Nejste přihlášen/a.
Zdravím,mám menší problém a to ten ,že mám auto v top stavu po GO,ale bohužel je to bez TP,a mám v ruce TP na stejné auto Mazda 323F 94kw i s platnou stk do listopadu,i barva sedí v TP,jen vin kod nesedí ,dá se ještě udělat přestavba vozidla,či výměna karoserie úředně,nebo jak na to legálně samozřejmě bez přerážení vin kodu a podobně.Velice děkuji
pochybuji že ze dvou aut oficiálně vyrobíte jedno, úřady ví že v čr jsoiu te%d statisíce zanikolých aut a majitelé se je pokusí zlegalizovat
1.) pokud je karoserie konstrukčním celkem, platí, že musí být schválena jako karoserie
2.) pokud k ní nemáte platný doklad, např. od výrobce, asi těžko prokážete, že to, co chcete použít, je skutečně schváleno jako karoserie, i když to jako karoserie vypadá...vyřazením, resp. zánikem vozidla ztrácí celé auto technickou způsobilost
3.) na případné argumenty, že karoserie je náhradním dílem, odpovídám, že podle zákona je tomu tak jen v případě, že výrobce karoserii za náhradní díl prohlásí
4.) náhradním dílem je motor, který má jen značení typu a při výměně za stejný typ není nutné nic hlásit, zapisovat ani legalizovat.
5.) Proto se obávám, že při žádosti o legalizavi výměny karoserie vás úřed nejdřívě odkáže na výrobce, aby se vyjádřil, a pokud výrobce dospěje k závěru že výměna je technuicky možná, bude úřad v souladu se zákonem ppožadovat dokald o schválení technické způsobilosti konstrukčního celku.
Nechci tě nabádat k podvodu aby to tak nevyznělo,ale než se měsíce dohadovat s ouřadama tak zkusit spíš přerazit ten win kód. Sehnat si někoho kdo to udělá dobře a bude po problému. Na evidenčce když přepisuju auto tak se na win nějak zdálky zběžně mrknou a pokud to nebude do očí bijící ale dobře převařené a přelakované,nic nepoznaj. To by museli mít vyloženě z nějakého důvodu podezření aby to zkoumali důkladně
jeho dotaz je: udělat přestavba vozidla,či výměna karoserie úředně,nebo jak na to legálně samozřejmě bez přerážení vin kodu a podobně.Velice děkuji
Nastudovat si možnosti v 56tce.
Myslíte Zákon č. 56/2001 Sb? A nebo udělat inviduální přestavbu s jiným názvem auta,na internetu jsou mraky aut na prodej bez TP tak to asi řeší více lidí než jen já.
Individualni prestavba je ptakovina, tudy cesta nevede.
Ty papiry, na ktere to chcete "postavit", jsou psane na Vas? Pak by mozna reseni bylo.
Ano papíry jsou psané na mě,a je platbá stk,barva stejná jak auto co potřebuju lealizovat i motor sedí dle TP.
Ale vozidlo na které byl původně tento TP fyzicky již neexistuje bylo rozebráné na díly.
Jaké máte na mysli řešení?Děkuji
No jistym resenim by mohlo byt "obnoveni VIN nahradni technologii"-prideli Vam nejake cislo "uredne". Nejprve zjistit, v kolika znacich se shoduje realne VIN s tim v papirech, pak by se nahodou to VIN poskodilo ve znacich, ktere se neshoduji a zazadalo by se prave o obnoveni VIN nahradni technologii. Bohuzel nevim, jak funguje overeni, ze pristavene vozidlo je prave to od tech papiru, takze bych zacal patrat timto smerem.
Vzhledem k tomu, ze mate papiry na Vas psane a auto normalne prochazelo STK, by cely proces nemusel byt nijak podezrely...
Vin sedí na 95% dle tp jen poslední 3 čísla jsou jina to mi nahrává do karet.Děkuji za radu tohle by mohla být cesta
všechno je o penězích a domnívám se že nafixlování staré vrány se pěkně prodraží, mám dojem že už pred 2 lety fotili VIN? Nepamatuji si to , ale letos si myslím už fotil...nebo to byla evidenčka, nějak se mit plete dohromady...poptal bych se techniků na STK jak na to...ne v místě kam pojedu pak na STK, když to nějak projde...
V minulosti (asi 8 roků zpět ) jsem koupil koupil auto s padělaným VIN a navíc po kontrole ještě strhnul štítek s typem motoru.Naštěstí jsem narazil Úředníky a pomohli vyřešit situaci.nejprve na další EvK kam zavolala skrze navedení kontroly a lepšího popisu poškozených identifikátorů,pak přišla na řadu PČR kam mne zavolali na kontrolu-expertizu (tato byla negativní)auto nepoocházelo z trestné činnosti,na základě tohoto vydala povolení k úřednímu vyražení VIN náhradní technologií (toto spočívalo v "přeškrtání" přeraženého VIN - muselo zůstat i nadále čitelné!- a poté jeho nové vyražení vedle a nafocení pro úřad),poté přes autorizovaný servis přišla identifikace typu motoru (nafotili motor,odeslali do Phy na zástupce automobilky)toto vyjádření o správnosti motoru stálo tenkrát jen 1000kč,ovšem na toto jsem čekal jen necelý týden a na výsledek od policie víc jak 3 měsíce!
Dle ověřených informací jsem zjistil,že to ,že pomohli zlegalizovat byla jen a pouze jejich dobrá vůle,klidně po první evidenčce mohli zabavit ORV a do TP zápis o trvalém vyřazení a tím znemožnit používání auta!
česká legislativa na rozdíl od vyspělých EU zemí neřeší problermatiku identifikátorů komplexně, na webu MDCR kze nastudovat stanovisko MDCR k identifikátorům, nebo postup přidělování úředních čísel...
Jinak vozidlo s neúředním zásahem do identifikátorů je podel zákoan TECHNICKY nezpůsobilé a neze jej provozovat na veřejných komunikacích, vozidlo které bylo v minulosti trvale vyřazeno se dnem 1.1.2015 považuje za zaniklé, tedy za technicky nezpůsobilé a nelze jej legalizovat, jedině absolvovat postup jako při jednitlivé výrobě auta...bohužel se starším autem nediosáhnete na emisní normu EURO 6 proto je tento postup nereálný...
Když čtu některé přípěvky, nedivím se, že v ČR už 5 let probíhá akce ČISTKA, která má alarmující výsledky ...nedivím se že zahraniční bulvár píše o CR jako o vrakovišti Evropy atd...
Kdo je jazykově vybaven, může si přečíst jak je to v Německu, nebo na Slovensku...kdyby to bylo u nás, 30 procent dovezených vozidel se vbec nedostane do českého regisru...
Známý měl třeba na oplu vinkod vyrezlý ,že byl špatně čitelný,tak mu taky na stk vyrazili náhradní dle TP a šlo to,a když mi nesedí jen 3 poslední čísla,tak ty se znečitelní a oni uvidí,že vin kod sedí krom posledních 3 čísel které jsou nečitelné tak snad udělají náhradní vin kod,jinak vše sedí.
STK nemá oprávnění cokoliv vyrážet bez písemného rozhodnutí příslušného správního orgánu
orezlé VIN-ko znamená že všechny ostatní identifikátory včetně skrytých jsou v pořádku a odpovádají dokladům
jinak by kdokoliv mohl ukrást vaše auto, bez problémů nechat přebouchat VIN-ko a užívat si vesele auto s jinými doklady
Každé auto má SKRYTÉ IDENTIFIKÁTORY, proto nikdo nic jen tak neudělá, protože dnes se za legalizaci kradených nebo technicky nezpůsobilých aut trestně stíhá...pokud se na to přijde...
Každé auto má SKRYTÉ IDENTIFIKÁTORY
Jste si jisty, ze opravdu kazde? Ja znam i takova auta, ktera skryte identifikatory nemaji. Pro uplnost: predpokladam dle motorizace, ze auto, ktere se zde resi, je model BG (vyroba 1989-1994), tedy v nejlepsim pripade 20let stare...
vetsina vyrobcu ma v cr sve zastupce, kteri jsou schopni vyrobene vozidlo bezpecne identifikovat.
Jste si jisty, ze bezpecne identifikuji vozidlo, ktere bude mit poskozeno posledni 3 znaky VIN (tedy jakesi poradove cislo ve vyrobe)? Tedy ze poznaji, ze konkretni vozidlo bylo vyrobeno napr. jako 150. v poradi, a ne az 192. o 2 tydny pozdeji? Jak na to bez tech skrytych identifikatoru prijdou?
Coz u 10 leteho auta je mi to jasne, ale u vice jak 20let stareho? Airbag to mozna ani nema, tovarni radio tez ne a RJ tak maximalene na motor. Motor jsem pochopil, ze je tam ten, ktery je zapsan v TP.
Otazkou je, zda takoveto auto s CASTECNE poskozenym VIN lze povazovat za neidentifikovatelne.
A s tou legalizaci kradenych aut bych to tak spatne nevidel. U novych aut je to, prave diky vice moznostem identifikace, problem a u starych aut se to nemuze vyplatit...
Kdyz tak na to koukam, lze pouzit nahradni karoserii stejneho typu vozu ktera nema platny tp? Nebo ji uz muzu pouzit pouze jako darce?
Jde o BMW E36 Compact. V obou pripadech 316i. Na papirech je 1996 se sibrem a bez papiru 1999 s pevnou strechou.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.