takovou převodovkou dlouhodobé zkušenosti. Zaměřte se na prodejce, kde lze automatickou převodovku pojistit pro případ budoucí závady!

Právě na popojizdeni je automat skvělý, netrápí se spojka, jde jet 10km/hod úplně hladce. Když popojizdi kamion a vy za ním, tak s automatem to není problém, s manuálem o nervy a o spojku. proč by mělo cukat nechápu. Rozjíždí se samo jak na elektřinu, přidání plynu je hladké...

 

azecu

0x

Možná to nechceš slyšet, ale at se raději naučí řadit. Když už automat, tak do pořádného velkého auta, kde se nešetří při výrobě.

Automat je docela náchylné a o dost složitější zařízení, než obyčejná ručně řazená skříň. Ještě žiješ v Evropě, kde automatů jezdí pomálu, takže v případě poruchy je zaděláno na velký problém.

koblih111*

velké auto s normální převodovkou máme,ale z jistých důvodů potřebuji prostě auto s automatickou převodovkou na popojíždění do města na nákupy,nebo pro děti do školy a na kroužky.O učení to neni

 


0x

Brácha kupoval své ženě fiat punto v automatu - má ho cca 4 roky (bylo 8 let staré) a jezdí s ním jen na krátké cesty. Jestli najel 15tis km, tak je to moc. Ale na cestu po městě na nákup nebo prodítě do školy - moc si ho chválí. Servis za celou dobu jen olej a filtry, jinak NIC!

 


0x

automat je určitě fajn věc do té doby, než se v něm něco vysype.. ono opravy manuálních převodovek nejsou zrovna nejlevnější záležitostí.. asi bych pohledal na netu, který automat patří mezi spolehllivé a podle toho tak nějak vybíral... stejně je to loterie, protože nikdy nevíte, kdo se k tomu jak choval a jaká byla údržba... takže pečlivě vše zkontrolovat, jestli funguje jak má..

 


0x

U Corsy a Yarise pujde o robotizovane prevodovky (easytronic, respektive MMT), u Pola zrejme o dvojspojkovou dq250 - tedy take robota, ale ovladaneho hydraulicky. Tedy ani v jednom pripade nejde o klasicky planetovy automat s menicem, kde bych byl u ojetiny extremne opatrny a spise se automatu z vice duvodu vyhnul. V tomto pripade bych se tedy automatu uplne nebal.

Vnitrky prevodovek jsou prakticky stejne jako u kazdeho manualu, tedy zde nehrozi zvysene ryziko problemu oproti jinym prevodovkam, jediny problem navic oproti manualu muze nastat v ridicim ustroji, zvlaste u prvnich dvou, kde jde obvykle o opotrebene uhliky na servech, namozeny prevodovy mechanizmus serv a podobne drobnosti. Je ovsem nutno zminit, ze serva jsou casto delana jako nerozebiratelna, takze pripadna oprava se muze prodrazit, pri trose snahy a umu lze ale ze zkusenosti rozebrat a opetovne slozit i tyto. Hydraulicky ovladana dvojspojka temito neduhy netrpi, v pripade, ze by se na ni ale neco rozbilo, tak oprava muze byt vyrazne drazsi, nez u prvnich dvou.

Pokud je Polo s dvojspojkou, dal bych prednost jemu pred dalsimi. Navic u druhych dvou robotu nebude razeni uplne neznatelne a komfortni a obcas to muze s autem i dost cuknout, nebo se motor dost vytaci, radi, kdy se to nemusi uplne hodit a pod. Zkratka klasicke roboty nejsou uplne plynule.

 

mt

0x

Škoda fabia 1 tu jsem nedávno koupil manželce z německa.Má poctivou japonskou převodovku a ne nějaké robotizované a podobně.Manželka je s fábií spokojená a pořád mě za ni děkuje.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]