Nejste přihlášen/a.
Zdravím,prosím o radu,abych se neztrapnila někde v servisu. Mám VW Polo 1.0 osah, rok výroby 1997. Jezdím převážně po městě,denně tak do 30 km. V neděli jsem jela mimo město po rychlostní silnici asi 35 km vzdálenost. Byla jsem úplně na nervy,protože auto vůbec netáhlo,jela jsem sotva 80 km rychlostí,plyn na podlaze, v 90 auto hučelo jak blázen a víc prostě nejelo. Pořád jsem se musela uhýbat rychlejším autům a v duchu se jim omlouvala,ikdyž vím ,že se smí max.90 km.To jsem mu ještě natankovala dražší Supertech,aby se nažralo a jelo. Dá se to někde poštelovat,aby se zvýšil výkon i u takto málokoňového stroje,nebo se mám smířit s tím,že ven a předjíždet nesmím. Děkuji všem ochotným rádcům a rádkyním.
vernon - to určitě normální není , i jednolitr musí v pohodě jet 130 ,
takže hodit na diagnostiku a načíst závady .
doplněno 11.08.15 17:44:Oproti Fabii je o 260 kg lehčí , a maximálku má 145 km/h , takže bude fakt někde kiks .
Jj souhlas!I s VW Lupo a skopenými sedačkami a tam narvanými cca30? kbelíky fasádní pastovité omítky nebyl problém šupajdit po dálnici min.130!Osobně když jsem s ním ve 3 lidech jezdili domů tak užasle zírali majitelé Pašíků a Audin kldyž jsem je na krásné dlouhé a přehledné rovince nepředpisově předjížděl ve 140km/hod!Jo já vím jel jsem jako ...růžové zvířátko poskytující nám lidem šunčičku!
Takže pokud to Vaše Polo-viční auto nechtělo víc jak 80 tak je něco špatné!
doplněno 11.08.15 18:26:Yvon-to snad nemyslíte vážně?Pokud by klima ěla mít takový vliv,tak už dávno se do aut nemontuje.Zelení eko...myslitelé by to zakázali!
normální to není. Mělo by to dát klidně i 120km. Svíčky? Zapalovací lišta či VN kabely/rozdělkovač? Netěsné sání? FIltr vzduchu měníte? Má se měnit s olejem. Tlak paliva? Filtr paliva se měnil?
Supertech motor nepozná. Zbytečně do toho valíte drahé palivo. Stačí Natural BA95.
Minimálně ten filtr vzduchu a ošahejte si kola, zda auto nepřibržďuje (kdyby jo, tak jsou horká na pohmat - šahejte na střed a ne na poklici nebo pneu)
no já bych to viděl na ten superbenzín už sem párkrát zažil že to lidi natankovali a auto mělo problém naposled soused dal to nej od schelu a dojezdil já k tomu čuchal a spíš to smrdělo po fermeži než benzínu takže já bych v klidu vyjel nádrž natankoval obyč naturál 95ku a pojezdil a pokud se to nezlepší začal bych výměnou palivovýho filtru čert ví kdy ho kdo měnil
jo a pokud to auto má ještě klimu tak ta tomu výkon taky dvakrát nepřidává
Zdravím,
výčet všemožných příčin a závad už tady byl popsaný, já bych to trochu zjednodušil
- pokud má auto počítač, je to na návštěvu servisu s diagnostikou
- pokud to ještě počítač nemá, závadu najde kdokoliv trochu zručnější a znalejší, tzn. i obyčejný automechanik v garáži
Děkuji Vám všem,ještě čerstvý poznatek. Při rozjíždění mi tak minutu píská klínový řemen,ale to asi nesouvisí,že? Nechci už obtěžovat,zajedu tedy do servisu at se mrknou.
Malý benzín se musí držet v otáčkách = pokud na 5 netáhne tak podředit na 4, pokud to nepomůže tak na 3. S puštěnou klimou to do táhlého kopce na 5 nepojede...
Nechto to projet servisáka at víte jestli je to slabé normálně nebo je problém.. Palivový filtr, filtr vzduchu, jede na 3 válce, olítaný motor s nízkou kompresí...
Nebo změřte zrychlení (bez zapnuté klimy) na rovině z 0 na 100, kvalty vytáčejte až pod max. otáčky. Pokud čas sedí s tabulkovým tak je výkon OK.
Malý motůrek se holt musí trošku víc vytáčet, nebát se tomu trošku zadupnout a jet na vyšší otáčky při nižších rychlostech (jako kvaltech), jinak je tropické teplo a to neprospívá nejen nám lidem ale i autům a motorům, klimatizace take stáhne výkon opravdu hodně. K vaší otázce výkon se dá zvednout - a tady je to dost individuální záleži na motoru a jeho stavu víc by vám o to řekli v servisu - výkon se dá zvýšit elektronicky ale třeba u vašeho auta by to mohlo jít ještě i jinou upravou - v každém případě se krom výkonu zvedne i spotřeba.
Může být i nějaká závada na motoru, svíčka nebo si třeba nějaký válec "vzal dovolenou", je to staré auto příčin může být víc a oprava může být poměrně snadná. Zkuste zajet do servisu, neztrapníte se - od toho ty autoservisi jsou.
Děkuji,mám obavy,že když budu auto moc honit do otáček,tak bude hodně žrát, i tak si vezme 9 litrů a v zimě 11.
Ono bude dost žrát i v případě, že motor budete držet v nesmyslně malých otáčkách.
Neplatí ten nesmysl, že čím se motor točí pomaleji, tak tím méně žere. On si totiž vezme daleko více paliva, když s ním třeba do kopce pojedete na 4ku s 1500 otáčkama než třeba na trojku s 2200 - 2600 otáčkama (to si vezme poněkud méně).
Jezdíte na kole? Tak si dejte převod 3x7 nebo si vezměte staré kolo bez přehazovačky a vyjeďte rychle kopec, ale kopec.
--- Chápete?
Šlápnete do pedálů málo (budete šlapat pomaleji) a budete na vrcholu spocená a vyčerpaná.
S převodem přehazovačky 1x1 šlápete rychleji a mnohem méně se namáháte a nejste na vrcholu unavená.
U motorů to platí stejně. Všechny motory mají někde optimální výkon. Nízké otáčky benzíny netáhnou, táhnou až kolem 2000 - 3000 a taky zde žerou nejméně a u vyžších otáček už zbytečně moc točí, ale výkon už nemají.
Samosebou pokud pojedete s mírného dlouhého kopečka (mírného je skoro rovina, ale je to z kopečka) na 5ku 60km/h, tak motor sice má malé otáčky, ale nenamáhá se tolik takže i při malých otáčkách požere méně, ale to platí jen u kopce dolů.
Měla by jste zařadit takovou rychlost, na kterou při prudkém sešlápnutí plynového pedálu auto začne zrychlovat a ne jen bručet a nejet.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.