Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
ano, ví, stokrát omílaná hloupost, každopádně potřebuju jako začátečník radu. Nedávno udělaný řidičák, v autoškole rozjíždění do kopce v pořádku, podržet spojku v záběru, přešlap na plyn a jelo se. Teď začínám jezdit s tátou s Audi A4 1997- 1.8, 110 kW a peru se s tím. Rozjet se bez ruční brzdy do kopce je pro mě nemyslitelné. Táta se rozjíždí tím způsobem, že levou nohou ovládá spojku, pravou patu má na brzdě, pouští brzdu a špičkou přidává rovnoměrně plyn. Tohle je pro mě nemyslitelný. A tak se učím rozjezd přes ručku. Každopádně motor dle mého přetáčím, táta říká "jak strejda" . Ale když to trochu nepřetočím, tak chcípne. Dělám to tím způsobem, že nastavím otáčky lehce přes 2 000, spojka do záběru, pak pomalu pouštím ručku a snažím se přidávat plyn, pak pustím spojku.
Samozřejmě, že po větším rozježdění se dostaví i plynulejší jízda, ale kdyby tu byl nějaký vylepšovák, byl bych vděčný .
Děkuji
Já se taky rozjíždím v kopci s ruční brzdou a nemám vůbec potřebu dělat to nějak jinak než s ruční brzdou. Je to tak nejjistější. Nedovedu si představit, kdybych se měla rozjet bez ruční brzdy a za mnou by stálo nějaké auto. Ještě kdyby to bylo v zimě na kluzké neposypané silnici - z takové situace bych nejspíš dostala mrtvici!
Doporučil bych následující fintu!
Nacvičit a naučit se zadržet aby automobil proti kopci necouval, jen pomocí citlivého a velmi jemného ovládání spojky a plynu (bez použití brzd) - (stačí nějaký mírný terénní svah mimo vozovku). Nalézt při pouštění spojky se zařazeným rychlostním stupněm takovou její polohu pouštění, kdy začíná tzv.zabírat , při současném jemným ovládáním plynu tak, aby automobil necouval ani nejel, ale stál na místě ( je to při pozornosti řidiče velmi patrně cítit). V této poloze spojky jemně ovládat (zadržovat). Poté už stačí jen její jemné pouštění při současném přidávání plynu. Doporučuji spojku ovládat jen špičkou chodidla s patou opřenou o podlahu. Ještě musím doplnit, že automobil proti kopci zadržujeme brzdou (nejlépe nožní) a v okamžiku zadrženého záběru spojky, přemístíme pravou nohu z brzdy na plyn, abychom jeho zadržování a plynulý rozjezd mohli ovládat i plynem.
Poněkud složitě jsem to popsal, ale ve skutečnosti, pokud si uvědomíte o co jde, je to mnohem jednodušší.
Zdravím -miro
Mi se nezdá, že autoškoly učí tebou popisovaný způsob rozjíždění do kopce, snad jedině nějaký divný instruktor. Zato o použití ruční brzdy se píše a mluví všude, nevidím nic špatného na tom ji použít. Až se vyjezdíš a budeš auto řádně ovládat a né se s tím prát, nebudeš motor přetáčet ani ti nebude chcípat, pak teprve si můžeš najít svůj styl jízdy, který ti vyhovuje.
Zdravím, já se v AŠ učil způsob s přešlapem a přes ručku jen jako bonus. Byl jsem upozorněn, že řada vozu má ručku v havarijním stavu, takže pokud mi jednou rupne lanko, tak co? Přes ručku jsem jezdil až na nákladním (kvůli bezpečnosti), nicméně i tam to jde s přešlapem.
P.S.: Jeden instruktor má naučil zmíněnou fintu, zastavení vozu a plynulý rozjezd to křižovatky v kopci, jen za pomoci spojky a plynu (brzda byla tabu-v dané chvíli prostě není).
Zdravím,nikdo učený z nebe nespadl,jeden se to naučí za den,jiný za "rok". V autoškole nás učili oboje,já jsem si to vyzkoušel na kopci bez asfaltu,cesta,napřed s ručkou a pak postupně bez ní. Zastavím,dám ruční,levou na spojku,pravou na plyn,ale nešlapu a postupně pouštím ručku,přidávám plyn a pouštím spojku a znovu,dokud nemám cit a motor neskučí,nebo nechcípe. Párkrát do kopce a pak naopak,neztratit nervy a lidi at si . . .. Auto to vydrží,jen se bude trochu prášit,ale já dnes ruční mám jen na parkování. Tak jsem to naučil x lidí a v zimě jak kdybych našel.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.