Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Slabý výkon a kouř z oleje u 4 taktu 50ccm

Od: hanyking* odpovědí: 8 změna:

Ahoj mám jawu betku 50ccm 4 takt. Najeto 11 000km. Včera jsem šel jezdit nešetřil jsem ji. Stále na plnej plyn. Motor se asi hodně přehříval. Pak jsem zastavil a už jsem ji nenakopl. Musel jsem ji rozjet. Po asi 5 minutách kouř z oleje. Zastavím odšroubuji olej a vyvalí se kouř. Oleje dost. Nechal jsem vychladnout ale už to nešlo nakopnout. Roztlačil jsem ji a jak je ta hadička dole pod motor tak z té se valil hustej kouř. Když jsem otůroval tak jak z výfuku. Výkon tak 1/4. Nakopnout to nejde jen roztlačit. Při výjezdu od baráku jsem škrtl motorem o obrubník ale to by nemělo mít souvislost. Co se tam asi stalo?


 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

moto*

2x

Tipoval bych na zadřené. Právě opravuji stejný motor z mopedu jiné značky. A píst zadřený, zapečené kroužky a ve válci natavený hliník. Zákazník mi přivezl původně na montáž většího válce a opravu elektriky. Tak jsem chtěl napřed opravit tu elektriku, protože ta mne baví nejméně. Nešlo to vůbec nastartovat a když jsem našlapoval, tak páka kladla mnohem menší odpor než je běžné. Motor byl bez komprese. Tušíl jsem zadření a také ano a dost pěkné. Navíc se přizadíral pístní čep v ojnici a pístu. U těchto motoru je pístní čep uložen v kalené ojnici bez ložisek a funguje to. Jenže když se zadřený píst přehřál a také přehřál ojnici, olej již nastačil mazat a bylo zle. Pokud je klika v pořádku, tak stačí dát nový píst a vyčistit válec od napačeného hliníku, nejlépe louhem, trochu přehonovat a může zase fungovat. Pokud je přidřený čep v ojnici, je to malér, znamená novou klikovku. U motoru který opravuji jsem se zákazníkem dohodl, že se pokusím ojnici začistit a dát jiný jetý píst a válec které se mi povalují z přestaveb a bude s ním jezdit, dokud se kola budou točit.
Ty motory jsou neskutečné, mám zde motorku která má najeto poctivých 32000 km, má kompresi, dobrý zvuk a tahá také dobře. Chce to dobré oleje a častěji měnit, případně si namontovat přídavný olejových chladič. Člověk který trvrdí, že jsou to proti Jawám žďorba je opuštěn rozumem. Jawy jsou braky. Jediné co na nich funguje jsou právě cizí motory, všetně těch co jsou v Betkách a Jawa je kupuje z Číny.


doplněno 10.09.15 08:36:

kamill: takové nesmysly jsem o motocyklovém čtyřtaktu nikdy neslyšel, mají společnou náplň oleje pro motor a převodovku a do sání se také olej nemůže dostat. Do spalovacího prostoru jedině poškozenými pístními kroužky nebo stíracími gufery ventilů. Je také teoretická možnost poškozením těsnění pod hlavou, to je ale prakticky u techto motoru vyloučené. To co píšete by se dalo snad částečně brát pro dvoutakt. Nu u snídaně jsem se docela zasmál.

 


0x
Nejspíš to bude tim že nemáš jawu ale mizernou ludru.
hanyking*

Motor je to honda. Ty motory jsou dobré.

 

asd1

0x

První co mě napadá - kruhy (zapečený) = malá komprese; spaliny jdou pod píst; olej jde do válce...

 

mzxy*

0x

zkontroluj ventily, budou k.o., také válec -píst a gufera...

motor není pravá Hodna Monkey, ale jen čínská kopie

 

hanyking*

A čím to vzniklo? Jak jsem to honil na plnej plyn a přehřálo se? Pokud to bude připečený na kolik vyjde oprava? Má smysl to ještě opravovat? Dík. Opravit to neumím a musím to dát do servisu.

fik

Nevím jestli to tak platí i u tohodle motoru,ale jednou jsem viděl jak známý rozhýbal zapečené kruhy na 120tce tím že nalil do válců kapku petroleje,petrolej rozpustí ten připeklý karbon a kroužky by měly být zase pohyblivé. Rovněž příčina může být i jiná,třeba pospálený ventil

 

kamill*

0x

Ak sa v olejovej skrini objavuje zvýšené množstvo dymu,pravdepodobne je poškodený semering medzi motorom a prevodovkou, čím sa prevodový olej sa prisáva na spalovanie a motor dusí.Poškodené možu byt aj semeringy okolo rozvodu 4 taktu.Skúšku tohoto podozrenia možete urobit odstránením prevod.oleja a jeho krátkodobou výmenou za olej do 2 taktu,ktorý lepšie horí .Ak sa zvýši výkon a prestane sa motor dusit pri zvýšenom dyme, tak poškodenie je jasné -výmenit gufera. Inak si myslím ,že škrtnut motorom o obrubník je zlé a ukazuje techniku vašej jazdy

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]