Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
rád bych se Vás všech zeptal, jak je to s filtrem pevných částic? Opravdu je tak špatný? Má někdo osobní zkušenost s vozidlem škoda octavia II. 1,6 TDI 77kw r.v. 2010 který filtr DPF má? Je dobré si koupit toto vozidlo na krátké a někdy i delší trasy?
S tim nemohu souhlasit,neni problem u diesla vyštavit baterku castym popojizdenim po meste v zime s vyuzivanim vymozenosti/vyhrivane celni a zadni sklo,zrcatka,sedacky,nezavisle topeni bez pridavne baterie.../K tomu parkovani venku na mrazu o problem je vystarano.A to i s novou baterii a bezchybnem dobijeni.
Při krátkých jízdách se nevypálí a tím se snižuje jeho životnost .
Filtr pevných částic vyžaduje ke své správné funkci provádění automatických pravidelných regenerací vozidlem.
Tyto regenerace jsou spouštěné řídící jednotkou a mají za úkol vypálit saze uložené ve filtru a umožnit tak
jeho další provoz. Aby regenerace filtru probíhaly dostatečně efektivně, je nutné s vozem občas jet delší trasu
konstantní rychlostí, kdy při dodržení těchto podmínek dochází k jeho efektivní regeneraci. Pokud pak jezdíte
většinu času pouze krátké trasy v městském provozu, je předpoklad, že regenerace probíhají pouze omezeně a životnost
filtru pak rapidně klesá.Při nadměrném zanesení filtru pevných částic, kdy již tento filtr nepracuje jak má,
je vozidlo uvedeno do takzvaného náhradního režimu, kdy vůz nemá plný výkon a není možné provoz filtru obnovit
klasickým způsobem. V některých těchto případech je možné provedení násilné regenerace filtru pomocí originální
diagnostiky. Pokud však je již zanesení příliš vysoké, není možná ani tato regenerace. Pro nejednoho majitele
vozu pak přichází otázka, jak tento problém s filtrem vzhledem k jeho velmi vysoké ceně řešit a hledají tak další,
jiné alternativní řešení.
Něco přes 4 roky jezdím uvedenou motorizaci. Najeto 90 tis. Každý den dojíždění do práce, přes město cca 26 km tam a zpět. Motor se sotva zahřeje. Několikrát do měsíce delší trasa. Je fakt, že často jedu do práce cca 3 kilometry po dálnici, kde to "ohulím". O filtru pevných částic vůbec nevím. Vůbec se o něho nijak nestarám. Na autě byla závada na teplotním čidle, měněno po cca 70 tis. přední ložisko (hučelo), před měsícem velká prohlídka, při které byly měněny brzdy - komplet.
Manželka má 1.6 TDI Fabii 2012 a její každodení cesta je 4 km škola a zpět.Takže 8 km + nějaký lekař nákup.
Za ty 2 roky o filtru nevíme nic.Spíše se divím, že to dobije baterku...Hlavně v zimě kdy si ráda přitopí pod zadkem vyhř. sedačkama...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.