Nejste přihlášen/a.
Prosím o názor znalce aut.Deset hodin svítily parkovačky a baterka vybitá.Stalo se to už jednou a stačilo nahodit kabely,nechat chvíli běžet a auto chytlo.Jde o Renault Espace,velká baterie,proto nechytl hned.
Partner není doma,tak jsem požádala otce.Ten mi tvrdí,že i když se auto nahodí,tak jízdou se baterka nedobije a už poprvé jsme to zanedbali.Partner zase tvrdí ,že se dobije jízdou.Takže já už jsem několik dní "mezi nima prostředník"a jsem už psychicky na dně,protože tomu nerozumím a ani auto vlastně nepotřebuju,jen mě atakují z obou stran svými rozumy.
No pokud tou jízdou myslíte tak 2km do Tesca na nákup,tak to se opravduAKB nedobije,ale pokud pojedete třeba 200km daleko -ano pak se jízdou dobije.Ještě ale podmínka-nesmí být spuštěno vícero spotřebičů,AR,topeni...hlídač rozsvícených světel-ochrání Vás před jízdpou beze světela a po zastavení zase před ponecháním rozsvícených světel!
díky za rychlé reakce.Samozřejmě jsem myslela delší trasu,než do tesca...a bohužel auto má kontrolky na vše,starování kartou a tlačítkem...atd,atd,ale aby pískalo při rozsvícených světlech,tak to neumí.a pak jsem já středem chlapské ješitnosti.
Dobrá baterie,dobrá elektrosoustava včetně alternátoru= není potřeba nabíjet mimo auto a to i v zimě!A to i krátké městské jízdy!Předtím baterie v horší kondici 1x ročně a další zimu 2x-šla do kopru a nová zatím 3 rok bez potřeby na nabíječku!
Baterie se jízdou nad 20 min. dobije tak, že je pak pro běžný provoz dobitá. Po nastartování ji alternátor krmí zpočátku nějakými 30 A, což za 20 min. vybitou baterku (akumulátor) dostatečně oživí. Samozřejmě 10x start na 5 km je o ničem. To je asi jasné. Při nabíjení se musí nabíjet buď procesorovou nabíječkou max. proudem ( mám 10 A pulsní ), nebo 1/10 kapacity akumulátoru u obyčejné.
Při krátkých jízdách se baterie nestačí dobít.Postupně se vybíjí a nakonec dojde až na hranici a nenastartujeme.
Pak je nutno baterii vyjmout z vozu a dobít nabíječkou.Největší problém je ale v tom,že u akumulátoru,který je dlouho ve stavu téměř vybití,může dojít k zasulfátování elektrod a tím nevratně ke značnému snížení kapacity.Proto se snažme dobíjet akumulátor častěji, nebo aspoň jednou za měsíc podniknout větší jízdu,aspoň 3 hodiny.
JABRAKA
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.