Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odpojit elektroniku před svařováním na autě?

Od: jirka92 odpovědí: 15 změna:

Ahoj, budu svařovat na autě elektrickou svářečkou, transformátorovou, neusměrněnou. Co všechno mám odpojit, abych náhodou neoddělal nějaké citlivé elektronické zařízení?

moc díky!

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Samozřejmě - hlavně odpojit baterii a pokud možno např. vytahat pojistky a relátka...

za mě ještě odpojit alternátor, a pokud má být 100% jistota, tak i ŘJ.

Ale co je hlavní, připojit si kostru svářečky co nejblíže k místu svařování.

olinlito

...doporučuje se odpojit alternátor. Vždycky svařuju se vším připojeným, co je na autě a nikdy se nic nestalo, ale náhoda je blbec... Souhlas s co nejbližší vzdáleností svařovacích komponent-kleště/ svařovací drát.

No já zase slyšel(v karosárně) že je to zbytečné,muselo se odpojovat když bylo dynamo, altík je přes relé a do soustavy nic nenaidikuje ale sám bych taky odpojil a hlavně pořádně ukostřit a co nejblíž viz:mikihans

martinhajek*

Naopak. Dynamo bylo přes relé a odpojovat se nemuselo, altík se odpojovat doporučuje kvůli diodovému můstku.

 


1x

nikdy nic neodpojuju,kostru dávám vždy co nejblíž svařovanému místu a zatim bez problémů

doplněno 15.06.15 19:49:

pepe 1222 sem silná povaha nebo to bude tim že jinou nemam

 


0x

Už několikrát se mi svařovalo na autě, hlavně výfuk,ale ani na jednom se nic neodpojovalo a nic se nepotentovalo.A to ikdyž šlo o auto bez elektroniky (Ibiza 1,7D rv 89-91,P4O5GRD 89,Citroen BX14RE 88 a nynější Xantie již řízená "počítačem" rv 96)či již řízené elektronikou !

 

pepe1222

0x

Svařovat trafosvářečkou na autě je jen pro silné povahy a silné plechy. Jinak je to o ničem. Max. se odpojuje mínus a plus od baterky a kabel od alternátoru pro možnost proražení usměrňovacích diod v altiku v závěrném směru. To u trafosvářečky hrozí mnohokrát více než u CO2. Protipól svářečky samozřejmě co nejblíže elektrodě.

martinhajek*

At žije autogen

Vždy si vzpomenu na scénu z filmu Zapomenuté světlo

jirka92

A autogenem se dají svařovat tenké plechy jako třeba karoserie, nebo jen mohutnější jako náprava nebo nosníky?

takjan*

Odpjovat AKU je právě blbost. Má velmi nízký vnitřní odpor a pochytá napětové špičky

pepe1222

Trafosvářečka - střídavé napětí - je pro akumulátor asi to pravé ořechové. Proto se odpojuje pro možnost nechtěného přenosu napětí ze svářečky do elektrického okruhu v autě. Kdo nechce, at neodpojuje. Záleží na tom, kolik se mu za 10 sekund a případně svou blbost chce platit ...

asd1

Nejde o baterku ale o elektroniku a v autě, proto je lepší baterku neodpojovat - urovnává napětové špičky. Dělá se i ochrana která se připojí na baterku.

martinhajek*

Akumulátor se při obloukovém svařování NEODPOJUJE, není k tomu jediný důvod! Odpojuje se alternátor.

martinhajek*

Svařovat něco u auta autogenem je už vyšlé z módy a navíc to vyžaduje jistou zručnost a zkušenosti. A když už, tak spíše výfuk a tak, plechy to spíš řeže...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]