Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaký máte názor na SUV, allroad, apod.?

Od: bruno* odpovědí: 35 změna:

Týká se to takových těch oblud nad dvě tuny a výš, ale i lehčích, levnějších, co těží ze současné módy. Z diskuze vypouštím opravdové tereňáky, které potřebují lidi ke své práci, nebo aby se vůbec dostali domů.

 

 

35 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Mám 20 let starý Jeep Cherokee, XJ, je to takový ten hranatý, není ani malý, ani velký. V podstatě ho nepotřebuju, mám ho proto, že se mi líbí a občas se s ním s podobnými nadšenci podívám na nějakou akci do terénu. Líbil by se mi i kdyby v módě byla třeba vznášedla. Na módu kašlu, kvůli tomu ho určitě nemám.

 

dusger*

2x

Zajímalo by mě, zda je nějaká statistika o kolik víc dětí či kočárků skončilo pod koly offroadů či SUV než "běžných" aut. Bez ověřitelných údajů z vás jen čiší nenávist k podobným vozům.

josnow*

Dovolil bych si doplnit: ta nenávist je téměř vždy vyvolána mohutně rozvinutým komplexem méněcennosti, nezřídka oprávněným.

hubas*

Každému dle možností, chuti a vkusu. To by měl řidič jezdit ideálně v Citigo? Pokud má na servis, nejezdí kvůli vyšší spotřebě na dálnici 80 za kamionem a neobouvá pneu značky Vraník...je mi to jedno. V opačném případě je to úsměvné :D

bruno*

A zase: jaká nenávist? Jenom vás opravím: komplex méněcennosti vede k nějaké kompenzaci ve formě něčeho mohutného, nezřídka oprávněně.

bruno*

Samozřejmě statistika neexistuje, stačí normální logika. Mimochodem to není z mé hlavy, už se to veřejně několikrát probíralo. Nic ze mně nečiší, jen jsem založil diskuzi. Ale máte pravdu, prcky ve velkých autech fakt nemiluju.

 

mzxy*

1x

názor světových ekoteroristů je asi ten, že výroba těžkých SUV-vozidel je ukázkovým příkladem plýtvání přírodními zdroji a nadspotřeby vyspělejší části světové populace

V Nizozemských médiích se loni objevila informace že vláda uvažuje o omezení nebo úplném zákazu registrace težkých "osobních" vozidel typu H2 a podobných kolosů nad 3.5 tuny, pokud je vozidlo vyrobeno "více pro přepravu osob" než pro přepravu nákladu...má tedy větší počet míst k sezení a menší prostor pro přepravu nákladu a věcí...

Pochybuji že to vládě projde, v každém případě nizozemci počítají jejich "silniční daň" podle spotřeby vozidla, a u těchto SUV vozidel s vyšší spotřebou bude i dań značně vyšší...

bruno*

Pane, nejde o ekoteroristy, jde o zdravý lidský rozum. Ještě před 30ti lety měla srovnatelná auta o půl tuny nižší hmotnost a stačilo to. Dnes vám do auta nacpou serepetičky, co nejsou nutné a nechají si to pěkně zaplatit. Proč dnes nejsou k mání jednoduchá a spolehlivá auta za rozumnou cenu? Protože to jednoduše tolik nevynáší!

"...Dnes vám do auta nacpou serepetičky, co nejsou nutné..."

No vidíte, v mém Jeepu je navíc akorát rozvod na všechna kola. Jinak tam proti běžnému autu nic navíc není. Spíš naopak. Elektroniky minimum, automatika žádná. Okna se sice stahují elektricky, ale jinak dělám všechno ručně. Takže v tom to není.

bruno*

Asi mluvíte o teréňáku, jste mimo diskuzi.

tiffany*

Tak v tomto případě názor ekoteroristů zcela sdílím a považuji jej za moudrý. A taky hluboce soucítím s mojí známou, jejíž manžel podlehl potřebě upozornit na sebe výměnou dvou škodovek za nablýskanou nenasytnou monstrózní parádu... dál raději no comment.

 

radekradeczech

1x

Můj názor na SUV je takový, že to není špatná volba, pokud máte však pohon 4x4, což řada SUV prostě nemá. Je to takový menší teréňák, kterým vyjedete hodně kopců, polí, luk, kořenů v lese, můžete jezdit bez problémů po městě a nežerere Vám to trávu kolem silnice. Pokud někdo chce ale jezdit jen po horském terénu, ten by si měl koupit terénní vůz. To je však názor, jak by to mělo být. Teď bych se rád dostal k tomu, k čemu si lidé většinou takový vůz kupují. A tím důvodem, proč si ho kupují, je pouze reprezentativnější vzhled, o čemž není beze sporu pochyb, pokud není srovnáván s nějakým sporstovním vozem, a samozřejmě také pocit většího bezpečí. Myslím si, že si každý může jezdit v čem se mu chce a v čem se mu jezdí dobře, protože za volantem tráváme hodně času, dokonce daleko více, než si myslíme. A pokud si Honzovi jezdí lépe v Touaregu než v Audi TT, at si ho klidně koupí, protože vím, že se v něm bude cítit dobře a je menší šance, že v krizové situaci zazmatkuje a já to pak odnesu životem. Pokud se Petr cítí líp v Audi A4 allroad a Pavel v Octavii Scout, proč ne, at si je koupí a jezdí se jim hezky. Já osobně suv nevlastním, ale mám konkrétně se Škodou Yeti a to jak v naftové, tak v benzínové verzi bohaté zkušenosti a musím říct, že od té doby, co jsem se v nich poprvé svezl v kopcovité zasněžené krajině, byl jsem proti SUv, protože jsem pořád nechápad ten význam. Říkal jsem si pořád, že přeci neexistuje nic mezi JEEPem a osobním autem, ale ono existuje, je to SUV, ale musí mít pohon 4x4 a to pak vyjede nepředstavitelné kopce. Nikdy se však nedokáže v terénu srovnat v pravým teréňákem, ale ve spotřebě ho na celé čáře poráží a to je ten důvod, proč si ho hodně lidí koupí spíše než teréňáka. Je to právě spořeba a komfort. Jak říkám, Yetina mě dostala, lítám v ní často, drží to jako osobák, akceleruje to jako osobák, zejména přeplňovaná osmnáctistovka, vyjede to většinu českých kopců a ve městě neřešíte, jestli se někam vejdete nebo ne. Sám ale SUV nevlastním, protože ho ke svému životu naprosto nepotřebuju.

bruno*

Díky, konečně smysluplná a rozumná odpověď!

 

 


0x

No, názor... Používám ke vší spokojenosti. Mě se s tím jezdí dobře. Nebo co přesně chcete slyšet?

bruno*

No, chtěl jsem slyšet názor, že tato auta jsou módní záležitostí. Žerou dvakrát tolik a jsou se stejným výkonem podstatně pomalejší, než normální auta. Do terénu se hodí jen velmi omezeně. Jsou nebezpečná, protože řidič nemůže ze své výšky a přes kapotu vidět kočárek či malé dítě. Z 99% stejně jezdí na silnicích. Normální auto s polovičním výkonem uvidíte jen zezadu. Tak proč SUV? Dobře se dá jezdit i oktávkou a tak...

Správně, dobře se dá jezdit i Octávkou, ale stejně dobře, ne-li lépe se dá jezdit i SUV. Z výšky vidím podstatně lépe než z jakéhokoliv normálního auta, mám přehled co se kde děje, což u normálního auta, kde sedím skoro na silnici prostě nelze. Taktéž vůbec není k zahození nějaký MPV autíčko.

Když je o ty auta zájem, proč je nepoužívat.

Hlavně nevidím sebemenší důvod, proč by mě měl někdo určovat jaký auto si mám koupit.

bruno*

Ale, no tak, nikdo ti neurčuje co si máš příště koupit, jde o diskuzi. Z normálního auta vidíš všechno, z velké krávy máš výhled široko daleko, ale děcko před kapotou nevidíš. citát:

Když je o ty auta zájem, proč je nepoužívat.

Jde o správný výběr a nebýt snobem...nepodléhat módě!

Nejde o snobství, nebo módu, jde o životní potřebu. Taktéž o pocit vlastního bezpečí, velký auto mě ochrání lépe než nějaký prcek.

Máš pravdu, že jde o diskuzi. Jezdím jak Octavií, k tomu ještě střídám Jeep a Sharana. Nemám s tím problém, že bych neviděl děcko před kapotou, to si opravdu nemyslím.

mp*

To je podle mě právě ten zásadní omyl. Taky se bojím, ale myslím, že mě nejvíc ochrání vlastní schopnosti při řízení auta - instinkt, předvídavost, tolerance, ohleduplnost, prostě myslet globálně. Hlavně se zbavit pocitu falešné spravedlnosti a podobně. A hlavně falešného pocitu bezpečnosti ( to jsou podle mě stejně jenom kecy - co takovej kamion, nebo vlak, nebo policejní honění, když se do tohoto dostanete, tak Vás Velký auto stejně neochrání - jen nějaký spřízněný anděl).

bruno*

Velké auto tě opravdu ochrání líp, ale i Titanik prohrál s kusem ledu. Jestli tě správně trefí prcek, jsi stejně mrtvý. Tak jaképak bezpečí. Svůj život nejlépe ochráníš svým způsobem jízdy, nikoliv "bezpečným" autem. A v případě chyby můžeš zbytečně zabít, s dvakrát těžším autem dvakrát účinněji. A co se týká viditelnosti z auta, mám jednu osobní zkušenost: na vlastní oči jsem viděl jak kamioňák zabil kolaře, protože ho neviděl. Na silnici střeva, krev...tři noci jsem nespal...

Ano, dnes je jistá módní vlna, nicméně můj názor je jasný. Vozidla tohoto typu používám nějakých 15 let (mimo to samozřejmě jezdím služebně i klasickými auty) - ne kvůli módní vlně, ale proto, že mi vyhovují. Minulý týden jsem shodou okolností koupil nové auto a opět to je SUV. Má své výhody i nevýhody - co jeden považuje za nevýhodu, mě noopak může vyhovovat. O něco málo vyšší spotřeba (s dnešními motory) mi zase kompezuje vyšší výška, pohon 4x4 a konkrétně u mého vozu i bytelnější podvozek (zde ovšem pozor na to, že mnohá dnešní SUV jsou postavena na platformě klasického osobáku).

Je ale nesmysl, že neuvidím dítě před kapotou (nikoliv pod kapotou, to bych neviděl ani u klasického vozu) - to souvisí spíše s výhledem z kabiny a ten bývá u některých vozů mizerný nezávisle na tom, co je to za druh auta. Dále je také nesmysl, že se jedná o slepou větev. První SUV vozy pocházejí ze 30. let 20. století, tj. z doby před 85 lety.

Na druhé straně je pravda, že takové auto je nebezpečnější pro ostatní kvůli vyšší hmotnosti, která se ale zase hodí v okamžiku, kdy táhnete karavan.

doplněno 31.07.15 09:19:

Nicméně - každý at si koupí to, co mu vyhovuje, at už má důvod jakýkoliv.

bruno*

Ahoj, díky za názor. Jde o diskuzi, buď opatrnější v používání slova "nesmysl" Zkus změřit dítě i výšku kapoty. Před 85ti lety se fakt SUV nevyráběla, snad šlo o pokus o auta vhodnějších do terénu. Já si stále myslím, že jde jen o módu, snobismus, neohleduplnost a taky "zabíjení ledních medvědů", jak bylo řečeno v Top Gear.

mot
Ano jsou modni zalezitosti, to vam jako vysvetleni nestaci?
A kdyz sousedce manzel koupi to velky auto, tak ja ho musim mit taky. Jeste by me pomluvily.
Popr jako kompenzace maleho penisu.
bruno*

Jo, to vysvětlení úplně stačí, myslel jsem si to

Cili chcete potvrdit Vas osobni nazor, ze tato auta jsou spatna. No rika se proti gustu zadny disputat a to plati i o autech. At se kazdy vozi cim chce, ne? Nebo by jste chtel diktovat co si kdo muze a nemuze koupit?

 


0x

Pouzivam radeji kombi , vice mista hlavne kufr (pokud beru SUV) , mene to zere , lepsi odpor vzduchu , lepsi stabilita atd.. atd.. atd... je to na kazdem , jen me fakt svou bloncky v X6tce co neumi poradne tocit volantem. Takovym patri smart. V evrope je moda co jiz konci v USA. tam se nyni auta spis zmensujou. Hlavne me bavi ti , co prejdou z fabky do SUVcka a pak breci nad cenou pneu , cenou ND (hlavne kdyz maji korejce) nebot byl zvykli na jine ceny

 

mp*

0x

Jak rád píšu - je to móda, je to móda. Ale proč ne, my lidi se rádi opičíme. Je to nakonec taková ochrana. Kdyby byl každý z nás vizionář, tak se rozletíme do všech stran a špatně to dopadne. Takže je to někdy docela dobré, když se lidi opičí po druhých (někdy ne). Můj názor je, že tento typ vozů je slepá ulička, ale k tomu musíme historicky dospět. To se nedá nařídit.

bruno*

Vezmu to z tvé reakce odzadu: je fakt, že se nic nedá nařídit, takových už bylo...Souhlasím, že v případě SUV jde o slepou uličku. Taky těch uliček už bylo dost. Nesouhlasím ale s tím, že my lidi se opičíme. Já tedy ne. Opičení je ochrana pro slabé. Nejsem vizionář, jen upozorňuju na blbost jiných opičáků. Díky bohu, že vizionáři snad ještě existují, vděčíme jim za lepší existenci. Ano, historicky k něčemu dospějeme, ale od toho jsou právě ti vizionáři, nikoliv obchodníci s auty...

mp*

Tak tady je to poraďte, jednou už jsem byl na hraně si takové auto koupit - ješitnost? Nakonec vyhrála praktičnost. Prostě jsem se s tím projel - jízda nikoli konfortní, kufr malý, prostor pro cestující nikterak přesvědčivý. Ale venkovní dojem - velkolepý - mohutné auto. Tam hledám příčiny. Někteří chtějí působit navenek - ale to každý trochu bystrý člověk stejně pozná.

Prostor uvnitř i jízdní vlastnosti se odvíjejí od konkrétního vozidla. Jsou klasická auta, uvnitř prostorná a venku také. Jsou taková i SUV. Nedávno jsem měl možnost jet v pěti lidech v nějakém Lexusu (klasické provedení, ne SUV). Zvenku velké auto a uvnitř jsme byli vzadu narvaní jako v jedničkové Oktávce.

bruno*

No ano, velkolepý dojem. Jinak na h.. Existuje spousta daleko promyšlenějších aut za poloviční cenu. Stačí se podívat na nabídky a věnovat čas, ta investice si to zaslouží. Mnoho štěstí!

dam®

Ahoj všem, Bruno jen mě napadlo - obrázek Napoleona s rukou skovanou v kabátě, znalci vědí...Někdo má komplex, někdo na SUV, a opravdu jsou lidé kteří vědí proč je SUV dobrá volba.

bruno*

Nuže, kdo má komplex, pořiďte si SUV. Kdo máte srdce, kupte si sportáka.

 


0x

No a na co to chcete? Jen tak na ježdění? Kdysi jsem měl Nissan Patrol třídvéř. No vzhledem k tomu, že jsem chtěl aby auto nějak vypadalo, měl jsem na něm 320 mm široké gumy. Vzhledově docela dobrý, s chromovanýma ráfkama a nerezovýma doplňkama celkem šlo. O co lepší byl na něj pohled, o to horší byla jízda. Aquaplaning v šedesátce nebyl ničím vyjmečným, vzhledem k tomu, že to byl kratas, tak jízdní vlastnosti taky bída. Měl jsem ho 5 roků a už bych si takové auto nikdy nekoupil. Dnes jsou samozřejmě auta lepší, ale je to tak auto na chatu do hor, i když prostupnost terénem taky nebyla nic moc. Mokrý sníh na trávě byla pro Patrola konečná, ale hodně dělaly ty gumy. Jenomže pro mě byl vždycky vzhled na prvním místě. Dnes dávám přednost velkým kombíkům v automatu.

 

tomaslad*

0x

Vlastmím, a jezdím spokojeně jak karburátorovým Favoušem, tak Oplem Vivarem. Větší auta jsou super, prostorná bezpečnější, hmotnější. Ano, ceny ND na dodávky/SUV jsou vyšší než na Favouše, Punta, Yarise, Loganya pod. prcky.

Dle potřeb, peněženky a libosti každého soudruha : )

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]