Nejste přihlášen/a.
Zdravím, mám dotaz bylo mi řečeno, že při zahřívání motoru to nemám točit přes 2000 otáček, ale někde jsem četl že při takových nízkýh otáčkách se níčí dvouhmota tak jak tedy jezdit?
otázkou je, zda po přeřazení získám 1200 nebo 1000 otáček nebo lépe 1500. To záleží na zpřevodování převodovky. Přece se nemůžete řídit pravidlem, že za všech okolností přeřadíte při 2000?! To neudělá ani automatická převodovka.
Když jedete do kopce, tak je blbost v prudkém kopci po roztažení na 2000 získat 1200 a pak to dusit celý kopec a to pak stačí mírně pustit plyn v zatáčce při vyjíždění kopce a máte otáček 1000 a znovu podřazujete?
Mějte takovou rychlost, na kterou prudkým sešlápnutím plynu auto zareaguje zrychlováním a né bručením, vibracema, které poškodí dvouhmotu a žádným zrychlováním.
Z dlouhého mírného klesání zase na spotřebu klidně dejte 5 nebo 6 a na ty otáčky 1000 plachtěte, pokud nepotřebujete brzdit motorem.
To nemáte cit a sluch? Si představte, že to jedete na kole. Není to jen o otáčkách. Podtáčením si ten nafták odrovnáte. Zanese se sání od EGR, zasekne turbo a DPF se nebude mít šanci vypálit.
Při zahřívání by ten diesel neměl vyloženě tahat na sílu a tak by jste měl místo dušení podřazovat a držet ho na takových otáčkách, kde s vámi pojede lehce a rychle reaguje na plyn, ale nebudete ho zbytečně honit a jezdit se studeným brzda plyn.
Neznamená to tedy, že se studeným budete všude jezdit na 5tku po městě a trápit to plynem na podlaze přičemž je to tak těžký převod, že to ve městě ani s plynem na podlaze skoro nejede. To je ono druhé ničení a horší než vyžší otáčky.
Nejoptimálnější je řadit tak, aby se otáčky pohybovaly v okolí maximálního točivého momentu. To platí pro všechny motory, vč. benzínových.
aby si to někdo blbě nevyložil, že má mít otáčkoměr poblíž červeného pole a řvoucí motor.
Jinak já rozumím. Některá auta ten točivý moment mají vyznačen zeleným polem na otáčkoměru.
70o C teplota motoru je na diesel málo. Vyměňte termostat motoru. Pozor - některé FORDy mají termostaty 2 !
Zdravím, záleží na vozidle. Co je to za vozidlo? Obecně to říci nelze. Někde to bude ok, jinde ani turbo nezabere a tím pádem auto není optimálně provozováno.
Nastudujte si, při jakých otáčkách má motor nejvyšší točivý moment a na těch řaďte.
Fiat 1.6 Multijet je při 1500 ot/min. Z jedničky řaďte na dvojku klidně nad 1200 ot., motor totiž dostává zbytečně zahulit a výkon motoru to u každého dieselu zvládá v pohodě. Obecně lze pro motor přívětivě řadit kolem 1800 ot.
Dvouhmota dostává zabrat při 4. -5. rychlostním stupni a nízkých otáčkách, kdy motor sebou škube. Bývá to kolem 1200 ot. u uvedených rychlostních stupňů. Točit diesel nad 3000 ot. nemá vůbec žádný význam, vyjma jízdy po dálnici v Německu. Tam to ještě jde. Já mám na 1800 ot. asi 120 km.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.