Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Svítí kontrolka emisí - opel corsa D

Od: patas73 odpovědí: 11 změna:

Zdravím, už jsem bezradný. Mám opel teprve 14 dní. A výdy když ujedu cca 20-40 km tak se mi rosvítí kontrolka emisí (svítí žlutý motor ). Šel jsem na diagnostiku a tam zjistili špatnou lambdu a ještě zjistili, že mám přestřihlí ( překouslí nějaký drát ) lambdu před katalyzátorem vyměnili, drátek čímsi spropojili a vymazali pamět. Po ujetí 20 km se opět rozsvítila kontrolka emisí. A svítí stále ( nikdy mi neblikala ). Auto jede podle mě dobře a tiše. Jen byla vyšší spotřeba 9-10 l na 100 km ale při výměně lambda sondy se spotřeba sbížila na cca 7 l na 100. Chci se zeptat, kdybych šel na měření emisí, tam by se zjistilo, jestli je dobrý katalyzator? Protože nic jineho me nenapada. A má opel corsa D jen jednu lambdu? Nebo ma 2? Dekuji za napady a rady

doplněno 04.07.15 22:17:

Před měsícem jsem měnil olej ( ujeto cca 1000 km ) a to žluté víčko od oleje šlo cítit dost po benzínu i uvnitř kam se leje olej to dost smrdlo po benzínu. Nesouvisí to i s tím, že mi stále svítí kontrolka. Nikdy mi ta kontrolka nebliká nebo tak, prostě se rožne a svítí do doby než se vymažou chyby a za 20 až 40 km svítí zase.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

rv*

2x

Jestli má OBD konektor, pořiď si něco jako

aliexpress.com/...

k tomu si stáhni do dotykáče

svetandroida.cz/...

a diagnostiku si dělej sám.

Zbytočne vyhodené peniaze,a divím sa,že je táto odpoveď ohodnotená ako samotným zakladateľom otázky,hoci je to jeho právo a je divné,že niektoré servisy platia po 2500 € za diagnostiku Bosch ročný prístup a nekúpia si tuna vami prezentovanú.
rv*

ELM327 čtečku používám. Auta s OBD musí splňovat i požadavky na komunikaci přes konektor OBD. Musí být čitelná pamět chyb s ohledem na emise. Daná čtečka umožňuje i vymazání paměti závad. Někomu se to může hodit třeba před tím, než pojede na emise, protože ho třeba s zaznamenanou chybou vyhodí. Není to všelék, protože to komunikuje jen s řídící jednotkou motoru (i když bastlíři ji předělávají i na komunikaci s dalšími řídícími jednotkami vozidla). S doporučovaným software (za pár korun, nebo i verze zdarma) si za jízdy můžete zobrazovat (a zaznamenávat) některá zajímavá data, která mohou pomoci s identifikací závady (plnící tlak, vstřikovací tlak). Někteří výrobci na daném konektoru umožňují monitorovat více věcí, jiní pouze to, co vyžaduje homologace.

 


0x
Niesom si presne istý,no na poruchy čo sa týka emisii a ich ukladanie je potrebný prístup cez oficiálnu diagnostiku a servis,bežné vymazanie nie je účinne.
patas73

No už se mi nechce vyhazovat další peníze za diagnostiku atd... Na té diagnostice mi řekli, že je špatná lambda a tu vyměnili. Ale emise svítí dál a nebo je možné, že mají nějakou uni diagnostiku ty mechanici. Přemýšlel jsem o tom, že bych si koupil diagnostiku sám.

A proto je dobré dát vůz do servisu a říct "opravte mi to" - ne jednomu dát na diag a druhému na lambda - komu půjdete reklamovat opravu?

doplněno 04.07.15 17:08:

za mlada jsem přišel za jedním (měl jsem Corsa B) - vyměníme lambdu - no tak nic, tak řídící jednotku, no tak nic, no tak vyměníme ... Ve svých 20ti letech jsem mu platil všechno "nové" a on si "staré" nechával jako nef-ční. Problém byl v čidlu teploty motoru za 300,-, já mu zaplatil cca 5000,- za "opravy".

Od té doby jezdím k jinému servisákovi. Nechám mu tam auto, řeknu o problému. On nějak zjistí příčinu a zavolá mi cenu. Odsouhlasím, zaplatím, odjíždím s funkčním vozem. Když to za týden blbne znovu v dané oblasti, buď mi vysvětlí, že to je naprosto jiný díl a jiná příčina (mám staré vozy) nebo mi prostě provede opravu v záruce.

Ale k dotazu - pokud je kontrolka zblázněná a výměna lambdy dočasně pomohla, hledal bych v kabelech a okolí - je možné, že se díky zkratu či problému další elektroniky tato lambda opět zničí. Požadoval bych v rámci záruky opakovaně diagnostiku a zjištění, zda vyměněný díl není ještě možné reklamovat u dodavatele - jistě je záruka 6 měsíců na díl, který vydržel 2 dny...

repkin*

Můžu Vám říct, že já měl to samé na Š.Fabia I, r.v. 2000. 1,4 MPI, 44 kW, nepomohlo nic, ani Škoda servis ... nikdo nedokázal s určitostí říct nebo změřit co to je. Bylo mi nabídnuto ... vyměníme tohle a tohle a pokud to bude svítit dál, tak vyměníme tohle a tohle ... a najednou jsem byl v ceně za opravy na částce 15.000,- takže jsem to zamítnul.

doplněno 04.07.15 17:11: Me pomohl na chvily i kontaktol na konektor.
doplněno 04.07.15 17:11: Me pomohl na chvily i kontaktol na konektor.
patas73

Všechny opravy a diagnostiku dělal jeden mechanik v ten stejný den. A říkal mi, že buď to bude tím drátkem přetřeným nebo lambda sondou a pak říkal pokud to bude svítit dále, tak to bude asi katíkem ale to si myslí, že nebude že katík musí vydržet min 150 000 km. Jsem fakt bezradný

patas73

pred vymenou lambda sondy jsem vzdy vyplnul baterku a znovu pripojil a vzdy se mi kontrolka emisi rozsvitila mezi kolem 40 km, ted po vymene lambda sondy se mi poprve rozsvitila presne na 20 km a po druhe kdyz jsem baterku opet odpojl po 26 km.

Taká diagnostika,čo by umožnila až tak ďaleký prístup je drahá záležitost a väčšinou sú to servisné diagnostiky.Ono emisie sú schváľované zákonom a preto ukladanie porúch je viac chránené pred ich bežným mazaním.

 

patas73

Na internetu jsem našel návod jak si svépomoci zjistit bez diagnostiky závadu. Staší zmáčknout brzdu a plyn a zasunout a otočit klíčkem do polohy aby se rozsvítily kontrolky. Poté začne kontrolka vyblikávat kod chyby. Na youtube jsem nahrál video, nevíte o jakou závadu se jedná?


 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]