Nejste přihlášen/a.
Milý Janku, trochu mi zaskočila Vaše reakce, jestli čekáte kompletní detailní a bezchybnou diagnostiku závady Vašeho automobilu na základě několika holých vět v diskusním fóru, asi Vás zklamu, takto to nefunguje. Mnohdy i zkušený fachman v této branži musí provést vícero testů a pokusů než se dostane k jádru pudla. Proto si myslím, že odpověď "Brzdy?" je zcela na místě - ano, závada se pravděpodobně bude týkat brzdového systému, ale není to zcela jisté, proto ten otazník. Možná předpokládáte, že někdo tento projev závady "zná" a "zná" i příčinu samotnou - to je jako loterie, někdo vyhraje, většina však ne, (jen loterijní společnost vždy). Mnohokrát jsem se přesvědčil o tom, že stejné projevy mohou mít různé příčiny a čím více obecných informací člověk sbírá, tím víc původců přichází v úvahu a vše si je "tak podobné". Takže, jak bych to řešil? Nechal udlat dbornou diagnostiku závady vozu a nelamentoval bych na dobře míněné rady. Nebo taky můžete na základě rad mít nový "celý předek" a vibrování bude dál.
Dobrý den. Vidím to zvlněné kotouče. Často to pouhým okem nepoznáte.
doplněno 27.05.15 10:18:Ještě zkuste jet na dálnici a rozjet se na rychlost kolem 150km/h a pokud budete mít velkou vůli v řízení a auto Vám bude jakoby plavat a nebude Vás řízení tolik poslouchat jako třeba při 90km/h, máte špatné silentbloky na ramenou. Každopádně další věc, která by to mohla dělat a mohla by být bez investic, je povolený náboj kola na jedné straně. Zkuste obě strany dotáhnout a uvidíte. Kažopdádně kotouče samozřejmě měňte až vyloučíte všechno ostatní. Takže klasika, auto na hever, zkuste vůle na obou kolech atd. Co je to mimochodem za auto?
Tak já jsem měl stejný problém u stejného auta, akorád obsah 1,4 16V. r.v. 2003. Po všech možných zkoumáních v různých značkových servisech nakonec zjistli házející poloosu na straně řidiče. Zvedli auto na zvedáku, pomalu otáčeli kolama a ona poloosa házela cca 2,5mm. Po její výměně, v záruce, je vše v pořádku. Přeji všem slušným lidem hezký den.
Ko ale mpoloosa vybruje ve všech rychlostech!Zvlněné kotouče jen při brzdění a čím vyšší kalup,tím více!
Na 90% jsou to zvlněné kotouče což se nedá poznat okem.Jedině sjet na soustruhu pokud to tlouštka kotouče povoluje nebo nové!
To je samozřejmě zvlnění kotoučů. Na to nepotřebujete odborný názor. Povrch kotouče při zvlnění hází do stran a to přenáší rázy do volantu přes hřebenové řízení. Je to způsobeno horší litinou použitou pro brzdové kotouče. Pomůže je necha na soustruhu na jedno upnutí velmi lehce přesoustružit a pak hlavně nešlapat na brzdy jak v úkolu ! Pak se vyhřejí a je to tu zase.
Se vším co se týče příčiny vybrací při brzdění souhlasím. Jenomže. S tou házící poloosou to je fakt pravda. Vzhlem k tomu, že jsem nástrojař a tolerance +- 0,01mm je pro mne rozdíl asi jako pro šikovného zedníka 2mm, účastnil jsem se pochopitelně všech možných proměřování. I těch kotoučů, a to tisícinovýma indikačníma hodinkama. Házivost 0,02mm, to nemůže tak ovlivnit. Upozorňuji, že sám nevím o automechanikovi, který sdílí moji zkušenost z mého auta. Ale skutečnost je fakt taková. Toď vše. Přeji hezký den všem slušným lidem. P.S. Vše se odehrálo v roce 2003-4 u Charouzda v Praze Malešicích.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.