Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyšší otáčky, pak spojka = zhasnutí motoru

Od: czello odpovědí: 6 změna:

Dobrý den, mám Opel Vectra B 1,6 16v, r. v. 1997, a když motor vytočím do vyšších otáček (cca. kolem 4000, např. při předjíždění), tak když pak sešlápnu spojku, tak otáčky rychle padají a pokud nestihnu včas zařadit, tak motor chcípne (čož při stovkové rychlosti není nic příjemného, proto radši nepředjíždím nějak moc). Pokud zařadit stihnu, tak auto dost škubne. To samé to dělá i na volnoběh (např. při měření emisí). Chtěl bych se jenom zeptat, čím to může být...s autem tak i tak pojedu do servisu, tak to nechám rovnou spravit, jenom mě zajímá, čím to je.

Díky

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

trtr

0x

Zdravím, něco kolem škrtící klapky-potenciometr udávající polohu+ krokový motorekm, tam může být problém. Po startu mají otáčky trochu vylítnout i bez plynu a pak pomalu klesat na cca 800-900 ot/min. Po zahřátí by neměl být problém se na rovině v prázdném autě rozjet bez plynu na jedničku, jen pomoci spojky a bez cukání (ve studeném to cukat bude). Pokud je to problém, motor dostal asi zabrat a chtělo by to jej více prohlédnout.

Co se týče akcí při předjíždění, tak normální vyježděný řidič by to měl zvládnout. Přiblížení k překážce, případné podřazení (pokud chybí výkonová rezerva), plný plyn a případně ještě v protisměru tam dát kvalt vyšší a rychle zpátky. Ono s takovým autem předjíždět na pětku snad ani nejde, ve městě pro předjetí 2 mimo město 3 a 4 (otáčky nenechat spadnout pod cca 3000-roztáhnout třeba na 5000 ot/min). Číselné údaje jsou pouze přibližné a vycházejí ze srovnatelného vozu, kde na 2 při 30 km/h to točí 2000 a v 50 km/h na 3 to točí 2000, takže rezerva k 5000 tam je, ale pouze za tepla ,

czello

Teorii o předjíždění jsem ale nepotřeboval...uváděl jsem jenom příklad, když při předjíždění podřadím a jedu tedy při vyšších otáčkách, tak když pak sešlápnu spojku a chcu dat pětku, tak pokud tu pětku nestihnu rychle zařadit, tak motor chcípne.

czello

dnes jsem zkoušel jet na tu jedničku bez plynu a úplně v pohodě, bez cukání

 


0x

je tam na klapce krokový motorek ten se vyndá vyčistí,pokud neni funkční mění se,další co dělá problém je egr ventil doporučuju vyndat vyčistit rozhejbat a zaslepit

já to auto měl a proto ti doporučuju hlídej si interval výměny rozvodů a to i s vodní pumpou ti co ví doporučujou interval 60000km -mě se to potkalo v 55000km

p.s. už mi to auto nesmí domů bylo to nejdraší auto mého života ale na to časem přijdeš sám

club-opel.com/...

hubas*

Kdysi jsem řešil stejný problém a bylo to vadnou váhou vzduchu, ovšem stejné příznaky by měl i vadný volnoběžný ventil.

czello

no, mně se taky zdá, že do něho víc vrážím peněz, než co s ním najezdím (a moc to opravdu není)...takže uvažuju o výměně

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]