Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vibrace volantu pri brzdeni

Od: janek* odpovědí: 20 změna:
Zdravim,
mel bych dotaz,stava se mi ze kdyz brzdim hlavne z vyssi rychlosti cca 100km/h tak volant strasne vibruje.Nedela to vzdycky,koukal jsem na brzdove desticky a jsou ok zadne rejhy moc sjety bo nerovnomernost jsou ok cim by to teda mohlo byt?mam ford fiesta 16V r.v.1999 diky

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

JJ fabka delala to same , po vymene kotoucu OK . Zvlneni nepoznate okem

 

achci*
27.05.15 09:31

0x

Brzdy?

janek*

Jo dik za inteligentni odpoved je videt ze tu je furt dost chytraku!To vim taky ale jelikoz to brzdi ok a desky jsou ok tak se ptam zda s tim nema nekdo zkusenost takze priste radsi…no nic
stonek*

Milý Janku, trochu mi zaskočila Vaše reakce, jestli čekáte kompletní detailní a bezchybnou diagnostiku závady Vašeho automobilu na základě několika holých vět v diskusním fóru, asi Vás zklamu, takto to nefunguje. Mnohdy i zkušený fachman v této branži musí provést vícero testů a pokusů než se dostane k jádru pudla. Proto si myslím, že odpověď "Brzdy?" je zcela na místě - ano, závada se pravděpodobně bude týkat brzdového systému, ale není to zcela jisté, proto ten otazník. Možná předpokládáte, že někdo tento projev závady "zná" a "zná" i příčinu samotnou - to je jako loterie, někdo vyhraje, většina však ne, (jen loterijní společnost vždy). Mnohokrát jsem se přesvědčil o tom, že stejné projevy mohou mít různé příčiny a čím více obecných informací člověk sbírá, tím víc původců přichází v úvahu a vše si je "tak podobné". Takže, jak bych to řešil? Nechal udlat dbornou diagnostiku závady vozu a nelamentoval bych na dobře míněné rady. Nebo taky můžete na základě rad mít nový "celý předek" a vibrování bude dál.

janek*

jo priste to rozepis na dalsi dva odstavce :D to ze to muze byt x veci a ze je lepsi jet tam kde tomu rozumi vim taky jen jsem chtel vedet jestli nekdo neresil stejnej problem odpoved brzdy mi proste prijde stupidni je mu jasny ze to nebudou svetla :D hlavne ze se tady muzou resit jiny hlouposti a to je komentu u nich…i tak dekuju za odpoved!

 

fex

0x

V jakém stavu jsou kotouče? Nejsou hrbolaté?

janek*

nene prave ze nejsou mel jsem dole kola a prave ze byly ok hezky rovnomerne sjety tak jak maj byt
radekradeczech

Dobrý den. Vidím to zvlněné kotouče. Často to pouhým okem nepoznáte.

doplněno 27.05.15 10:18:

Ještě zkuste jet na dálnici a rozjet se na rychlost kolem 150km/h a pokud budete mít velkou vůli v řízení a auto Vám bude jakoby plavat a nebude Vás řízení tolik poslouchat jako třeba při 90km/h, máte špatné silentbloky na ramenou. Každopádně další věc, která by to mohla dělat a mohla by být bez investic, je povolený náboj kola na jedné straně. Zkuste obě strany dotáhnout a uvidíte. Kažopdádně kotouče samozřejmě měňte až vyloučíte všechno ostatní. Takže klasika, auto na hever, zkuste vůle na obou kolech atd. Co je to mimochodem za auto?

janek*

dobry den,
dobra dekuji moc vrhnu se na koupi novych
savy
Mel jsem podobny problem po vymene brzd porad to same nakonec silenbloky ramena.
janek*

Super,aspon vim co mit v hledacku dal po vymene kotoucu dekuju
janek*

dekuju moc za rady.Vyzkousim a udelam,jinak je to Ford fiesta 16V 1.25 zetec 55kw
petrpan*

Ahooj, mě na fabii Rs to dělalo v rychlostech 170 a víš odvzdušnil jsem je pořádně a přestalo to

 


0x
Vetsinou to delaj brzdovy kotouce a pote vymlaceny silenty v ramenou,taky muze bejt na vine spodni cep nebo ulozeni predniho tlumice musite pphledat a skouset

Tak já jsem měl stejný problém u stejného auta, akorád obsah 1,4 16V. r.v. 2003. Po všech možných zkoumáních v různých značkových servisech nakonec zjistli házející poloosu na straně řidiče. Zvedli auto na zvedáku, pomalu otáčeli kolama a ona poloosa házela cca 2,5mm. Po její výměně, v záruce, je vše v pořádku. Přeji všem slušným lidem hezký den.

Ko ale mpoloosa vybruje ve všech rychlostech!Zvlněné kotouče jen při brzdění a čím vyšší kalup,tím více!

Na 90% jsou to zvlněné kotouče což se nedá poznat okem.Jedině sjet na soustruhu pokud to tlouštka kotouče povoluje nebo nové!

 

fanta

Brzdy vibrovaly při brzdění a byla to poloosa. Tak toho automechanika bych nechtěl ani jako figuranta ! Když háže kotouč, hází to do stran napříč autem, tedy do tyček řízení. Když je záhadně prohnutá poloosa, hází jen minimálně vzhledem k poloměru.

 

janek*

0x
Super hosi dikys moc za rady!

 

fanta

0x

To je samozřejmě zvlnění kotoučů. Na to nepotřebujete odborný názor. Povrch kotouče při zvlnění hází do stran a to přenáší rázy do volantu přes hřebenové řízení. Je to způsobeno horší litinou použitou pro brzdové kotouče. Pomůže je necha na soustruhu na jedno upnutí velmi lehce přesoustružit a pak hlavně nešlapat na brzdy jak v úkolu ! Pak se vyhřejí a je to tu zase.

Se vším co se týče příčiny vybrací při brzdění souhlasím. Jenomže. S tou házící poloosou to je fakt pravda. Vzhlem k tomu, že jsem nástrojař a tolerance +- 0,01mm je pro mne rozdíl asi jako pro šikovného zedníka 2mm, účastnil jsem se pochopitelně všech možných proměřování. I těch kotoučů, a to tisícinovýma indikačníma hodinkama. Házivost 0,02mm, to nemůže tak ovlivnit. Upozorňuji, že sám nevím o automechanikovi, který sdílí moji zkušenost z mého auta. Ale skutečnost je fakt taková. Toď vše. Přeji hezký den všem slušným lidem. P.S. Vše se odehrálo v roce 2003-4 u Charouzda v Praze Malešicích.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]